Patiënten die een Hipec operatie hebben gehad

Hier kunnen studenten hun oproepen zelf plaatsen m.b.t. tot werkstukken!
LucyvanWerkhoven
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Do 09 Okt 2014 20:33

Patiënten die een Hipec operatie hebben gehad

Berichtdoor LucyvanWerkhoven » Do 09 Okt 2014 20:53

Hallo,

Mijn naam is Lucy van Werkhoven, ik zit op dit moment in 6 atheneum en ik doe mijn profielwerkstuk (een belangrijk werkstuk voor je examen) over de HIPEC.
Voor mijn werkstuk wil ik verschillende kanten bekijken van de mensen die met de HIPEC operatie te maken hebben. Zo heb ik binnenkort een interview met Vic Verwaal (AvL ziekenhuis) Het belangrijkste aan mijn onderzoek vind ik de ervaring van de patiënten zelf. Daarom ben ik op zoek naar mensen die zelf de operatie zijn ondergaan, of mensen die iemand kennen die de operatie hebben gehad.
Ik zou graag een aantal vragen willen stellen ( via email, telefonisch of langskomen: wat u het fijnste vindt!) zodat ik beter kan begrijpen wat de operatie met de patiënten zelf doet.

U zou mij hier enorm mee helpen.

Met vriendelijke groet,
Lucy van Werkhoven
Fioretti College Lisse
0616016721
Lucyvanwerkhoven@live.nl

Annemieke Geldof
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Vr 10 Okt 2014 00:20

Re: Patiënten die een Hipec operatie hebben gehad

Berichtdoor Annemieke Geldof » Vr 10 Okt 2014 00:24

Goedendag Lucy,
Wat me allereerst interesseert is hoe je aan het onderwerp HIPEC bent gekomen en waardoor je hebt
besloten dit onderwerp te gebruiken?
mvg,
Annemiek Geldof
ex hipec patient

LucyvanWerkhoven
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Do 09 Okt 2014 20:33

Re: Patiënten die een Hipec operatie hebben gehad

Berichtdoor LucyvanWerkhoven » Ma 13 Okt 2014 07:54

Hallo Annemiek,

Voor mijn profielwerkstuk wilde ik graag iets met de ziekte kanker doen. Ik wil volgend jaar zelf medicijnen gaan studeren en de ziekte kanker vind ik een van de ergste en heftigste ziektes die er zijn. Dit komt omdat iedereen ermee in aanraking komt, als patiënt zelf of als vriend/naaste. Omdat het onderzoek naar kanker en de ziekte kanker zo uitgebreid zijn en veel mensen over bepaalde dingen nog weinig kennis hebben wou ik dus een onderwerp over 'iets' dat te maken heeft met kanker maar nog vrij onbekend is.

Vorig jaar juni ben ik met een patholoog een dagje mee gaan lopen in het AVL ziekenhuis om daar op het onderwerp te komen. Daar vertelde zei mij onder andere over de HIPEC. Nadat ik meer over het onderwerp ben gaan lezen sprak het mij aan omdat het een vrij nieuwe operatie is. Daarnaast las ik in veel patiënt verhalen dat zij in eerste instantie nog nooit over de operatie gehoord hadden. Wat ik ook iets bijzonders vind is dat de operatie niet als genezend maar als levensverlengend staat aangekaart. Ook dit interesseert me omdat de operatie een enorme impact heeft zoveel mentaal als lichamelijk.

Met mijn profielwerkstuk wil ik uiteindelijk dat meer mensen over de HIPEC te weten komen. En dat die mensen kunnen begrijpen hoe het voor patiënten, nabestaanden en artsen is. Wat de operatie inhoudt etc. etc.

Ik hoop dat ik uw vraag zo voldoende heb kunnen beantwoorden.
Mvg,
Lucy van Werkhoven

LucyvanWerkhoven
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Do 09 Okt 2014 20:33

Re: Patiënten die een Hipec operatie hebben gehad

Berichtdoor LucyvanWerkhoven » Ma 13 Okt 2014 07:54

Hallo Annemiek,

Voor mijn profielwerkstuk wilde ik graag iets met de ziekte kanker doen. Ik wil volgend jaar zelf medicijnen gaan studeren en de ziekte kanker vind ik een van de ergste en heftigste ziektes die er zijn. Dit komt omdat iedereen ermee in aanraking komt, als patiënt zelf of als vriend/naaste. Omdat het onderzoek naar kanker en de ziekte kanker zo uitgebreid zijn en veel mensen over bepaalde dingen nog weinig kennis hebben wou ik dus een onderwerp over 'iets' dat te maken heeft met kanker maar nog vrij onbekend is.

Vorig jaar juni ben ik met een patholoog een dagje mee gaan lopen in het AVL ziekenhuis om daar op het onderwerp te komen. Daar vertelde zei mij onder andere over de HIPEC. Nadat ik meer over het onderwerp ben gaan lezen sprak het mij aan omdat het een vrij nieuwe operatie is. Daarnaast las ik in veel patiënt verhalen dat zij in eerste instantie nog nooit over de operatie gehoord hadden. Wat ik ook iets bijzonders vind is dat de operatie niet als genezend maar als levensverlengend staat aangekaart. Ook dit interesseert me omdat de operatie een enorme impact heeft zoveel mentaal als lichamelijk.

Met mijn profielwerkstuk wil ik uiteindelijk dat meer mensen over de HIPEC te weten komen. En dat die mensen kunnen begrijpen hoe het voor patiënten, nabestaanden en artsen is. Wat de operatie inhoudt etc. etc.

Ik hoop dat ik uw vraag zo voldoende heb kunnen beantwoorden.
Mvg,
Lucy van Werkhoven


Terug naar “Oproepen van studenten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten