Ik ben nieuw hier maar ga direct met een vraag in huis vallen.
Eerst en vooral ik ben al bij de HA geweest en heb een echo gepland nu dinsdag maar ben echt niet gerust

Ik heb dus een paar weken geleden een bobbel ontdekt in mijn buik, hij voelt vrij groot aan vind ik (maar kan natuurlijk ook maar een idee zijn) en zit rechts in mijn buik, een klein stukje naast mijn navel.
Ik voel hem eigenlijk alleen als ik rechtsta, soms als ik zit als ik er echt achter zoek met men handen, maar dus niet als ik neerlig ...
En ik kan hem ook "wegduwen" hij zit als het ware 'los' om het zo te proberen omschrijven (nogal moeilijk natuurlijk)
De HA heeft het ook gevoeld, hij heeft gevoeld als ik rechtstond en dan daarna als ik neerlag, op bepaalde plaatsen in mijn buik was het vrij gevoelig/pijnlijk als hij er op drukte.
Volgens hem is het niets verontrustend, en hij denkt dat het een oude "inwendige" bloeding is die ik opgelopen heb maar ongemerkt en wat dus nu een 'bobbel" heeft gevormd.
Hij heeft me spasmomen voorgeschreven voor mijn onrustige darmen en buiklast (waar ik mee zit/zat en daardoor heb ik ook die bobbel ontdekt) en dat helpt wel maar de bobbel blijft...
Ik heb nu ook sinds een paar dagen zo last meer naar mijn rug toe en meer naar men bekken toe maar dat is ook met vlagen en dan eerder zo wat steken en dan gaat het terug weg heel vreemd... Misschien heeft het niets met elkaar te maken (kan ook verkeerde beweging gemaakt hebben en eventueel spier verrokken ofzo natuurlijk) maar misschien hangt het wel samen dat kan natuurlijk ook.
Als ik wou mocht ik een echo laten nemen waar ik dus nu dinsdag om 17u30 een afspraak voor heb bij een radiologe (privépraktijk) in de buurt.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik heel erg bang ben voor de uitslag en ik word er echt ook een onaangenaam persoon van naar mijn omgeving door de onzekerheid en het constant ermee bezig te zijn...
Iemand ervaring hiermee?
Of ideeën/tips om met die onzekerheid om te gaan?
ik probeer afleiding te zoeken maar elke keer denk ik er terug aan of als ik achter de pc beland begin ik te googlen en sowieso als ik je symptomen ingeeft op google kom je al snel bij kanker uit en dan is het helemaal paniek natuurlijk...
Alvast bedankt allemaal om naar mijn verhaal te luisteren en voor iedereen die het nodig heeft veel sterkte!
groetjes
Naomi