Gisteren diagnose mantelcellymfoon, ik woon in Zweden wat nu?

Voor Hogdkin- en non-Hodgkinpatiënten.
Jan Brevik
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Do 29 Dec 2016 18:48

Gisteren diagnose mantelcellymfoon, ik woon in Zweden wat nu?

Berichtdoor Jan Brevik » Vr 30 Dec 2016 11:14

Ik heb gistern, na een paar vervelende onderzoeken te horen gekregen dat ik mantelcellymfoom heb. Ik woon sinds 7 jaar in Zweden, mijn arts komt uit Roemenië. Dus er is toch wel een kleine taalbarrière. Ik weet dat de behandeling 6 maanden gaat duren en dat ik elke drie weken een behandeling krijg, maar waarmee... geen idee , als ik er maar vanaf kom dacht ik vanmiddag nog.

Maar nu komt de man met de hamer, ik raak in paniek, wie kan mij helpen, volgens mijn arts heb ik stadium 2 er zit een tumor op mijn longen tegen mijn luchtpijp aan te drukken, men heeft bij mij operatief een klier weggehaald waar een bult op zat en er is beenmerg uit mijn heup gehaald (plaatselijk verdoofd, heb nog nooit zo hard gepiept tijdens deze actie ), mijn beenmerg is vrij, maar mijn bloed moet gezuiverd worden. Nu kan ik maar weinig info vinden en wat ik vind is tegenstrijdig met het andere.

Zijn er op dit forum lotgenoten die mij kunnen en willen helpen ?

Oh ja ik ben een man van 56 jaar,getrouwd met mijn lieve vrouw, heb drie kinderen (30-28-22) heb een eigen zaak in Zweden en mis het Nederlandse brood nog elke dag :)

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Gisteren diagnose mantelcellymfoon, ik woon in Zweden wat nu?

Berichtdoor liddy » Vr 30 Dec 2016 12:28

Nou dat is ook wat om mee het jaar uit te gaan, niet dus.
Als je in Nederland zou leven, zou mijn advies zijn ga met je huisarts praten
en vraag in het ziekenhuis of er een oncologische verpleegkundige is.
Beiden zijn vaak in staat de zaak in begrijpelijke taal uit te leggen.
Wellicht dat in Zweden er ook zo werkt.
Succes met de behandeling.


Terug naar “Hodgkin en non-Hodgkin”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten