keb kanker maar mensen laten me vallen,nemen me niet serieus

Dit forum is speciaal voor jongeren met kanker en hun lotgenoten.
meisje
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Di 22 Nov 2005 14:03

keb kanker maar mensen laten me vallen,nemen me niet serieus

Berichtdoor meisje » Di 22 Nov 2005 14:34

Ben een meisje van 19 en heb hodgkin. Ik krijg nu 8 chemokuren en heb er nu 5 gehad.. straks krijg ik nog 20 bestralingen. waar ik mee zit is dat mensen niks of heel weinig nog van zich laten horen en er zijn zelfs mensen die het van dichtbij meemaken maar de ernst van de situatie niet in willen zien en denken dat ik me aanstel..

zijn er mensen die dit ook meemaken?

groetjes

Inge H
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: Do 17 Nov 2005 13:13
Locatie: helmond

Berichtdoor Inge H » Di 22 Nov 2005 15:54

hoi hoi,

Mijn man heeft vorig jaar een hersentumor laten verwijderen en deze is nu terug. Reactie van veel mensen is: Och, het zal wel meevallen of Postief blijven denken, ze kennen tegenwoordig veel doen.
Mensen weten gewoon niet hoe ze met de situatie om moeten gaan. Ook maken zij het niet mee en gaan zij s'avonds weer rustig naar bed. Als je je verhaal kwijt wilt en mensen reageren zo stug is dat heel moeilijk. Wijzelf zitten dan ook vaak op deze site om ons verhaal kwijt te kunnen.
Dus mijn advies is, mailen, zet je verhaal op het internet!!!!
Probeer het van je af te schrijven!!

Heel veel sterkte !!!!
grt inge ( rolandeninge@hotmail.com )

me

Berichtdoor me » Vr 25 Nov 2005 15:51

Mijn moeder heeft kanker wat niet te genezen is, ze ligt nu bijna hele dagen op bed.
Mensen beseffen niet hoe erg het is, ik snap ook wel dat de wereld doordraaid, maar sommige dingen die eerst vanzelfsprekend waren zijn nu een grote opgave. Ik voel ook veel onbegrip van een hoop mensen, dit zijn ook mensen die weinig hebben meegemaakt in hun leven. Ik ben zelf gescheiden en ga nu mijn moeder verliezen.
Ik geloof wel dat er een tijd komt dat alles weer beter zal gaan maar nu even niet.
Meisje ik wens je alle gezondheid van de wereld toe en inge ik hoop dat het met je met je man nog een lange tijd mag doormaken, ik weet dat het moeilijk is maar ben er van overtuigd dat wij sterk genoeg zijn om dit te doorstaan.

Gebruikersavatar
sjelly
Lid
Berichten: 115
Lid geworden op: Do 22 Sep 2005 10:16
Locatie: Haarlem
Contact:

Berichtdoor sjelly » Zo 29 Jan 2006 12:42

me schreef:Mijn moeder heeft kanker wat niet te genezen is, ze ligt nu bijna hele dagen op bed.
Mensen beseffen niet hoe erg het is, ik snap ook wel dat de wereld doordraaid, maar sommige dingen die eerst vanzelfsprekend waren zijn nu een grote opgave. Ik voel ook veel onbegrip van een hoop mensen, dit zijn ook mensen die weinig hebben meegemaakt in hun leven. Ik ben zelf gescheiden en ga nu mijn moeder verliezen.
Ik geloof wel dat er een tijd komt dat alles weer beter zal gaan maar nu even niet.
Meisje ik wens je alle gezondheid van de wereld toe en inge ik hoop dat het met je met je man nog een lange tijd mag doormaken, ik weet dat het moeilijk is maar ben er van overtuigd dat wij sterk genoeg zijn om dit te doorstaan.


Heel herkenbaar hoor

merk het zelf ook :?

lijkt wel het woord kanker alleen als of dat afstoot :!:

valt niet mee hé maar positief blijven voor jezelf dan maar

dikke knuf Elly
begin de dag met een lach

Vlindertje
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Do 31 Jan 2008 22:51

Eenzaam...

Berichtdoor Vlindertje » Do 31 Jan 2008 23:00

Beste iedereen,

Ik lees op deze pagina dat mensen met kanker het af en toe fijn vinden om es met mensen te praten omdat ze zich niet begrepen/ gehoord voelen.

Ik heb zelf geen kanker, ook niet iemand in mijn naaste omgeving.. maar ik vind het heel belangrijk dat mensen zich niet eenzaam voelen (omdat ik dat wel een tijd ben geweest en dus weet hoe dat voelt..).

Kortom: wil je praten over hoe je je voelt of wil je gewoon kletsen over hoe het met je gaat of gewoon even kletsen over hoe het weer is... prima!

Ik hoor het graag!

Marieke!

Lynn1988
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Vr 27 Nov 2009 12:15

Re: keb kanker maar mensen laten me vallen,nemen me niet serieus

Berichtdoor Lynn1988 » Vr 27 Nov 2009 12:25

Ik begrijp precies wat je bedoelt. Zelf heb ik ook kanker, ben 2x geopereerd, ben 33 x bestraald en nu is het afwachten op de volgende onderzoeken in december. Ik heb het ook meegemaakt dat veel mensen net doen of ze mij niet zien, net doen of ze van niks weten (terwijl ik een flinke kale plek heb op mn hoofd van het bestralen en een dondere vlek) en sommige mensen die kijken alsof ze water zien branden. Zelf heb ik het hier ook moeilijk mee gehad, gesproken hierover met artsen en maatschappelijk werkers, iedereen zegt dat ze het begrijpen..maar ze weten niet hoe het voelt. Inmiddels heb ik mezelf hier bij neer gelegt en heb ik voor mezelf besloten dat ik die mensen ook niet meer aankijk, niks meer tegen zeg, en ze geen hulp bied als zij dit nodig hebben. In april had ik nog een vriendengroep van ongeveer 20 man. In mei werd ik ziek.. en nu heb ik nog 2 echte vrienden over. belachelijk he ? Dus ik snap precies wat je bedoelt.. maar sta er boven.. zo leer je de mensen kennen.. zo kom je erachter wie je ECHTE vrienden zijn.. het is klote.. maar denk aan jezelf meid !!!!!! Op dit moment ga jij voor alles.. en misschien kan je het je niet voorstellen..maar je komt er sterker uit !!

brenda38
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: Di 17 Nov 2009 11:36
Locatie: friesland

Re: keb kanker maar mensen laten me vallen,nemen me niet serieus

Berichtdoor brenda38 » Za 28 Nov 2009 18:40

hey hoi

heb je al geprobeert het mischien van de kant van je vrienden te bekeiken?
daarmee wil ik het natuurlijk niet goed praten hoor zeker niet!!
maar ik weet uit eigen ervaring met vrienden kennisen en collega,s dat er veel zijn
die wel mee leven maar niet DURFEN te vragen of te komen
mijn man heeft een hersentumor waar hij ook aan is geopereerd en bestraald en we zijn nu een jaar verder
en ja er zijn mensen afgevallen maar ik weet ook dat er een paar zijn die het erg moelijk vinden
en vooral als ze hier zijn dan weten de mensen niet wat ze moeten zeggen
wij zeggen altijd kom kop jongens niet alles gaat over die *** ziekte we gaan ook over de
gewone dingen praten net als voorheen
nou weer een verhaal van mij hahaha mischien heb je er wat aan ??

groetjes brenda :roll:
lach als je lachen moet en huil als je huilen moet

nikki40
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: Di 29 Dec 2009 18:28

Re: keb kanker maar mensen laten me vallen,nemen me niet serieus

Berichtdoor nikki40 » Wo 30 Dec 2009 06:23

hoi hoi

komt me heel bekend voor in deze moeilijke tijd heb je ze juist nodig
en zijn ze er niet in deze tijd weet je wie je echte vrienden zijn

x nikki


Terug naar “Jongeren praten met jongeren die kanker hebben”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten