Pijn in arm door chemo

Voor Hogdkin- en non-Hodgkinpatiënten.
Greetje-73
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Do 07 Mei 2009 13:04

Pijn in arm door chemo

Berichtdoor Greetje-73 » Do 07 Mei 2009 13:07

Ik krijg ABVD kuur. Heb nu 4 chemo's gehad.( 2 kuren) Na de laaste 2 is de pijn bijna ondragelijk in mijn infuusarm. is er iemand die dit herkend? En weet je dan ook iets wat de pijn kan verlichten.

JHL
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Za 06 Jun 2009 09:48

Re: Pijn in arm door chemo

Berichtdoor JHL » Za 06 Jun 2009 09:57

Hoi greetje,
Ja dit herken ik zeker! Ben net klaar met de kuren, maar heb zelf last gehad van 2 soorten pijn: de pijn van 'aderschade', dus dat je je arm niet goed kan strekken en dat je arm gevoelig is. Dit gaat aanvankelijk snel over, maar gaandeweg duurt dat steeds langer. Ik heb geprobeerd dit op te lossen door een beetje van arm te wisselen. Als je klaar bent met de kuren gaat dit snel over hoor!
De andere pijn is een soort van gekke, aspecifieke zenuw-steek-pijn. Die is zo rot! Kan je voor zover ik weet weinig aan doen, misschien helpt een kruik, en wat bij mij overdag wel hielp is gewoon bezig zijn. Maar 's nachts is het gewoon ronduit kl$%e!
Het is inmiddels alweer een maand geleden dat je hebt geschreven, ik hoop dat je er bijna doorheen bent...Sterkte!

ewald
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Za 06 Jun 2009 13:19

Re: Pijn in arm door chemo

Berichtdoor ewald » Za 06 Jun 2009 13:26

Hallo Greetje,

Ik heb pas de diagnose Hodgkins en ben gisteren met de ABVD kuur begonnen. Het probleem met de infuusarm heb ik gehoord van mijn internist, dat is de reden waarom zij over het algemeen een port-a-cath laat plaatsen. Zoals gezegd pas één keer infusen gehad, maar het lijkt me ideaal. Als je zoveel last hebt lijkt het me best dat je het tegen je arts zegt en vraagt om een andere manier. Succes verder

Met vriendelijke groet,
ewald

Kinky
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Do 18 Okt 2012 18:27

Re: Pijn in arm door chemo

Berichtdoor Kinky » Do 18 Okt 2012 18:47

Hallo,

Toen ik chemo kreeg had ik ook heel veel zeer in mijn arm, ze hebben toen ook beslist een port-a-cath te plaatsen, dit hebben ze al
gedaan na mijn eerste chemokuur. Daarna heb ik van zoiets toch al geen last meer gehad.

veel succes nog

grtj

Krisje1988
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Do 11 Apr 2013 02:58

Re: Pijn in arm door chemo

Berichtdoor Krisje1988 » Do 11 Apr 2013 03:03

Hoi Hoi,

Inmiddels heb ik 5 chemo´s gehad en aankomende maandag alweer nummer 6.
Sinds chemo 5 heb ik ook ontzettend veel pijn aan mijn infuus arm.
Dit is inderdaad volgens de artsen een herkenbaar probleem.

Liefs Kristel


Terug naar “Hodgkin en non-Hodgkin”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten