haar groei na bestraling

Voor Hogdkin- en non-Hodgkinpatiënten.
Terry
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Di 13 Jul 2004 21:20

haar groei na bestraling

Berichtdoor Terry » Di 13 Jul 2004 21:28

Eind december is bij een goede vriend van mij Hodgkin geconstateerd. Hij heeft toen 9 chemokuren gehad en daarna 18 bestralingen. Tijdens de chemo bleef hij zijn haar houden alhoewel hij erop gerekend had dat het uit zou vallen. Maar tijdens de bestraling kreeg hij een kale plek. Nu is de laatste bestraling ongeveer 4 weken geleden en het lijkt erop of die plek alleen maar kaler word. Iemand hier ervaring mee? Komt het haar nog terug en zo ja hoe lang duurt dat dan ongeveer?

Alvast bedankt voor alle reacties!

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Wo 14 Jul 2004 05:31

hoi Terry,

het klopt dat de haargroei langer stil lijkt te liggen na bestraling dan na chemo... Ik zelf ben net wat lager bestraald, maar een klein stukje van m'n hals, waardoor ik dus (gelukkig) geen haaruitval meer had bij de bestraling, maar van andere lotgenoten weet ik dat het ongeveer (pin me er niet op vast) 2 maanden duurt voor dat weer gaat groeien... bij de meeste werd de plek eerder bedekt bijna, door haar wat er overheen viel, dan door haar op de plek zelf. Maar bij iedereen die ik ken is het uiteindelijk echt wel gaan groeien..

groetjes Jodyi


Terug naar “Hodgkin en non-Hodgkin”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten