BANG

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
marykuypers
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: Wo 18 Feb 2004 22:54

BANG

Berichtdoor marykuypers » Wo 18 Feb 2004 23:02

Hallo
Ik krijg vrijdag een longpunctie,nav 3 thorax foto's en een ct scan weten ze het nog steeds niet wat het is,ze zien een klein vlekje?omdat het zo klein is krijg ik nu de longpunctie,als alles goed gaat mag ik savonds weer naar huis,mijn vraag is of iemand dit herkent ik ben zo vreselijk bang dat ik longkanker heb.kan aan niets anders denken ben van mijzelf al een ontzettende zenuwpees.
PS:heb wel sinds 3 jaar longemfyseem,hoop dat iemand hier iets in herkend.en dat ik wat hoor.
Alvast bedankt,Mary

donja
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: Wo 03 Mar 2004 17:45
Locatie: hilversum

Berichtdoor donja » Do 04 Mar 2004 21:27

hoi mary
ik heb hetzelfde ben er ook bang voor . in oktober vorig jaar werd er een longfoto gemaakt een klein wit streepje te zien. moest toen voor een operatie voor mijn rug. in feb 2004 een controle foto gemaakt dat witte streepje is dikke en duidelijker geworden. krijg nu eerst een ct scan
en dan maar hopen dat ze er dan achter zijn dit is ook nix al dat piekeren
heb al jaren astma . ik hoop voor jou dat ze er nu snel achter komen en dat er nog wat aan te doen valt. maar het is en het blijft een schok als het toch kanker blijkt te zijn. ook al zijn de prognoses goed
heel veel sterkte de komende tijd en laat nog eens wat van je horen
gr donja :)

marykuypers
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: Wo 18 Feb 2004 22:54

Berichtdoor marykuypers » Do 04 Mar 2004 21:44

Hoi Donja
Nou de longpunctie gehad en dat werden 8dagen ziekenhuis ivm een klaplong,ben nu weer een week thuis en met de punctie hebben ze het ook niet kunnen vinden,vanmorgen heb ik een petscan gehad en hoop dat daar wat uit komt,het blijft nl heel klein???
Wens jou ook veel sterkte.
Groetjes Mary

Gast

Berichtdoor Gast » Di 09 Mar 2004 22:19

hoi mary
wat is eigenlijk een petscan is dat net zo iets als een mri?
en wat vervelend nu dat ze na de longpunktie nix hebben kunnen vinden.
en dan ook nog 8 dagen ziekenhuis. ik hoop dat ze het wel met de petscan kunnen vinden anders blijf je maar onzeker en dat is ook niet nix
ik krijg nl donderdag de ct scan en 22maart hoop ik de uitslag. als ik wat meer weet laat ik het je wel weten .
veel sterkte en dat geld wel ook voor ons beide
gr donja :wink:

donja
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: Wo 03 Mar 2004 17:45
Locatie: hilversum

Berichtdoor donja » Di 09 Mar 2004 22:25

hoi mary
was even vergeten om mij zelf inteloggen
het vorige bericht is ook van mij
gr donja :P

marykuypers
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: Wo 18 Feb 2004 22:54

Berichtdoor marykuypers » Di 09 Mar 2004 23:11

Hoi Donja
Ja denk wel dat het ongeveer hetzelfde is als een mri,
Alles word gescand in hele kleine plakjes???
Ik wens jou ook veel sterkte voor donderdag,ik hoop de uitslag
maandag te krijgen,en ik vind het zo eng!!!!
We horen elkaar weer???
Groetjes Mary

donja
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: Wo 03 Mar 2004 17:45
Locatie: hilversum

Berichtdoor donja » Zo 14 Mar 2004 00:38

hoi mary
ben donderdag voor de ct scan geweest
dit was in een half uur gepiept maar ik moest ook een injectie met contrast hebben dat was minder. heb jij dat ook gehad bij je eerste scan?
ze vertelde dat het dan beter te zien zou zijn. begin nu toch wel zenuwachtig te worden en wou dat het nu 22maart was voor de uitslag hoop positief natuurlijk . maar vind het wel eng hoor
morgen hoor jij je uitslag veel sterkte.
en laat het weten leef met je mee
groetjes donja :wink:

marykuypers
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: Wo 18 Feb 2004 22:54

Berichtdoor marykuypers » Di 16 Mar 2004 21:14

Hoi Donja
Nou ben weer niets wijzer geworden,ze weten niet wat het is?
De enige optie is een operatie zei de longarts,en dat zie ik niet zitten ben er ook heel erg bang voor,nu stelde hij voor om me even rust te geven omdat ik al zoveel heb meegemaakt en dan krijg ik 2april weer een ctscan
dan wil hij kijken of het gegroeid is,en dan de 26ste april hoor ik de uitslag,maar ik weet het echt niet wat ik moet doen.
Had ook na de longpunctie links tintelingen dus ook de neuroloog erbij ook een hersenscan gemaakt maar die was goed,daar moest ik gister ook weer bij terugkomen en ik heb nog last van die tintelingen nu heb ik uit voorzorg 3soorten medicijnen gehad waaronder bloedverdunners en vrijdag krijg ik een echo van mijn halsslagader maar hij zei wel maak je daar nu maar niet zo druk om??
Nou je begrijpt dat ik nu weer een bonk zenuwen ben weet het echt niet meer??
En hoe gaat het met jou,trek je het nog een beetje???
Denk aan je maandag hoor en hoop dat bij jou wel een uitslag is en een goede.
Groetjes Mary

donja
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: Wo 03 Mar 2004 17:45
Locatie: hilversum

Berichtdoor donja » Wo 17 Mar 2004 13:54

hoi mary
wat vervelend voor je nu weet je nog niet wat je nou presies heb.en al zoveel onderzoeken? maar wat ik zo vreemt vind hebben ze dan tijdens die punktie het afwijkende vlekje niet kunnen onderzoeken?
en een operatie is ook weer zon grote stap
misschien kunnen ze als eerste optie een bronchoscopie uitvoeren zou er gewoon om vragen. en hebben ze jou sputum al onderzocht? ook belangrijk.
nou ik was gisteren bij mijn internist voor mijn diabetes en schildklier en omdat ik nog een kinderwens heb. en vertelde haar dat ik bij de longarts was voor dat vlekje en een ct scan heb gehad. ze keek alvast in de comp en kon mij alvast vertellen dat het goedaardig was. maar dat mijn lymfeklieren fors gezwollen waren. daar word je ook niet echt vrolijk van
had ze beter haar mond kunnen houden. lijkt mij sterk hoor alleen van een scan beoordeling goed of kwaadaardig. maar ja ik zal ook moeten afwachten tot maandag..... veel sterkte met je onderzoeken en ik hou je op de hoogte
gr en liefs donja :?

donja
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: Wo 03 Mar 2004 17:45
Locatie: hilversum

Berichtdoor donja » Ma 22 Mar 2004 16:52

hoi mary
ben bij de longarts geweest en volgens de ct scan gaat het niet om iets kwaadaardigs. het was ook een streepje niet groter dan 1cm. waarschijnlijk een litteken van een vroeger doorgemaakte longontsteking
en de lymfeklieren vond hij ook niet verontrustend . over een half jaar weer terug komen. met wel een controle foto en longfunktie onderzoek
dus er valt nu wel een hele last van mij af hoera blij blij blij
ik hoop dat voor jou ook alles oke is weet je al wat meer?
gr donja :)

marykuypers
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: Wo 18 Feb 2004 22:54

wat goed

Berichtdoor marykuypers » Ma 22 Mar 2004 21:04

Hoi Donja
Wat fijn voor je Gefeliciteerd hoor dat is een zorg minder voor je,
kan me voorstellen dat je blij bent,en lekker pas over een half jaar terug komen.
Ik weet nog niets hoor krijg 2april weer een ct scan en de 26ste de uitslag.
Gek is dat toch dat ze bij jou wel iets konden zeggen en bij mij niet ,bij mij is het ook klein daarom weten ze niet wat het is??
Heb jij klachten of iets anders??
Ben heel blij voor je,heb er steeds aan gedacht vandaag.
Geniet maar lekker en hoop dat ik nog wat van je hoor?
Groetjes Mary :D

donja
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: Wo 03 Mar 2004 17:45
Locatie: hilversum

Berichtdoor donja » Di 23 Mar 2004 22:08

HOI MARY
BEDANKT VOOR JE BERICHTJE
JE VROEG MIJ WAAROM ZE HET BIJ MIJ WEL KUNNEN ZIEN EN BIJ JOU NIET. MISSCHIEN IS DE LEEFTIJD WEL IETS OM VERDER ONDERZOEK TE DOEN? IK ZELF BEN 42JAAR . OF MISSCHIEN JE ZEGT ZELF DAT JE SINDS 3 JAAR LONGEMFICEEM HEB EN DAT DAN DE FOTOS MEERDERE AFWIJKINGEN LATEN ZIEN.?IK ZELF HEB SOMS ASTMA VOORAL ALS IK EEN VERKOUTHEID DOORMAAK. MAAR VERDER ZAG DE CT SCAN ER HELDER UIT OP WAT KLEINE LITTEKENTJES NA EN DAAR HOEFDE IK MIJN GEEN ZORGEN OM TE MAKEN. EN DAT KLEINE VLEKJE WAS NIET GROTER DAN 1CM DUS GING HIJ ER MIN OF MEER VAN UIT DAT DIT OM EEN LITTEKEN GING EN NIET OM IETS KWAADAARDIGS. EN GEZIEN MIJN LONGFUNKTIE OOK GEHEEL IN ORDE WAS.NATUURLIJK HOUD DE ARTS HET WEL IN DE GATEN MET OVER EEN HALF JAAR NACONTROLE. DIT MET HET EVENTUEEL GROTER WORDENDE VLEK/STREEPJE.
IK HOOP DAT ER BIJ JOU NU OOK WAT UIT KOMT. DEZE ONDERZOEKEN WERKEN NU EENMAAL NIET OP JE GEMOEDSRUST.POSITIEF DAN
IKZAL AAN JE DENKEN AANKOMENDE WEKEN EN LAAT HET ME WEL WETEN . VEEL STERKTE EN HOU JE TAAI.
GROETJES EN VEEL LIEFS DONJA


Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten