hodgkin

Voor Hogdkin- en non-Hodgkinpatiënten.
missyb1
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: Zo 02 Aug 2009 13:12

hodgkin

Berichtdoor missyb1 » Do 13 Aug 2009 23:30

Hallo,

Hebben hier meer mensen ervaringen met hodgkin fase 1/2a gunstig en de behandeling ervan? valt deze tegen of juist mee?
Heb wel veel gelezen over de studie eortc maar weet nog niet of dat van toepassing gaat zijn.
Het verschilt ook weer per persoon denk ik welke kuur ze gaan geven.
Maar lees ook veel positieve berichten over de genezing en over dat de kuren best meevallen in tegenstelling tot vroeger..
toen waren de kuren volgens mij veel agressiever.
Woensdag komt er een gesprek met behandelplan..
gaat deze dan ook snel van start?? denk het wel toch? waarom wachten????
Bedankt!

Groetjessss

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: hodgkin

Berichtdoor liddy » Do 13 Aug 2009 23:46

Zelf heb ik geen ervaring met Hodgkin.
Hoe je kansen liggen hangt van diverse factoren af.
Waar zit het?
Hoe is je gezondheid?
Heb je nog andere ziektes?
Kortom, het is helaas onmogelijk om je een antwoord te geven.
Wel is het enorm in jouw voordeel dat ze het in stadium 1/2a gevonden hebben.
Je overlevingskansen zijn heel hoog.
Voor patiënten in stadium I en II is de kans op langdurige overleving na acht jaar ongeveer 90%.
Hoe langer men behandelingen geeft, des te meer informatie is er en is de wetenschap vooruit gegaan.
Bijwerkingen kan men nu deels voorkomen of sterk verminderen.
Bestralingsapparaten enz. zijn in tegenstelling tot vroeger in staat veel nauwkeuriger in te stellen, waardoor
de dosis schadelijke stof veel kleiner kan zijn en zo veel minder of zelfs niet het naast liggend weefsel aantast.
Ja, het is ongelofelijk spannend, het wachten op uitslagen en behandelplannen.
Probeer af en toe je gedachten te verzetten.
Veel succes met het wachten.

missyb1
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: Zo 02 Aug 2009 13:12

Re: hodgkin

Berichtdoor missyb1 » Vr 14 Aug 2009 11:07

hoi,

Bedankt voor je reactie,en je weet er ook veel vanaf zie ik..heb ook veel gelezen..het gaat niet om mijzelf maar om mijn broertje..
100% gezond ..de artsen vertelden verder zo gezond als een vis...op die klier in zijn nek na dan..alles is goed.bloed..verder alle uitslagen..rookt niet is 26 jaar ..sport 3/4 keer in de week..heeft nu nergens last van..behalve dan dat ze dit ondekt hebben..maar probeer voor hem zoveel mogelijk goede informatie bij elkaar te sprokkelen dat ik er ook zoveel mogelijk vanaf weet ipv dat je als een leek naar binnen gaat en nergens iets van af weet..heb er ook veel over gelezen maar meer de goede informatie sites dan..en over dat eortc onderzoek..woensdag moet hij naar het ziekenhuis erasmus en dan gaan ze de behandeling bespreken..vandaar dat mijn vraag was of mensen er ervaring mee hadden met de kuur en of je veel bijwerkingen hebt..vooralsnog lees ik veel dat het mensen meevalt ..behalve de moeheid dan wel..tis altijd wel fijn vind ik om wat verhalen te horen van mensen..wil me broertje zo goed mogelijk bijstaan in deze tijd en hem van goede informatie voorzien als hij me iets mocht vragen....nu krijgt hij ook veel van zijn arts te horen natuurlijk maar wat ik al eerder schreef is het altijd fijn om voorjezelf ook wat informatie te hebben en al wat vragen/dingen op papier te zetten..

groetjes

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: hodgkin

Berichtdoor liddy » Vr 14 Aug 2009 13:24

Wat fijn voor je broer om zo'n zus te hebben :)
Heb je al eens gekeken bij het KWF, daar hebben ze ook goede informatie.
http://www.kwfkankerbestrijding.nl/index.jsp?objectid=15322 Deze link komt bij Hodgkin uit.
Misschien heb je al gezien dat er ook non-Hogdkin bestaat.
Vraag woensdag nog eens na dat het Hogdkin is, dan kun je je nog beter oriënteren.
Dat je broer zo sportief is en niet rookt is altijd in zijn voordeel bij de behandeling.
Vergeet niet ook te genieten van het weer dit weekend.

missyb1
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: Zo 02 Aug 2009 13:12

Re: hodgkin

Berichtdoor missyb1 » Ma 17 Aug 2009 09:44

Hoi,

Ja heb die site ook al gelezen..en tis hodgkin..dat vertelde de arts in het ziekenhuis.
Woensdag krijgt hij zijn behandelplan..dus ben zo benieuwd..en hoop dat ie de chemo goed doorkomt.
Ben blij als het december is..dan zijn we al een stuk verder en hopelijk gezond 2010 in..wat een stress dit zeg..en ik ben ook nog zwanger..dus pfffffffffff wat een hectische tijd!maar goed zo zie je maar dat je niet word overgeslagen...

groetjes

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: hodgkin

Berichtdoor stoffeltje » Ma 17 Aug 2009 11:08

hoi missy,
gespannen periode hebben jullie.
maar denk ook aan jezelf je draagt ook een babytje mee.
zal duimen dat alles goed verloopt.
sterkte stoffel :wink:

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: hodgkin

Berichtdoor liddy » Ma 17 Aug 2009 12:46

Wat fijn dat het Hodgkin is.
Voor patiënten in stadium I en II is de kans op langdurige overleving na acht jaar ongeveer 90%.
Bij patiënten in stadium III en IV is de kans op langdurige overleving 70 tot 80%.
Voor non-Hodgkin is de kans op langdurige overleving veel minder groot.
Misschien kan jouw zwangerschap jouw broertje helpen.
Hij heeft nu een reden meer om te vechten tegen de ziekte, omdat hij zijn neef/nichtje wil leren kennen.
Ziek zijn is niet altijd makkelijk. maar het helpt als je iets leuks hebt om naar uit te kijken.
Net wat Stoffeltje zegt, vergeet jezelf niet.
Succes woensdag.

missyb1
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: Zo 02 Aug 2009 13:12

Re: hodgkin

Berichtdoor missyb1 » Di 18 Aug 2009 11:21

ja zeker gespannen periode nu...en bedankt voor je jullie reacties..
Maar wat bedoelen ze eigenlijk met die zinnen van na 9 jaar heb je zoveel procent kans op overleving?

groetjes

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: hodgkin

Berichtdoor liddy » Di 18 Aug 2009 11:55

Men heeft gekeken hoe veel mensen er langdurig Hodgkin overleven.
Voor de mensen die Hodgkin stadium 1 of 2 hadden toen het ontdekt werd, was na acht jaar nog 90% in leven.
Dus eigenlijk overleeft iedereen Hodgkin stadium 1 of 2. Want de 10% die na acht jaar niet meer in leven is,
kan ook gestorven zijn door een ongeval of een ziekte die niets met de Hodgkin te maken heeft.
Voor mensen die Hodgkin stadium 3 of 4 hadden toen het ontdekt werd, was na acht jaar 70-80% nog in leven.
Anders gezegd de kans dat je aan Hodgkin overlijdt is klein, veel kleiner dan bij veel andere soorten kanker.
Is het zo duidelijker?
Graag gedaan.

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: hodgkin

Berichtdoor stoffeltje » Di 18 Aug 2009 11:55

hoi missy,
ze bedoelen na 9 jaar in stadium 1-2 dat de kans van langer leven groter is
maar het is ook wisselend per pers.,en van het verloop van de ziekte
,maar de kans is dan groter tot overleving .
kanker is een aandoening die erg raar kan lopen.
geniet zoveel mogelijk met je broer en het aankomende babytje.
betrek je broer ook bij de baby,de naam,de eerste trapjes etc.
en plan leuke bezigheden als het naar omstandigheden gaat.
wees er voor hem.
liefs stoffel

missyb1
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: Zo 02 Aug 2009 13:12

Re: hodgkin

Berichtdoor missyb1 » Ma 24 Aug 2009 09:59

Bedantk voor jullie reacties..ben nu een halve arts zelf weet er al zoveel van..wist al van te voren datie misschien met die oertc trial mee kon doen..daar word hij nu voor geloot (via de comp)en weet hij vrijdag..
dus ff afwachten..alles ziet er gunstig uit voor hem dus we gaan er voor en dat de maandjes maar snel voorbij mogen gaan en december dubbel en dwars goed mogen afsluiten.
verder succes en sterkte iedereeen!

groetjes


Terug naar “Hodgkin en non-Hodgkin”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten