Vraag over bezinking en hodgkin

Voor Hogdkin- en non-Hodgkinpatiënten.
Saskia

Vraag over bezinking en hodgkin

Berichtdoor Saskia » Di 01 Mar 2005 22:43

Ik ben 28 jaar en heb al ruim 2 maanden opgezette lymfeklieren in mijn liezen en eentje in mijn nek. Bij een bloedonderzoek zijn geen afwijkingen gevonden. Na een aantal weken weer teruggeweest naar de huisarts. Deze verwees me door naar de KNO-arts, omdat een internist een veel langere wachtlijst heeft. De KNO-arts heeft het bloedonderzoek herhaald en ook een punctie uit de klier gedaan. Hier kwam echter ook niets uit, alles was volledig normaal. Toch blijf ik me zorgen maken, vooral omdat ik op internet lees dat hodgkin soms lange tijd zonder klachten aanwezig kan zijn en dat er bij veel mensen ook constant goede bloeduitslagen zijn en er niks uit een punctie komt. Dit heb ik besproken met mijn huisarst, maar zij zegt dat ik een bezinking heb van 3 en je bij hodgkin of een andere vorm van kanker altijd een hoge bezinking hebt, in elk geval hoger dan 20. Kan iemand mij vertellen of dit klopt? Ik kan het op internet niet vinden. Zijn er mensen die ook een hele lage bezinking hadden, maar waarbij toch later hodgkin gediagnostiseerd werd? Ik voel me namelijk een enorme zeur bij de huisarts, die me op alle mogelijke manieren geruststelt. Ik krijg de angst echter niet uit mijn hoofd, want er is geen andere verklaring voor de opgezette klieren gevonden, dus wat is het dan?

Terug naar “Hodgkin en non-Hodgkin”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten