maagzuurremmer bij slokdarmkanker

Chemo, medicijnen, "clinical trials", enz.
Hier kun je er vragen over stellen.
Let wel, het is een forum van lotgenoten en niet van artsen!
stolat
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Zo 08 Jul 2012 15:12

maagzuurremmer bij slokdarmkanker

Berichtdoor stolat » Zo 08 Jul 2012 15:22

Mijn vader (84) heeft gisteren ontdekt dat een maagzuurremmer (Rennie-duo) gunstig werkt i.v.m. pijn bij eten/drinken.
Hij stampt ze fijn met een vijzel en neemt ze in met een schepje appelmoes. Vast voedsel kan hij niet meer eten, hij leeft op vla, gemalen soep en flesjes Nutridrink.

Nu kosten die pillen veel geld (dat hij niet heeft), dus gaan we binnenkort zijn huisarts vragen om vergelijkbare medicijnen die vergoed worden. De relatie tussen vader en huisarts is niet goed, veel miscommunicatie met als gevolg vaak verkeerde medicijnen.
Daarom zou ik blij zijn als iemand mij wat informatie kan geven over medicijnen die wel vergoed worden en die met een vijzel fijngestampt kunnen worden.

Bij voorbaat mijn hartelijke dank voor een reactie

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: maagzuurremmer bij slokdarmkanker

Berichtdoor liddy » Zo 08 Jul 2012 15:39

Ga eens praten met de apotheker.
De apotheker weet wat er in de medicijnen zit, hij/zij weet welke middelen vergoed worden
en kan beoordelen welke medicijn het beste combineert met de mogelijk andere medicijnen die je vader gebruikt.

Cottaar TV
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2014 16:13

Re: maagzuurremmer bij slokdarmkanker

Berichtdoor Cottaar TV » Di 25 Mar 2014 11:41

Beste Stolat,

Je berichtje is van een tijdje geleden, maar ik zou je toch willen vragen om me te contacten. Uit jouw verhaal maak ik op dat de communicatie niet heel erg goed gegaan is, waarschijnlijk omdat er weinig bekend is rondom ouderen en kanker. Ik zou er graag met je over willen praten.

Groeten,
Melanie van Haren (melanie@cottaartv.nl)


Terug naar “Kanker en medicatie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten