ongerust...

Dit forum is speciaal voor jongeren met kanker en hun lotgenoten.
riko

ongerust...

Berichtdoor riko » Vr 12 Aug 2005 12:11

Aangezien ik enige tijd stevig gerookt heb, 5 jaar lang... op mijn 12e was begonnen, en nu net een maand er mee gestopt ben... ben ik redelijk blij dat het nu toch eigenlijk wel makkelijk gaat...

Maar nu zit ik al enige tijd met wat klachten... klachten die continu langzaam erbij kwamen...
een keer een steek in de borst...
een keer wat meer steken in de borst...
een keer wat langere steken in de borst...

Maar nu vind ik het wel eng worden...
de reden waarom ik dus gestopt ben met roken is dus doordat ik pijn heb tussen de schouderbladen en af en toe nog in de borstkas (is sterk afgenomen zinds ik gestopt ben met roken)
Nu ik dus die klachten heb, ben ik bang dat het toch iets ernstigs is...
Bij de dokter ben ik al geweest...
Hij zegt dat het "groeipijn" is...

Aangezien ik in een korte tijd heel lang ben geworden, kon volgens hem de spieren niet goed mekomen en groei ik nu nog wat in de breedte...

Maar spieren zitten toch niet binnenin? Moet ik nu weer naar de dokter gaan? Maak ik mij te druk?

wat moet ik doen! :oops:

Riko

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Vr 12 Aug 2005 12:52

hoi riko,

ik ben zelf bekend met hyperventilatie, daardoor ben ik ook bekend met regelmatig steken op de borst. Deze kan ik echter vrij goed tegengaan door oefeningen te doen waarbij ik juist die spieren wat oprek..

hiermee wil ik aangeven dat het best je spieren kunnen zijn... ook al voelt het als iets veel engers..

m'n complimenten trouwens dat je gestopt bent! Nu is misschien "niets", maar als je lang doorgaat met roken kan het natuurlijk wel altijd misgaan.. (helaas)

sterkte in elk geval, probeer er niet te veel aan te denken, dat wil ook nog weleens schelen... vaak word het erger als je er meer mee bezig bent ook.. (hoe moeilijk het ook is om je hoofd uit te zetten hoor)
groetjes jodyi
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*

riko

Berichtdoor riko » Vr 12 Aug 2005 19:23

bedankt!

ik zal het gaan proberen, hopen dat het misschien toch overgaat...

dit is toch weer een positief iets he ;)

voor hetzelfde geld zegt iemand van GA NAAR DIE DOKTER ofzo :wink:

thanks!

Gast

Berichtdoor Gast » Do 17 Nov 2005 16:10

Heey

Ik rook niet en heb dat ook nooit gedaan. Ben 16 jaar en heb een paar maanden vaak van die steken gehad in mijn borst. Ineens zo'n steek en dan gaat hij weer weg. Soms blijft hij eventjes. Het trok weg richting sleutelbeen enz. Gewoon groeipijn want ik was ook erg veel gegroeid. bij mij is het nu maanden geleden dat ik er voor het laatst last van had dus ;)

Nancie

Berichtdoor Nancie » Wo 01 Mar 2006 18:39

riko schreef:bedankt!

ik zal het gaan proberen, hopen dat het misschien toch overgaat...

dit is toch weer een positief iets he ;)

voor hetzelfde geld zegt iemand van GA NAAR DIE DOKTER ofzo :wink:

thanks!


Je moet niet bang wezen. Vraag desnoods iemand die er verstand van heeft. Uit je omgeving. Er is vast iemand die zoiets weet. Je moeder, je vader, vriend, vriendin. Of mensen met ehbo weten zoiets ook dacht ik. Maar kanker heb je niet zomaar. :wink:

Mariekje

Berichtdoor Mariekje » Za 15 Apr 2006 10:37

riko schreef:bedankt!

ik zal het gaan proberen, hopen dat het misschien toch overgaat...

dit is toch weer een positief iets he ;)

voor hetzelfde geld zegt iemand van GA NAAR DIE DOKTER ofzo :wink:

thanks!


Inderdaad. Ik heb nooit gerookt, maar er zijn mensen die er verstand van hebben. Vraag hun! Misschien is het wel iemand van wie je verwact dat hij of zij er geen verstand van heeft. Maar er is altijd iemand die wel iets weet. Zoals mensen met bronchitis, lopen een erg groot risico. Dit omdat ze al zwakke longen hebben. Al roken ze maar een klein poosje is die risico al erg groot. Ze beginnen altijd met een soort van verkoudheidje. Wat zich later uitbreid.

Renee
Lid
Berichten: 65
Lid geworden op: Za 11 Mar 2006 11:34

Berichtdoor Renee » Za 15 Apr 2006 13:01

Mariekje, van een (verwaarloosde) bronchitis kun je geen kanker krijgen hoor!! Het is wel verstandig om ermee naar de dokter te gaan, dat uiteraard. Maar dat je van zoiets of van zwakke longen kanker kunt krijgen, nee! Roken wel dus heel goed om te stoppen. :D


Terug naar “Jongeren praten met jongeren die kanker hebben”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten