Onzekerheid...

Voor Hogdkin- en non-Hodgkinpatiënten.
charleneqq
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Wo 27 Aug 2014 11:38

Onzekerheid...

Berichtdoor charleneqq » Wo 27 Aug 2014 11:48

Goedemorgen,

Ik loop inmiddels al 5 jaar te kwakkelen met mijn gezondheid en neeemt inmiddels toe. ik weet het allemaal niet meer.
Ik heb sinds een paar jaar opgezette lymfeklieren, zowel in mijn hals, oksels als liezen zijn vergroot, met name de linkerkant is gegroeid en groter dan rechts (linker hals klier is 1 cm gegroeid in 3 jaar tijd).
Verder ben ik tot de ontdekking gekomen (omdat ik geen drinker ben) dat als ik alcohol drink ik de dag erna pijn heb in mijn klier in mijn hals (alsof deze ontstoken is) duurt een dag of in mijn liezen...
Sinds een paar weken nu heb ik ook een onverklaarbare jeuk op mijn rug en al enige tijd mijn schenen.
Ik ben nu behoorlijk veel afgevallen en heb nauwelijks trek in eten.
Nu hebben ze een echo gemaakt van mijn klieren en ontdekt dat deze gelukkig reactief zijn maar kunnen ze met een echo aan alleen de lymfeklieren van mijn hals liezen en oksels zien of ik hodgkin heb?
Ik kan namelijk nergens vinden dat deze echo in het onderzoeks pakketje valt van hodgkin/non hodgkin onderzoeken.
Ze hebben gisteren mijn bloed afgenomen om het bloedbeeld te bekijken.
Ik ben er best onzeker door aangezien ik een zoontje van 1,3 jaar heb en een dochtertje van 15 weken.

Liefs,
Charlie

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Onzekerheid...

Berichtdoor liddy » Wo 27 Aug 2014 13:11

Allereerst proficiat met je dochtertje.
De volgorde van eerst een echo en bloedprikken en dan verder kijken, lijkt mij heel zinvol.
Immers je hebt heel snel achterelkaar twee kinderen gekregen.
Je lichaam (met name je hormonen) was na de eerste zwangerschap eigenlijk nog niet helemaal op het oude nivo.
En prompt werd je weer in verwachting. Zoiets vraagt heel veel van je lijf.
Ook de zorg voor twee van die kleintjes is heel pittig te noemen.
Kom je wel aan je rust toe? In hoeverre heeft het afvallen te maken met je recente zwangerschap?
Geef je borstvoeding?
Het is logisch dat je je zorgen maakt. Echter er zijn allerlei andere redenen voor jouw klachten mogelijk.
Statisch gezien is de kans dat je Hodgkin hebt heel klein.
Probeer afleiding te vinden en ga niet van het ergste uit en zorg ook goed voor jezelf.
Wanneer krijg je de uitslag van het bloedprikken?

charleneqq
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Wo 27 Aug 2014 11:38

Re: Onzekerheid...

Berichtdoor charleneqq » Wo 27 Aug 2014 13:30

Hoi Liddy,

Bedankt voor je antwoord.
Ik ben inderdaad snel achter elkaar zwanger geworden, echter begon de groei van de lymfeklieren al een jaar voor mijn zwangerschappen... ik dronk toen totaal niet dus weet ook niet of ik dat al had maar na de geboorte van mijn eerste nam ik voor het eerst weer een paar Jillz en vervolgens dag erna pijn in mijn klier in de hals.
toen paar dagen niet gedronken en de pijn ging weg.. ik nam toen een biertje en ja hoor dag erna weer pijn... door de tweede zwangerschap er niet meer mee bezig geweest (ook geen pijnlijke klieren gehad) en na de zwangerschap nam ik weer een biertje en ja hoor dag erna weer pijn..
Ik heb 3 jaar geleden eerder een echo gehad aan mijn klieren in de hals toen was links 1 cm, nu 2 en na een operatie 3 jaar geleden werd er door de chirurg geconstateerd dat die onder mijn linker oksel was gegroeid en dat ik dat in de gaten moest houden.
We zijn nu 3 jaar verder en het is langzaam gegroeid.
Mijn immuum systeem is ook aardig verward..

Ik zou vrijdag pas de uitslag van mijn bloed onderzoek krijgen, dus nog even geduld.
Gelukkig geven de kleintjes en mijn werk genoeg afleiding.

Groetjes,
Charlene


Terug naar “Hodgkin en non-Hodgkin”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten