Punctie halsklier negatief, nu excisiebiopsie zelfde klier terwijl internist andere klier aanvraagt

Voor Hogdkin- en non-Hodgkinpatiënten.
MissMC
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Wo 27 Mei 2015 14:36

Punctie halsklier negatief, nu excisiebiopsie zelfde klier terwijl internist andere klier aanvraagt

Berichtdoor MissMC » Wo 10 Jun 2015 22:23

Hallo allemaal,
Bij toeval is er begin maart op een echo van mijn hals een flink aantal fors vergrote lymfeklieren ontdekt. Inmiddels meerdere keren bloed geprikt, ook op allerlei virussen en hier komt niets uit. Via kno arts is een cytologische punctie gedaan, hierbij werd gekozen voor een klier onder mijn kaak. Uitslag was goed. Inmiddels zijn er meerdere voelbare klieren bijgekomen in mijn hals, met name in de achterste halsdriehoek rechts.
Omdat kno arts niets kon vinden ben ik doorgestuurd naar de internist. Afgelopen vrijdag daar geweest en zij wil een lymfeklier uit de achterste halsdriehoek laten verwijderen voor nader onderzoek ivm mogelijk maligne lymfoom.
Gisteren bij de chirurg geweest en deze kiest ervoor om toch de klier onder de kaak (punctie was goed) te verwijderen omdat de andere klieren lastiger liggen en er daardoor meer kans is op zenuwbeschadiging.
Nu vraag ik me af of het zin heeft om de eerder aangeprikte klier nu te verwijderen terwijl deze bij cytologische punctie geen afwijkingen liet zien. Gisteren heb ik hier helaas niet naar gevraagd.
Ik neig ernaar om te proberen contact op te nemen met de internist om hiernaar te vragen, maar ben erg benieuwd naar de mening van ervaringsdeskundigen.
Alvast dank!
Groet M.

Terug naar “Hodgkin en non-Hodgkin”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten