lymfeklieren in nek, hals, liezen en sleutelbeen.

Voor Hogdkin- en non-Hodgkinpatiënten.
Gast

lymfeklieren in nek, hals, liezen en sleutelbeen.

Berichtdoor Gast » Zo 30 Okt 2005 13:41

Hallo,
ik wil toch even mijn ongerustheid uiten, over het kindje (17 maanden)van mijn vriendin.

Zo'n 3 weken geleden ontdekten ze een harde knobbel in haar nekje en een aantal zachte knobbeltjes in haar hals en nek. Vervolgens naar de huisarts. Die vertelde dat ze er wel meer als " normaal" had, maar dat ze over 6 weken maar terug moesten komen. Ze vertrouwden het niet helemaal en hebben de consultatieburo-arts ernaar laten kijken. Zij vond inderdaad ook dat er erg veel knobbels zaten, zelfs meer dan dat ze zelf hadden ontdekt. Ze drong aan om z.s.m. weer naar de huisarts te gaan. Mede omdat ze erg witjes eruit ziet. Het zou een virale infectie kunnen zijn...tja dat kunnen veel ziektes zijn. Wordt je ook niet veel wijzer van.
Weer naar de huisarts dus en ook hij vond inderdaad dat het er intussen meer waren opgedoken en dat ze er bleek uit zag.
Hij heeft een afspraak gemaakt voor eind volgende week bij de kinderarts. Heeft een briefje geschreven met o.a. de term " Lymfaden opathie".
Ondertussen sinds 1,5 week zijn er een aantal bijgekomen in haar lies en eergisteren eentje tussen haar sleutelbeen.
Wij maken ons grote zorgen, mede door het zoeken op het internet natuurlijk. Want veel van haar symptomen wijzen richting Non-hodkin en/of leukemie.
Ze ziet erg bleek, is wat jengelig, ondertussen komen er steeds meer knobbels bij op " vreemde plaatsen, ik bedoel het kan niet als gevolg van een griepje o.i.d. zijn...., uit het niets geeft ze zomaar over.

Wie kan ons wat meer vertellen. Misschien zien we wel spoken, maar we willen zo graag meer informatie, ervaringen etc.

Groetjes C.

lisavancasand

kindje

Berichtdoor lisavancasand » Do 05 Jan 2006 12:21

hallo,
ik heb hier een site waar je misschien iets mee kan
veel succes met haar, ik hoop dat het niets ernstigs is.

http://www2.eur.nl/fgg/kno/patientenzor ... sectie.htm

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Do 05 Jan 2006 13:34

ik heb even op de site gekeken.... maar bij mij is indertijd voor onderzoek een stuk van de lymfeklier weggenomen, maar dat was een paar uur, opname tot ontslag. Dus niet zo heftig als bij de site. Verder is het inderdaad een goede link... alleen hoop ik niet dat mensen er van schrikken.. een opnamen van 7 tot 10 dagen en een wonddrain, hoeft lang niet altijd zo te zijn als ze lymfeklierweefsel onderzoeken..

groetjes jodyi
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*

Onzker

Berichtdoor Onzker » Zo 05 Mar 2006 20:57

ik heb ook allemaal verschillende knobbels in de linker nek helft, wat kand at zjin? ik voel me verder prima

Gebruikersavatar
JeweloftheNile
Lid
Berichten: 33
Lid geworden op: Vr 07 Apr 2006 19:44
Locatie: Amsterdam
Contact:

Berichtdoor JeweloftheNile » Vr 07 Apr 2006 20:07

Onzker schreef:ik heb ook allemaal verschillende knobbels in de linker nek helft, wat kand at zjin? ik voel me verder prima


Geen idee. Snel naar je huisarts gaan! Als je al niet geweest bent?

Jewel
Heeft non-Hodgkin stadium 4B overwonnen!
http://www.femmysgevecht.web-log.nl


Terug naar “Hodgkin en non-Hodgkin”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten