Hersentumor of uitzaaïngen

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
lina
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Za 09 Aug 2008 13:34

Hersentumor of uitzaaïngen

Berichtdoor lina » Za 09 Aug 2008 13:40

Hoi iedereen,

Ik heb al een vorm van kanker (maar dat doet er even niet toe) en er werd me verteld dat ik nu ook de ziekte van addison (secundair, dus een stoornis aan hypofyse of hypothalamus) heb ontwikkeld. Nu hebben ze een NMR genomen van m'n hypofyse en hypothalamus om te chekcen of er geen kistje, gezwel, tumor of uitzaaïngen zitten. Ik ben nu al heel erg ziek en weet dat als dit er nog bijkomt dat het er niet goed voor me uitziet. Ik ben bang voor de prognose.... ben op van de zenuwen. Donderdag mag ik al gaan luisteren naar de uitslag... het klinkt allemaal voorbarig, 't kan evengoed een kistje zijn ofzoiets... maar wat moet ik toch doen als de prognose er slecht uitziet?
Ik zou sowieso al niet al te lang meer hebben... als dit erbij komt wordt die tijd enkel maar ingekort... stress is een vies beest.

'k Wou het maar even kwijt,
alvast bedankt

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Za 09 Aug 2008 19:07

Je bedoelt met een kistje waarschijnlijk een "cyste".
Een cyste is een veel voorkomende goedaardige aandoening. Het is eigenlijk geen gezwel, maar een met vocht gevulde holte.
Als een cyste wat groter wordt, drukt de cyste het omliggende weefsel opzij en dat kan problemen geven.
Zolang je er geen last hebt van een cyste, is verwijderen vaak niet nodig.

De enige raad die ik je kan geven is een heel moeilijke.
Probeer jezelf niet gek te maken. Het kan iets onschuldigs zijn.
Met dezelfde energie waarmee je je zorgen maakt, kunt je je ook proberen af te leiden.
Ik weet het dat is veel makkelijker gezegd dan gedaan en vooral 's nachts heel moeilijk.
Misschien dat je het wat van je af kunt schrijven. Zoals je hier al hebt geprobeerd.
Heel veel sterkte.

dorothea
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: Do 13 Okt 2005 15:35

voeding en gezondheid

Berichtdoor dorothea » Zo 10 Aug 2008 17:34

Ik begrijp dat je je zorgen maakt. Vaak lijdt de mens het meest voor het lijden dat hij vreest. Probeer toch positief te denken, afleiding te zoeken. Contact te zoeken met de natuur en vooral goed voor jezelf te zorgen door gezond te eten en leven. Natuurlijke, plantaardige biologische voeding zal je rust geven. Eet voldoende groentesappen, salades en kiemen, daarbij een glaasje tarwegrassap. Deze voeding geeft je innerlijke rust, die je nodig hebt en neemt de stress weg, waardoor je minder angstig bent.
Stress is niet goed voor het lichaam, probeer dit te vermijden. Zorg goed voor jezelf, wees lief voor jezelf en probeer te genieten van de dingen die je nog kunt of hebt. Zit niet teveel in de ziekte, maar probeer te werken aan een goede gezondheid. Dan ben je op een positieve manier aktief bezig om het afweersysteem te versterken.

Ik wens je heel veel sterkte met alles en praat erover, zoek hulp en steun bij anderen. Je mag mij altijd mailen: didyvandev@yahoo.com

Groetjes,

Didy
www.levendvoedsel.nl
Levend voedsel is mijn beste medicijn.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Zo 10 Aug 2008 22:37

De voedingstips die Didy geeft, daar heeft zij baat bij.
Echter ik heb heel grote moeite met de stelligheid waarmee Didy haar manier brengt.
Het is een alternatieve manier die voor haar werkt en dat wil niet zeggen dat die bij jou ook zo werkt.
Ik heb niets tegen gezonde voeding, wel tegen de "wonderen" die Didy claimt welke die voeding teweeg zou brengen.
Daarom een zeer dringend verzoek aan Didy om voortaan duidelijk aan te geven dat dit een alternatieve methode is.


Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten