opgezette lymfeklier-en? in oksel

Voor Hogdkin- en non-Hodgkinpatiënten.
tinkie
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Vr 10 Apr 2009 08:17

opgezette lymfeklier-en? in oksel

Berichtdoor tinkie » Vr 10 Apr 2009 08:38

Ik heb nu sinds enige weken na een zelf-borstonderzoek een opgezette lymfeklier in oksel,maar ik denk dat die er al langer zit omdat ik al langere tijd af en toe een irritatie voelde in die oksel.Mijn huisarts vertrouwde het niet en heeft mij toen naar het ziekenhuis verwezen voor een mammografie en een echo.
Gelukkig zagen ze geen afwijkingen maar het was een onschuldige opgezette lymfeklier,als het niet groter werd was het onschuldig.Het zit er nog en nu voel ik meerdere lymfeklieren vooral in de avond zijn deze opgezet.Verder is het zo dat ik morfine heb tegen rugpijn en haast niets meer eet gewoonweg omdat ik geen eetlust heb en als ik een paar happen heb gegeten zit ik bomvol.Het begint nu iedereeen op te vallen dat ik kilos ben afgevallen en het is elke dag een strijd tussen mijn vriend en mij omdat ik bijna niets eet.Gelukkig drink ik calorierijke dranken en puddinkjes.Verder zweet ik met periodes enorm het bed uit ben zeer uitgeput,krijg het vaak erg warm en een rood hoofd en zijn mijn leucocyten altijd verhoogd,1 keer 27,2 maar hebben toen niets gevonden.Ik voel me enorm beroerd en kan niet meer genieten van het leven en het huishouden valt mij enorm zwaar.Soms voel ik ook een irritatie in mijn lies maar kan niets voelen,heb vaker in hals opgezette klieren ook laatst in mijn kaak maar deze trekken weg.Moet ik nu toch weer terug naar de huisarts wil niet onnodig weer gaan.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: opgezette lymfeklier-en? in oksel

Berichtdoor liddy » Vr 10 Apr 2009 15:39

Ja, het is nodig dat je naar de huisarts gaat.
Je maakt je zorgen en die kunnen je beter met hem/haar bespreken, zodat je weet hoe je er mee om moet gaan.
Wist je dat je van morfine gaat zweten en dat het je eetlust beïnvloedt?
Ook kun je van morfine bijv. depressief worden.
Dat is de reden dat ik met morfine moest ophouden. Nu slik ik een medicijn wat mijn hersenen een beetje 'lam' legt, waardoor de pijn minder lijkt.
Je hebt kans dat als je een andere morfine neemt je de bijwerkingen beter te verdragen zijn.
Strijd hebben om het feit dat je bijna niets eet, levert alleen maar stress op voor jullie beiden.
Wellicht is een gesprek met een diëtiste op zijn plaats om beter met het eetprobleem om te gaan.
Mag ik vragen of de overgang van invloed kan zijn? Hoe oud was je moeder toen zij in de overgang ging?
Kortom redenen genoeg om terug naar je huisarts te gaan.
Succes.

tinkie
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Vr 10 Apr 2009 08:17

Re: opgezette lymfeklier-en? in oksel

Berichtdoor tinkie » Vr 10 Apr 2009 17:54

Hoi Liddy bedankt voor je reactie.Mijn moeder is zo hoe ik het weet nog niet in de overgang,zij is nu 53 ik zelf ben van febr 37 geworden.Ik heb dus een jonge moeder ook ik ben al oma van een 2jarige kleinzoon.
Mag ik vragen welk andere morfine jij toen hebt gevraagd?Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je van een medicijn bijna geen eetlust meer hebt.
Wat het zweten betreft dat was al bezig toen ik de morfine nog niet had.

groetjes Tinkie

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: opgezette lymfeklier-en? in oksel

Berichtdoor liddy » Vr 10 Apr 2009 19:39

De morfine die ik had in 2004 was Durogesic pleisters.
Mijn man heeft ook Durogesic gehad in 1998-1999, die hielp niet goed, de dosis ging in een enorm tempo omhoog.
Daarna is hij overgegaan op morfine in tabletvorm, de naam ben ik vergeten.
Op het laatst slikte hij 120 mg morfine per dag.
Ik zelf ben vanwege de depressie op Citalopram overgegaan.
Dit verlicht beslist niet alle pijn, maar ik kan er beter mee omgaan.
Ook al omdat ik mijn dagelijkse ritme behoorlijk aangepast heb.
Vooral niet te veel willen op één dag.
Morfine staat erom bekend dat het zweten veroorzaakt en ook obstipatie.
Voor de obstipatie kan er voor zorgen dat je te vol zit om te kunnen eten.
Dus gebruik jij wel een laxeermiddel?
Doe jezelf een plezier en ga weer naar de huisarts.

tinkie
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Vr 10 Apr 2009 08:17

Re: opgezette lymfeklier-en? in oksel

Berichtdoor tinkie » Za 11 Apr 2009 08:00

Gelukkig kan ik bijna elke morgen na mijn kop koffie en mijn sigaret te hebben gehad na de w.c.Inderdaad heb ik van de huisarts drankje gekregen maar ik heb het niet nodig omdat ontlasting geen probleem is.
Ik denk dat het inderdaad beter is om toch maar even terug te gaan en eventueel met de huisarts een ander medicijn te vinden en toch nog even naar die lymfeklier-en te laten kijken.Ze heeft dat laatst ook nog tegen mijn vriend gezegd toen hij bij haar op spreekuur was dat ze me toch nog eens wou zien.
Maar goed bedankt voor de reactie.

Groetjes tinkie


Terug naar “Hodgkin en non-Hodgkin”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten