Nazorg bij kankerpatienten

Hier kunnen studenten hun oproepen zelf plaatsen m.b.t. tot werkstukken!
Marleen21

Nazorg bij kankerpatienten

Berichtdoor Marleen21 » Do 29 Apr 2004 15:44

Hallo,

In het kader van mijn studie Psychologie aan de Universiteit van Tilburg ben ik voor het vak Integrale zorg bij kankerpatienten op zoek naar ervaringen van patienten met nazorg die er beschikbaar is. Met anders woorden; hoe goed is de opvang voor de psychologische of emotionele problemen die er nog zijn als je medisch gezien van kanker bent genezen. Op dit moment heb ik me vooral verdiept in het Herstel en Balans programma, en graag zou ik willen weten wat de ervaringen daarmee zijn, maar ook alle informatie over andere nazorg is bruikbaar. In mijn werkstuk wil ik graag met verbeterpunten komen voor de aanbieders van de nazorg en ik denk dat die het beste vanuit de (ex-) patient zelf kunnen komen. Dus... alle informatie is welkom!

Alvast hartelijk bedankt!

Ine43

Nazorg bij kankerpatienten

Berichtdoor Ine43 » Do 06 Mei 2004 11:31

Hallo Marleen,

ik weet sinds juli 2003 dat ik longkanker heb. Voor het eerst heb ik gehoord van het Herstel en Balans programma van de WAO-arts tijdens de keuring voor de WAO! Geen van de andere behandelende artsen heeft mij op het bestaan van dit of andere projecten gewezen. Alleen is mij gevraagd of ik behoefte had aan psychische hulp. Ik ben wel van plan deel te gaan nemen aan het herstel-en balans programma en wil je dan wel laten weten wat ik ervan vind en wat de resultaten zijn.

Ine

Arriflex02
Lid
Berichten: 29
Lid geworden op: Ma 26 Mei 2003 11:49
Contact:

Re: Nazorg bij kankerpatienten

Berichtdoor Arriflex02 » Vr 07 Mei 2004 20:35

Beste Marleen,

Bij mij is alweer 2,5 jaar jaar geleden zaadbalkanker geconstateerd. Ik was toen 26 en vond vooral dat ik de nazorg niet nodig had. Ik ben daar na een aantal maanden goed van teruggekomen. Ik stompte emotioneel af en alle sociale bedoeling tot aan werkgever toe werden meer een last dan hulp.

Ik ben behandelt in het Anthonie van Leeuwenhoekziekenhuis en moet zeggen dat zelfs mijn uroloog mij na een aantal maanden wees op het feit dat er voldoende mogelijkheden waren.

Ik heb korte tijd gebruik gemaakt van de maatschappelijk medewerkster van het ziekenhuis en heb een aantal maanden bij een medisch psycholoog op de stoel gezeten om handvatten aangereikt te krijgen met de situtie om te gaan.

Als je meer wil weten kan je me mailen arriflex02@yahoo.com

groetjes Maxim


Terug naar “Oproepen van studenten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten