slikklachten

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
Reijha

slikklachten

Berichtdoor Reijha » Di 23 Mar 2004 20:21

hoi,

ik vind het bijna vreselijk om te zeggen, maar ik heb dus al bijna twee maanden last van slikklachten. Ik moest voor een endoscopie en ik raakte in paniek. Nu is dat onderzoek dus nog steeds niet gedaan en ik weet niet wat ik nu moet doen. Naar de huisarts durf ik niet en nog een keer proberen voor een endoscopie al helemaal niet. Ik voel me als een struisvogel die zijn kop in het zand steekt. Het erge is, de slikklachten worden erger en ondertussen begin ik behoorlijk hypochondrisch te worden. Ik eet bijna niet meer, maar ik durf ook niet meer naar een huisarts terug. Weten jullie of er ook nog andere mogelijkheden om bv met MRI voorzichtig te kijken of er een obstakel zit? Want wat als het wel kanker is en wat als het kwaadaardig is??? Ik voel me behoorlijk stom, maar zolang ik er niets meer aan doe heb ik het gevoel alsof het er niet is... totdat ik eet.

Ik weet echt niet meer wat ik kan doen om een beetje geruststelling weg te nemen zonder dat de onderzoeken zo zwaar zijn om tegen op te kijken...

estee

Berichtdoor estee » Vr 26 Mar 2004 13:15

Hallo,

Misschien kan je aan de arts vragen om dit onderzoek onder volledige verdoving te doen. Zelf heb ik nog nooit zo'n onderzoek gehad, maar moest het ooit eens nodig zijn zou ik er ook enorm tegenop zien hoor!

Groetjes en veel succes.

estee

lynda

wacht niet te lang

Berichtdoor lynda » Za 27 Mar 2004 10:08

hoi,
Ik begrijp je angst en een lichte narcose lijkt me de beste oplossing.
Als je aangeeft in het ziekenhuis waarom zullen ze daar zeker gehoor aan geven. MAAR NOG VEEL BELANGRIJKER. WACHT ALSJEBLIEFT NIET TE LANG. ALS ER ONVERHOOPT TOCH IETS" ERNSTIGS"AAN DE HAND IS DAN IS SNEL HANDELEN HET ALLERBELANGRIJKSTE. Laat je angst niet opwegen tegen de risico,s van te lang wachten.

veel sterkte.

Echt geloof me in het ziekenhuis zijn ze gewend om met angst om te gaan. En een lichte narcose is niet ongebruikelijk.

Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”