non-hodgekin

Voor Hogdkin- en non-Hodgkinpatiënten.
sharon_k

non-hodgekin

Berichtdoor sharon_k » Zo 18 Jun 2006 17:27

hallo allemaal,

Ik heb een vraag. Mijn oma heeft deze vorm van kanker al een aantal jaar. ze heeft al chemo gehad. dat heeft gewerkt. toen kwam het terug in haar nek en toen heeft ze bestraling gehad. het was weer weg. nu is het weer terug gekomen,maar nu kan ze geen chemo meer omdat haar hart te zwak is en bestraling kan niet,omdat het te verspreid zit (in buik en borstholte). ik zou graag een hele direkte vraag willen stellen over haar. wat zijn nu nog de mogelijkheden en hoe lang heeft ze nog? De doktoren kunnen/willen dit niet beantwoorden en mijn familie doet er ook raar over,dus ik probeer het maar zo.

Ik hoop ontzettend dat iemand mij kan helpen uit deze ontwetendheid.
Heel erg bedankt,en iedereen heel veel sterkte!

m.v.g.
sharon.

Gebruikersavatar
JeweloftheNile
Lid
Berichten: 33
Lid geworden op: Vr 07 Apr 2006 19:44
Locatie: Amsterdam
Contact:

Berichtdoor JeweloftheNile » Zo 18 Jun 2006 20:02

Hoi Sharon,

Wat een verdrietige situatie Sharon. Je kunt begrijpen dat wij hier op het forum ook geen dokters zijn en zeker niet vanaf deze plaats een diagnose van je oma kunnen stellen. Ik tenminste niet en dat ga ik dus ook niet doen. Stel je voor dat ik iets heel verkeerd zou zeggen?

Ik krijg de indruk dat je nog niet zo oud bent en dat je ouders je willen beschermen. Het enige advies dat ik je kan geven is dat je toch echt met hen gaat praten. Zij zijn degenen die je zouden moeten vertellen hoe het met je oma ervoor staat. Vertel hen dat je het moeilijk vindt om met de onzekerheid om te gaan en dat je liever wilt weten waar je aan toe bent. Ik denk dat je ouders daar wel begrip voor kunnen opbrengen.

Ik wens je heel veel sterkte en succes als je besluit met je ouders te gaan praten.

Groeten, Jewel.
Heeft non-Hodgkin stadium 4B overwonnen!
http://www.femmysgevecht.web-log.nl

robflipse
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Wo 21 Feb 2007 15:08
Locatie: Amsterdam

hodgkin

Berichtdoor robflipse » Zo 25 Feb 2007 02:25

hallo sharon,
ik zit net aan de behandelkant van 65, en heb net mijn 1ste chemo+mabthera achter de rug, viel mee. prognose van de pil, 1/2 jaar en dan ziektevrij!?
Een vriendin van mijn vriendin is 67 jaar en heeft ook hodgkin over haar hele lichaam, maar ze wordt ook niet meer behandeld. Ze doet alles nog met voedingsupplementen. Mijn conclusie is dat de kanker trager gaat naarmate je ouder bent.
Hoe oud is jouw oma en is ze ondertussen ook stabiel?
het karretje rolt
op twee potten urine
en een diarree


Terug naar “Hodgkin en non-Hodgkin”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten