Ziekenhuisbezoeken en controles

Dit forum is speciaal voor jongeren met kanker en hun lotgenoten.
Arriflex02
Lid
Berichten: 29
Lid geworden op: Ma 26 Mei 2003 11:49
Contact:

Ziekenhuisbezoeken en controles

Berichtdoor Arriflex02 » Di 09 Sep 2003 17:56

! :D !dec.2001...!
Laatst gewijzigd door Arriflex02 op Zo 26 Okt 2003 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Vr 17 Okt 2003 08:23

hoi Arriflex,

ik zie dat je bericht er al heeeeeel lang staat.. maar het is wel herkenbaar.. ondanks dat ik niet zo vaak hoef. Maar telkens weer is er angst. De ene keer erger dan de andere keer. Enerzijds denk ik; ach het zal wel weer gewoon goed zijn. Maar aan de andere kant; als ik te optimistisch ben, zul je nét zien, dat het nu ineens niet goed is. Ik voelde afgelopen tijd weer heel wat... zou het dan toch...

nouja, de ene keer is het 1 dag angst. de andere keer 1 week... anderzijds probeer ik mezelf voor te houden; als het terug is; ze zijn er in elk geval vroeg bij! Dus dan moet een lichte behandeling voldoende zijn...

Maar moeilijk blijft het toch... ik ben inmiddels 2 jaar na de laatste behandeling... ik heb nu controle om de 3 maanden. Het eerste jaar was het eerst 2 maanden en daarna, 2,5 maand...

gr. Jodyi

Arriflex

Berichtdoor Arriflex » Vr 17 Okt 2003 10:00

jodyi schreef:hoi Arriflex,

ik zie dat je bericht er al heeeeeel lang staat.. maar het is wel herkenbaar.. ondanks dat ik niet zo vaak hoef. Maar telkens weer is er angst. De ene keer erger dan de andere keer. Enerzijds denk ik; ach het zal wel weer gewoon goed zijn. Maar aan de andere kant; als ik te optimistisch ben, zul je nét zien, dat het nu ineens niet goed is. Ik voelde afgelopen tijd weer heel wat... zou het dan toch...

nouja, de ene keer is het 1 dag angst. de andere keer 1 week... anderzijds probeer ik mezelf voor te houden; als het terug is; ze zijn er in elk geval vroeg bij! Dus dan moet een lichte behandeling voldoende zijn...

Maar moeilijk blijft het toch... ik ben inmiddels 2 jaar na de laatste behandeling... ik heb nu controle om de 3 maanden. Het eerste jaar was het eerst 2 maanden en daarna, 2,5 maand...

gr. Jodyi


Wat grappig om te lezen.....Het is allemaal zo herkenbaar!!! De ene keer wel een week naar de klote de andere keer alleen op de dag zelf. Ik bekritiseer mezelf erg vaak doordat ik denk dat het allemaal wel ok zal zijn.

Ik ben er ook nog steeds van overtuigd dat ik een keer het andere nieuws krijg. Ik krijg dat maar niet uit mijn systeem. Komt waarschijnlijk ook door de eerste keer dat je het te horen krijgt. Tenslotte is dat het laatste waar je aan denkt op het moment dat je naar een arts stapt. Het laatste waar ik ooit aan heb gedacht is Kanker.

Misschien ebt het ooit nog eens weg maar iedere keer als ik het AvL binnenstap krijg ik de flashback van 1,5 jaar geleden. Het is allemaal nog zo dichtbij begrijp je. Ik sta er nog steeds iedere dag mee op en ik ga er iedere avond mee naar bed. Niet dat ik er last van heb of me niet goed voel maar het blijft zo overduidelijk aanwezig. Waarschijnlijk herkenbaar?

Ik moet a.s. vrijdag weer voor mijn maandelijkse molen, so wish me luck.
groetjes Max

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Vr 17 Okt 2003 12:35

hoi Max,
inderdaad herkenbaar.. maar ik kan je ook vertellen, het ligt gewoon aan de controles.. als je straks minder controles krijgt, dan heb je die angsten gewoon minder vaak. Net wat je zegt, je hebt 1x dat nieuws gehad, waarom zou het geen tweede keer kunnen? ook ik had nooit gedacht aan kanker. Dat er wat mis was; absoluut. Maar kanker.. daar had ik in de verste verte niet aan gedacht.

Ik heb nu dus controles om de 3 maanden.. dat vind ik gewoon prettig nu. Ondanks die angsten.. maar misschien juist wel door die angsten; want als het in die tussentijd dan terugkomt zijn ze er erg snel bij.. dat ze ooit NIET meer gaan controleren, lijkt me vreselijk. Maar ik geloof dat je bij hodgkin je hele leven onder controle staat... dus dat is dan weer in m'n voordeel.. maar aan de andere kant blijft het altijd een plek innemen.. maar misschien dat dat zowiezo wel is.. ik ben benieuwd. In elk geval sterkte eind van de week! hopelijk heb je nu lekker veel afleiding,
gr. Jodyi

Arriflex02
Lid
Berichten: 29
Lid geworden op: Ma 26 Mei 2003 11:49
Contact:

Berichtdoor Arriflex02 » Wo 22 Okt 2003 12:32

Ja ja ja. Het is jammer dat je het een plek moet geven want het neemt zoveel ruimte in beslag. Ik blijf er zo vaak mee bezig. Het heeft ondanks alles heel veel positieve dingen met zich mee gebracht maar je moet er wel voor door een heel dicht bos, In dat bos raak je zo vaak de weg kwijt als je begrijpt wat ik bedoel.

Gelukkig kan ik het steeds meer een plaats geven. Maar het dal is wel diep geweest.

Morgn weer beginnen met dat heerlijke goedje voor de CT. Ik word al misselijk als ik er aan denk. Ik kreeg een brief binnen van het AvL dat ze een nieuw onderzoek gaan starten voor de naeffecten na zaadbalkanker wat betreft geheugen en concentratieproblemen. Ik ben benieuwd.

Leuk trouwens om direct contact met iemand te krijgen. Meestal lees je de berichten maar is er geen dialoog.

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Wo 22 Okt 2003 13:23

bweh.. ja smerig he... die telebrix.... mix je het wel met ranja? dat scheelt enorm! tenzij je dat natuurlijk ook niet lust.. Dat doen ze bij ons standaard op de kinderafdeling.. mijn ervaring is, dat oude mensen nix proeven... nee écht niet... maar de jongeren tot nu toe die ik ken, vinden het allemaal érg vies.. en met ranja gaat het vieste er echt vanaf.. wat een uitvinding was dat zeg...

sterkte in elk geval!

jammer dat deze dialoog niet plaatsvind op internethaven.. ;) dan hadden meer jongeren er zo wat aan.. dit is misschien wat moeilijker te vinden.. maarja.. ;) t zij zo..

gr. Jodyi

Arriflex02
Lid
Berichten: 29
Lid geworden op: Ma 26 Mei 2003 11:49
Contact:

Berichtdoor Arriflex02 » Wo 22 Okt 2003 13:49

Ik heb het al met zoveel dingen proberen te mixen maar het gaat om die chemische smaak die araan zit. Gatverdamme. Het erge is nog dat Telebrix eruit is. Het is nu een flesje met 25 cl dikke witte vloeistof, het lijkt milkshake. dat kan je echt mixen met whiskey en dan smaakt het nog niet als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik moet eraan geloven. Buiten dat het vies is word ik er ook misselijk van. Misschien is het ook wel het gevoel. Omdat je weet hoe het smaakt. Het is bij mij wel zo dat als ik de eerste slok neem krijg ik even terug hoe het allemaal was begrijp je. Ik zie het allemaal even voorbij komen weer.

Rustig aan dan maar toch


Terug naar “Jongeren praten met jongeren die kanker hebben”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten