Ongerust

Dit forum is speciaal voor jongeren met kanker en hun lotgenoten.
repsz
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Ma 10 Mar 2008 00:37

Ongerust

Berichtdoor repsz » Ma 10 Mar 2008 00:46

Er is al een ander topic over hetzelfde probleem, min of meer..
toch zijn mijn kwalen en pijnen iets anders.
Ik rook sinds mijn 13e, en ben nou 18 jaar.
Ben ook bezig om te stoppen met roken ( wil niet helemaal lukken, 3 weken gestopt, weer een dag gerookt, weer een dat niet etc. ).
Heb nu een jaar last van pijn aan de borst, komt op de meest onverwachte momenten ineens opzetten, en heb het nu de laatste tijd bijna de hele dag door.
Geen overdreven pijn maar ik voel het wel, net als een soort chronische spierpijn achter mijn ribben.
Alleen wat er nog bij komt is eens in de zoveel tijd een pijn in mijn oksel/borst/schouderblad die op komt zetten en een minuut of 2 aanhoud die echt serieus pijn doet.. Op sommige moment hebt ik echt gedacht van 'ik bel gewoon 112 en ookal is het niks dan weet ik het 100%'. maar als ik die gedachte eenmaal krijg zakt de pijn weer en dan laat ik het maar zitten.
Ben bij de dokter geweest en die zegt ook dat het komt doordat de spieren in mijn borst te kort zijn door mijn 'groeispurt'.
Wat mij vrij onlogisch lijkt aangezien ik 1,73 ben en nu 2 jaar geen centimeter ben gegroeid ( zat vroeg in de pubertijd ).
Het enigste wat de dokter doet is luisteren naar je longen.. Punt.

Wat mijn vraag hierbij ook is is of een scan/onderzoek naar kanker en voornamelijk longkanker gewoon kosteloos aangevraagt kan worden?
De dokter doet er vrij lacherig over maar ik zit met een serieus probleem. want als ik geen goede verklaring voor mijn probleem heb blijft het maar malen door mijn hoofd.
word er echt gek van.
kan me niet genoeg motiveren voor bepaalde zaken want wat als het dadelijk allemaal 'voor niets' is.
ik weet dat het een beetje apart klinkt maarja, zit er serieus mee.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Ma 10 Mar 2008 11:46

Even een serieuze vraag en niet meteen op antwoorden, denk er goed over na.
Stel dat je een scan/onderzoek gehad hebt en er komt niet uit. Toch heb je nog steeds pijn, wat denk je dan?
Heb je dan voldoende aan het uitgevoerde onderzoek? Wat doe je dan?

repsz
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Ma 10 Mar 2008 00:37

Berichtdoor repsz » Ma 10 Mar 2008 20:17

ja dat is ook een vraag die door mijn hoofd speelt.
Het zou me wel geruststellen, voor een deel altans.
Maarja, dan heb ik nog steeds geen duidelijke verklaring waarom ik continu pijn aan mijn borst heb.
Lastig, misschien moet ik het wel gewoon bij de psychiater zoeken ofzo...
Er moet i.i.g wat aan gedaan worden want als word ik echt 'para brother'.
Word serieus gek van die gedachtes door mijn hoofd.. Maar heb ook veel te veel tijd om na te denken, misschien is dat het wel.. zit de hele dag thuis. dusja.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Ma 10 Mar 2008 22:51

Zorg dat je iedere dag buiten komt.
Ook als het regent.
Verdeel desnoods de boodschappen over meerdere dagen, zodat je een reden hebt om naar buiten te gaan.
Dat verzet je gedachten en verfrist je hoofd.
Als je iets wilt doen, is er wie weet vrijwilligerswerkt te vinden.
In een ziekenhuis, bejaardentehuis, kinderboerderij enz. is er altijd plek voor een vrijwilliger.
En mochten ze geen plek hebben, dan kunnen ze wel doorverwijzen.
Door met andere dingen bezig te zijn, heb je minder tijd over om naar je lijf te luisteren.
Ik kan je iets aanraden, jij moet het doen, als je echt iets wilt veranderen.
Succes.


Terug naar “Jongeren praten met jongeren die kanker hebben”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten