Afstudeeronderzoek Longkanker

Hier kunnen studenten hun oproepen zelf plaatsen m.b.t. tot werkstukken!
CindyDolkens
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Wo 19 Jun 2013 14:23

Afstudeeronderzoek Longkanker

Berichtdoor CindyDolkens » Wo 19 Jun 2013 14:39

Hallo allemaal,

Ik ben derdejaars studente gezondheidswetenschappen aan de Universiteit Twente. Voor mijn afstudeeropdracht doe ik onderzoek of de eNose toegevoegde waarde kan hebben bij de diagnose van longkanker. Een eNose is een apparaat, waarin een persoon gedurende enkele minuten moet ademen. Hier kan de eNose een adempatroon uit halen en op basis daarvan kan deze aangeven of een patiënt , zeer waarschijnlijk, longkanker heeft. Het is de bedoeling dat de eNose al in een eerste stadia van de diagnose ingezet kan worden, zodat patiënten eerder kunnen worden gediagnosticeerd en kunnen starten met de behandeling. Ook wordt er gekeken of de eNose kan worden ingezet bij het opsporen van recidieven.

Omdat het voor mijn opdracht van belang is om in kaart te brengen hoe het huidige diagnostische proces wordt ervaren, zou ik jullie graag enkele, korte vragen willen stellen. Het gaat hierbij om de ervaring die jullie, mogen ook familieleden zijn, hadden tijdens het diagnostische proces.

Hoe lang duurde het voordat bij u de diagnose longkanker werd gesteld? Hoe ervoer u deze onzekere tijd?
In hoeverre vond u het huidige proces, bijvoorbeeld de bronchoscopie, pijnlijk?
Hoe ervaart u uw follow-up onderzoeken? Voelt u zich gerustgesteld na een afspraak?

Alvast bedankt voor uw medewerking!

U mag uw antwoord ook mailen naar: c.dolkens@student.utwente.nl

Met vriendelijke groet,
Cindy Dolkens

Terug naar “Oproepen van studenten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten