Onnodig wachten Radboud

Voor Hogdkin- en non-Hodgkinpatiënten.
Patboon

Onnodig wachten Radboud

Berichtdoor Patboon » Ma 23 Jan 2006 10:02

Sinds April 2005 is Nijmegen (Radboud) hard bezig om voor mij een donor te vinden voor een beenmergtransplantatie. Aangezien ik op enige afstand van Nijmegen woon, bel ik regelmatig over de voortgang. Nee, alles gaat goed en voortvarend, je hoeft echt niet te bellen......is steevast het antwoord.

In normale ziekenhuizen zijn het personeel en de clini-clowns twee verschillende beroepsgroepen. In het Radboud is voor mij deze stelling nog niet bewezen.

Maar dan komt medio september de aap uit de mouw. Er is gewoon geen reet uitgevoerd door die 'zorg'-verleners (Ze geven geen zorg, maar zorgen!). Pas in september komen ze een beetje op gang. Verder nog tweemaal langs geweest, waarbij ze ook vergeten waren dat ze een afspraak met me gepland hadden.

Gelukkig werken mijn kuren goed alhoewel ik door hun toedoen al zwaar over het maximum heenzit, en wordt er gepland om begin januari mij op te nemen voor de transplantatie. Oh ja, toch nog even een onderzoekje wat we vergeten waren. Dat vergeten was geen verrassing, wel de uitslag: ik kon niet geholpen worden, operatie gaat niet door, succes met je laatste half jaar. Oh ja, nog een feitje: je donor heeft zich teruggetrokken.

Dank u wel Nijmegen! Gelukkig kon mijn arts mij plaatsen in Utrecht (UMC) waar ik nu hoop binnen 6 weken getransplanteerd te kunnen worden. Twee voorwaarden: een nieuwe donor kunnen vinden, en de ziekte moet nog steeds voldoende weg zijn.

Tien/elf maanden kuren, waarvan 9 teveel door die clowns uit Nijmegen. Ook zit ik ver over de bewezen houdbaarheid van de kuren.

Wat nu als de ziekte wel terug is gekomen? Kan ik het Radboud aanklagen? Wat is de goede weg?

Wie kan mij helpen hierin?

Groet

Patrick

Gast

Berichtdoor Gast » Ma 23 Jan 2006 20:42

Hoi Patrick,

het is me nogal wat zeg wat jou is overkomen!
Ik hoop dat het nu in het UMC een stuk beter zal gaan en je snel getransplanteerd kan worden.

Op de vraag of je het ziekenhuis kan aanklagen... jee.... je kan in iedergeval wel een klacht sturen t.a.v. de directie/klachtencommissie en zij moeten deze dan ook serieus in behandeling nemen.
Aan de hand van de uitslag hiervan kun je beslissen of je verdere stappen gaat nemen of niet. Een echt procedure bij een letselschade expert duurt jaaaaaaaren met niet eens de zekerheid dat je dit zult gaan winnen. En het kost je ook nogeens heel veel geld. Wel zou je kunnen kijken of je rechtsbijstand in kan schakelen hiervoor.

Nou ik wens je heel veel sterkte en kracht toe; hoop dat je snel je transplantatie krijgt en aan je herstel kan gaan werken. Waardeloos dit met het Radboud want eigenlijk kun je deze zorgen er even niet bij hebben!!!
groetjes, Sonja

Terug naar “Hodgkin en non-Hodgkin”