rabdomyosarcoom

Dit forum is voor ouders met 'n kind met kanker.
patries_vrij
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Wo 03 Jun 2009 00:20

rabdomyosarcoom

Berichtdoor patries_vrij » Wo 03 Jun 2009 00:37

Ik ben een moeder.

Mijn zoon heeft kanker gehad op 7 jarige leeftijd. Hij had een Rhabdomyosarcoom in de oogkas.
Nu is hij 26 en is een leuke vent met heel veel energie, een leuke vriendin en gaat hij een mooie toekomst tegemoet.
Laatst gewijzigd door patries_vrij op Di 03 Jul 2012 01:10, 4 keer totaal gewijzigd.

charlottte
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: Ma 22 Jun 2009 18:58

Re: rabdomyosarcoom

Berichtdoor charlottte » Ma 22 Jun 2009 19:32

Wat fijn om zomaar een positieve reactie te lezen.
Bij ons zoontje (15 mnd) is ook een rhabdomyosarcoom geconstateerd.
Deze is inmiddels verwijderd en hij heeft ook geen uitzaaiingen.
Is gestart met chemo. misschien ook nog bestraling achteraf.
Nog maar kort bezig (met de 1e vd 8 kuren), maar gelukkig nog niet echt bijwerkingen.
Verminderde eetlust, dat wel.
Verder gaat de ontwikkeling gewoon door en hebben ze ih ziekenhuis zijn eerste stapjes "los" mogen meemaken.

Vraag me af of er meer mensen zijn met zo'n jong kindje en hoe de chemo daarbij verliep: het is nl zo gek dat je zo weinig aan hem merkt, maar toch is hij "ziek". Dat maakt het zo onwerkelijk.
Als ik met mensen spreek over hem, lijkt het haast of ik lieg, want hij heeft dan kanker, maar zit er zo ontzettend vrolijk bij!
Tuurlijk zal hij straks een kaal koppie krijgen en dan is het te zien, maar ik zal er voor tekenen als hij er verder zo doorheen hobbelt als tot nu toe. (of is dat teveel hoop?)

Zou het fijn vinden als er mensen zijn, in een zelfde soort situatie, die willen reageren.
Want hoeveel steun ook van familie en vrienden, niemand weet echt hoe t voelt als je te horen krijgt dat je kindje kanker heeft.
Ben ook benieuwd hoe anderen er mee omgaan naar de buitenwereld toe en naar eventuele andere kinderen toe.

gr.lotte :D

nanc
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Do 26 Nov 2009 01:03

Re: rabdomyosarcoom

Berichtdoor nanc » Do 26 Nov 2009 01:38

ik hoop voor jullie dat alles goed verlopen is

mijn zoon moet nog beginnen aan die moeilijke periode

mijn zoon is 15j en heeft teelbalkanker met uitzaaingen in de buik ze beginnen met de chemo op 7december schijnbaar is het een hele zware

tijd van 2 maanden en vind hij zeker de moed om ervoor te gaan grtss nancy


Terug naar “Ouders van kinderen met kanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten