Mijn zoontje

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
Mo

Mijn zoontje

Berichtdoor Mo » Do 22 Jan 2004 23:12

Ik heb ene vraag over mijn zoon van 15 mnd.
Zal even kort zijn voorgeschiedenis zeggen.

-vanaf aug doorlopend oorontstekingen en verkoudheden.
6 van de 7 dagen koorts, wisselend per uur, zo over de 40, 3 uur later ' maar' 37.
3 kuren die niets tot matig helpen.
- een wegraking gehad waarvan HA zei koortsstuip terwijl hij die dag steeds ondertemp had.
- eindelijk door naar KNO, oordruppels gekregen en dat hielp.
Eindelijk van die oorontsteking af.
- sinds anderhalve week hele dikke klieren in zijn nek, HA had dit niet echt vaker gezien bij een kleintje van 15 mnd.
-na meerdere keren deze week naar HA geweest, eindelijk bloed laten prikken.

Ik heb een deel van de bloeduitslagen al binnen, waaruit blijkt dat hij in igg een bloedarmoede heeft, een bezinking van 58 mm/uur (normaal op 15 mnd 3-13 mm/uur) en een verhoogd monocyten.
De rest heb ik niet gekregen van mjn HA. moet ik morgen over bellen ?
Er is een differentiatie aangevraagd van de bloedcellen dus zou meer uitlsagen moeten hebben ?

Naar wat ik begreep wordt differentiatie alleen aangevraagd bij verdenking van leukemie ?

Maar mijn vraag is ; kan het zijn dat mijn zoontje leukemie heeft ?
Ik zoek eigenlijk dus andere mensen die mij het begin en ontdekking van leukemie kunnen vertellen ?
Ik zit vreselijk in spanning :(

Gast

Re: Mijn zoontje

Berichtdoor Gast » Vr 23 Jan 2004 12:14

Beste Mo,

Ik weet niet of je veel aan mijn antwoord hebt en ik denk als het echt leukemie is dat je dat snel hoort of misschien nu al weet. Ik heb leukemie gehad en ging na veel verkoudheden, opgezette klieren, moe en heel bleek zien naar de huisarts, een bloedtest in het ziekenhuis was genoeg en nog diezelfde middag zat ik in het ziekenhuis. Ik denk dat ze wel vaker een differentiatie van het bloed uitvoeren, niet alleen bij verdenking voor leukemie. Als je leukemie hebt gaat dat meestal (het ziekteproces) heel snel. Ik ben volwassen dus ik weet niet hoe het proces bij zulke kleintjes loopt. Ik had ongeveer 6 weken klachten voor de diagnose. Heel veel sterkte.

Mo schreef:Ik heb ene vraag over mijn zoon van 15 mnd.
Zal even kort zijn voorgeschiedenis zeggen.

-vanaf aug doorlopend oorontstekingen en verkoudheden.
6 van de 7 dagen koorts, wisselend per uur, zo over de 40, 3 uur later ' maar' 37.
3 kuren die niets tot matig helpen.
- een wegraking gehad waarvan HA zei koortsstuip terwijl hij die dag steeds ondertemp had.
- eindelijk door naar KNO, oordruppels gekregen en dat hielp.
Eindelijk van die oorontsteking af.
- sinds anderhalve week hele dikke klieren in zijn nek, HA had dit niet echt vaker gezien bij een kleintje van 15 mnd.
-na meerdere keren deze week naar HA geweest, eindelijk bloed laten prikken.

Ik heb een deel van de bloeduitslagen al binnen, waaruit blijkt dat hij in igg een bloedarmoede heeft, een bezinking van 58 mm/uur (normaal op 15 mnd 3-13 mm/uur) en een verhoogd monocyten.
De rest heb ik niet gekregen van mjn HA. moet ik morgen over bellen ?
Er is een differentiatie aangevraagd van de bloedcellen dus zou meer uitlsagen moeten hebben ?

Naar wat ik begreep wordt differentiatie alleen aangevraagd bij verdenking van leukemie ?

Maar mijn vraag is ; kan het zijn dat mijn zoontje leukemie heeft ?
Ik zoek eigenlijk dus andere mensen die mij het begin en ontdekking van leukemie kunnen vertellen ?
Ik zit vreselijk in spanning :(

christa25

mijn zoontje

Berichtdoor christa25 » Do 12 Feb 2004 11:13

kan me wel voorstellen dat je er bang voor bent , maar mijn zoontje is nu bijna 4 jaar in 2002 werd hij heel ziek overal bulten en kon niet meer lopen van de pijn toen heb ik de ha gedwongen een bloedtest te laten maken dat was om 9.00 's ochtend en na het avondeten kwam de huisarts ;langs omdat we met spoed naar het ziekenhuis moesten, dus ik denk dat je niet heel erg bang hoeft te wezen als hij leukemie had hoefde jijzelf niet te bellen maar bellen ze jou wel op
ik wens je succes

Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”