Hallo,
ik ben cindy 27 en mama van 2 prachtige kids.
ik kwakkel al een jaar met mn gezondheid.
hevige pijnaanvallen gehad voor in het ziekenhuis gelegen en na een ct scan naar huis gestuurd met "wij weten het niet".
dat terwijl ik in een jaar tijd wel 48 kg afgevallen ben zonder dieet...was allemaal niet interessant
ik voelde me nog niet goed dus heb een second opion gekregen bij umcg.
Hier hebben ze op de scan van het andere ziekenhuis een afwijking gezien op mn bijnier...
dus vorige wk met speod een nieuwe MRI gehad...
ook het afvallen vondt men erg raar
OOk hebben ze een knobbeltje in mn hals kaaklijn ontdekt.
hiervoor heb ik vnmorgen een punctie gehad, wat blijkt er zijn meer maar die liggen dieper...
dus geprikt en ik mag nu 2 wk wachten...
voel me echt slecht.
- ben heel erg moe
- heb heel weinig eetlust moet mezelf echt dwingen
- ben misselijk.
- heb het de hele dag koud en snachts warm lig onder een zomer dekbedje..{ zweet niet}
- ben erg snel prikkelbaar.
- algeheel gevoel van malaise zeg maar.
en nu moet ik dus 2 wk afwachten is het kanker? of is het iets anders?
maar ja het wordt er voor mijn gevoel niet geruster op als ze meerdere verdikte klieren vinden terwijl ik maar van 1 wist...
iemand ervaring dat het toch iets anders onschuldigs was?
iemand de ervaring dat de bijnier toch ook nog iets anders kan zijn? de afwijking dan??
het moest ineens allemaal met spoed en dan wordt ik toch wel een beetje ongerust..
zit flink in de piepzak..
Re: zit flink in de piepzak..
Hoe graag ik en ieder ander het zou willen, het valt niet te zeggen dat er bij jou aan de hand is via het internet.
Met al jouw klachten is het niet verwonderlijk dat je je zorgen maakt.
Vraag eens aan de arts wat hij/zij denkt. Een afwijking hoeft namelijk geen kanker te betekenen.
Ook jouw afvallen hoeft beslist niet een teken van kanker te zijn. Zie hieronder.
"De bijnieren zijn niet, zoals de naam lijkt uit te drukken, een orgaan die de nieren bijstaan in hun functie.
De twee bijnieren (glandula suprarenalis of adrenalis) liggen op de nieren en zijn meestal ingebed
in het vetkapsel van de nier. De bijnieren worden rijkelijk van bloed voorzien door drie slagaders.
De bijnieren produceren hormomen die de stofwisseling reguleren. De bijnierschors produceert als
belangrijkste hormoon cortisol en het bijniermerg maakt onder andere adrenaline."
"Tumoren of gezwellen op de bijnieren zijn een zeldzaam verschijnsel. Het merendeel is niet kwaadaardig.
Vaak verschijnen ze in één bijnier. De gevolgen van zo'n tumor is afhankelijk van de plaats waar ze verschijnen.
Deze tumoren produceren hormonen die in de bloedbaan terecht komen en werkzaam zijn in het lichaam.
Te dientengevolge komen er te veel bijnierhormonen in het lichaam terecht, waardoor zowel de stofwisseling
als de waterhuishouding verstoord raken. Ook de reactie van het lichaam op spanning en stress kan ontregeld raken."
Heel veel sterkte met het wachten op de uitslag.
Probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken, want piekeren maakt je geen steek wijzer.
Met al jouw klachten is het niet verwonderlijk dat je je zorgen maakt.
Vraag eens aan de arts wat hij/zij denkt. Een afwijking hoeft namelijk geen kanker te betekenen.
Ook jouw afvallen hoeft beslist niet een teken van kanker te zijn. Zie hieronder.
"De bijnieren zijn niet, zoals de naam lijkt uit te drukken, een orgaan die de nieren bijstaan in hun functie.
De twee bijnieren (glandula suprarenalis of adrenalis) liggen op de nieren en zijn meestal ingebed
in het vetkapsel van de nier. De bijnieren worden rijkelijk van bloed voorzien door drie slagaders.
De bijnieren produceren hormomen die de stofwisseling reguleren. De bijnierschors produceert als
belangrijkste hormoon cortisol en het bijniermerg maakt onder andere adrenaline."
"Tumoren of gezwellen op de bijnieren zijn een zeldzaam verschijnsel. Het merendeel is niet kwaadaardig.
Vaak verschijnen ze in één bijnier. De gevolgen van zo'n tumor is afhankelijk van de plaats waar ze verschijnen.
Deze tumoren produceren hormonen die in de bloedbaan terecht komen en werkzaam zijn in het lichaam.
Te dientengevolge komen er te veel bijnierhormonen in het lichaam terecht, waardoor zowel de stofwisseling
als de waterhuishouding verstoord raken. Ook de reactie van het lichaam op spanning en stress kan ontregeld raken."
Heel veel sterkte met het wachten op de uitslag.
Probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken, want piekeren maakt je geen steek wijzer.
Bedankt voor je reactie.
ja afleiding zoeken lukt al aardig.
weet dat een gezwel aan de bijnier niet vaak voorkomt maar ja...
het geheel maakt me gewoon erg ongerust..
zat te denken om as. dinsdag gewoon het ziekenhuis te bellen en te vragen of ze al uitslagen hebben.
ik heb er toch recht op om te weten of het wel kanker is? zoniet nou ja dan kunnen hun nog even verder zoeken en ik weer lekker slapen toch??
kan me niet voorstellen dat ze na een week nog niet zouden kunnen zeggen of ze verkeerde cellen hebben gevonden of niet en dat ze verder aan het zoeken zijn.
of zouden ze echt die 2 week nodig hebben om dat vast te stellen?
ja afleiding zoeken lukt al aardig.
weet dat een gezwel aan de bijnier niet vaak voorkomt maar ja...
het geheel maakt me gewoon erg ongerust..
zat te denken om as. dinsdag gewoon het ziekenhuis te bellen en te vragen of ze al uitslagen hebben.
ik heb er toch recht op om te weten of het wel kanker is? zoniet nou ja dan kunnen hun nog even verder zoeken en ik weer lekker slapen toch??
kan me niet voorstellen dat ze na een week nog niet zouden kunnen zeggen of ze verkeerde cellen hebben gevonden of niet en dat ze verder aan het zoeken zijn.
of zouden ze echt die 2 week nodig hebben om dat vast te stellen?
Er staat vaak 8 werkdagen voor dit onderzoek.
Dus 2 weken wachten op de uitslag is normaal. Leuk is anders.
Natuurlijk heb je recht op de uitslag, maar enkel de dokter mag het jou vertellen.
Een baliemedewerker mag het echt niet vertellen, dat is geen onwil, maar protocol wat hij/zij moet volgen.
Ze kunnen misschien zien of de uitslag binnen is en dan kun je altijd proberen of jouw afspraak te vervroegen is.
Heel veel succes met het wachten.
Dus 2 weken wachten op de uitslag is normaal. Leuk is anders.
Natuurlijk heb je recht op de uitslag, maar enkel de dokter mag het jou vertellen.
Een baliemedewerker mag het echt niet vertellen, dat is geen onwil, maar protocol wat hij/zij moet volgen.
Ze kunnen misschien zien of de uitslag binnen is en dan kun je altijd proberen of jouw afspraak te vervroegen is.
Heel veel succes met het wachten.
nou duidelijkheid eindelijk!!!!
Geen kwaadaardige dingen gevonden in de klieren pfff gelukkig maar.
wel een gezwel in de bijnier...
zeer zeldzaam ja hoor heb ik weer!
moet nu 24 uur urine opvangen en dat gaan ze verder onderzoeken.
over 4 week uitslag.
ze gaan kijken of mijn bijnier nu ook minder functioneert zo ja dan gaat ie eruit.
zoniet dan wachten ze het eerst nog een half jaar af daarna weer een mri...
we wachten dus maar weer af....erg leuk dat wachten...
groetjes
Geen kwaadaardige dingen gevonden in de klieren pfff gelukkig maar.
wel een gezwel in de bijnier...
zeer zeldzaam ja hoor heb ik weer!

moet nu 24 uur urine opvangen en dat gaan ze verder onderzoeken.
over 4 week uitslag.
ze gaan kijken of mijn bijnier nu ook minder functioneert zo ja dan gaat ie eruit.
zoniet dan wachten ze het eerst nog een half jaar af daarna weer een mri...
we wachten dus maar weer af....erg leuk dat wachten...

groetjes
Dat is goed nieuws dat je geen kanker hebt.
Ach, zo lang wachten wil ook zeggen dat er geen spoed achter zit.
En dat is ook wel prettig.
Dus maak je niet te druk, gewoon afwachten ja ja gewoon zei ze
Succes.
Ach, zo lang wachten wil ook zeggen dat er geen spoed achter zit.
En dat is ook wel prettig.
Dus maak je niet te druk, gewoon afwachten ja ja gewoon zei ze

Succes.
Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”