synoviasarcoom

Dit forum is voor ouders met 'n kind met kanker.
miekje
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Do 15 Mei 2008 16:54
Locatie: Hoogwoud

synoviasarcoom

Berichtdoor miekje » Do 15 Mei 2008 17:05

Hallo, wij hebben een zoon van 19 met een synoviasarcoom.
Dat werd in mei 2007 geconstateerd.
Het zat in zijn arm, een operatie en 33 bestralingen later dachten we dat we klaar waren en opnieuw konden beginnen maar helaas.
Het bleek uitgezaaid te zijn naar zijn longen en hij had binnen 2 maanden in iedere long zo'n 40 tumoren.
Ze konden hem in oktober 2007 dan ook gemiddeld nog maar 1 jaar geven.
Hij heeft 6 chemo's gehad die hem erg zwaar vielen maar helaas die zijn niet aangeslagen, het is stabiel maar daar is alles mee gezegd en voor hoelang ?
We proberen nog vollop te genieten met hem, proberen alles uit het leven te halen wat erin zit voor hem (en zijn zusje en broertje), maar het is hard, keihard...........
We zijn bang, doodsbang, bang voor de aftakeling, bang voor het verlies.
Hij voelt zich nu nog redelijk goed, heeft geen pijn maar voor hoe lang nog ?
Wie herkend dit, hoe ging je ermee om, wat bracht de toekomst, kortom wie kan ons helpen?[/b]

Bosman
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Wo 16 Apr 2008 10:15

Berichtdoor Bosman » Za 17 Mei 2008 10:46

Hallo

Ik herken dit niet want bij mijn man weten we nog niet of het aanslaat.
Ik kan me wel goed indenken dat je bang bent voor wat er komen gaat.
Probeer te genieten van de tijd die jullie nog hebben.
Hoe moeilijk dat ook zal zijn.

Heel veel sterkte

wij
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: Do 15 Mei 2008 22:50

Berichtdoor wij » Zo 18 Mei 2008 23:06

Hallo Bosman,

ik wens jullie sterkte en alsnog een mooie tijd met de familie.
ik zou graag willen weten wat een synoviasarcoom is.

mijn schoonmoeder heeft kankercellen in de long, maar er is niets te zien op de fotos. wij weten dus nog niet waar de kanker eigenlijk zit.

groetjes Tine

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Ma 19 Mei 2008 00:19

Een weke delen sarcoom ontstaat als tijdens de ontwikkeling van steun-, spier- of perifeer zenuwweefsel de celdeling ontspoort.
Een weke delen sarcoom ontstaat niet uit steun-, spier- of perifeer zenuwweefsel maar lijkt op cellen van een van die weefsels.
Weke delen sarcomen kunnen op allerlei plaatsen in het lichaam ontstaan. Het meest komen ze voor in de benen (40%)
- waarvan driekwart in de bovenbenen - in de borst en de buikwand (25%), in de armen (15%) en in het hoofd/halsgebied (15%).
Er zijn veel soorten weke delen sarcomen. De sarcomen zijn ingedeeld naar het soort cellen waaruit ze bestaan.
Een van die soorten is het Synoviasarcoom.
Deze tumor, die lijkt op weefsel in pezen, gewrichtskapsels en uiteinden van spieren,
komt vooral voor in de benen en ontstaat vaak tussen de 20 en 40 jaar

Zie ook de informatie van het KWF op: http://www.kwfkankerbestrijding.nl/index.jsp?objectid=15529

wij
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: Do 15 Mei 2008 22:50

Berichtdoor wij » Ma 19 Mei 2008 17:05

liddy schreef:Deze tumor, die lijkt op weefsel in pezen, gewrichtskapsels en uiteinden van spieren,
komt vooral voor in de benen en ontstaat vaak tussen de 20 en 40 jaar

Hallo :)

betekent dit dat die tumor bij een onderzoek niet meteen als tumor te herkennen is en hij is kwa uiterlijk net is als weefsel?

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Ma 19 Mei 2008 23:22

Misschien dat iemand anders hierop kan antwoorden, want ik weet het antwoord niet.

wij
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: Do 15 Mei 2008 22:50

Berichtdoor wij » Di 20 Mei 2008 09:50

hallo

ik denk niet dat nog iemand hier antwoord.
dit forum is echt heel erg rustig :?

groetjes Tine

petra38
Lid
Berichten: 32
Lid geworden op: Ma 29 Mei 2006 14:40
Locatie: enkhuizen

Berichtdoor petra38 » Di 20 Mei 2008 22:51

Mijn man had weke delen kanker,synovio sarcoom.Tumor zat in de rugspier,en helaas op het moment dat de diagnose werd gesteld al uitgezaaid naar de longen.Het komt maar weinig voor,weinig over bekend.Mijn man is op 16 okt 2007 overleden tgv de uitzaaiingen in de longen.

Petra

wij
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: Do 15 Mei 2008 22:50

Berichtdoor wij » Wo 21 Mei 2008 13:35

Hallo :)

nu begrijp ik langszaam wat weke delen zijn...het is soms nog beetje moeilijk voor mij om al die dingen te begrijpen. Ik woon pas sinds 2000 in Nederland en had gen nederlands les :? Nu heb ik dus best wel moeite als het om medische dingen gaat...
de enige pijn waar mijn schoonmoeder over klaagd is ook de pijn in de rug, maar ze hebben alleen in de long wat gevonden, waarvan ze nog niet weten of het van de long komt of dat het misschien uitzaaingen van een moedertumor is :?
vrijdag weten wij meer :roll:

bedankt voor je reaktie, groetjes Tine

Bosman
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Wo 16 Apr 2008 10:15

Berichtdoor Bosman » Do 22 Mei 2008 11:49

sterkte vrijdag

angeleyes
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Di 16 Dec 2008 13:55

late reactie!!!!!

Berichtdoor angeleyes » Di 16 Dec 2008 13:59

hoi iedereen,

Ik heb een broertje met deze vorm van kanker! Heel erg moeilijk maar op dit moment gaat het "goed". Als antwoord op de vraag een synoviaal sarcoom is bij een operatie niet aan de buitenkant te identificeren omdat het er net zo uitziet als een vetknobbel dring er dus altijd opaan dat iets word opgestuurd voor onderzoek!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ook als de artsen zeggen het is toch maar een vetknobbel!!!!!!!!!!!!!! want het kan ook iets anders zijn.

groetjes


Terug naar “Ouders van kinderen met kanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten