Hoe vertel ik het?

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
jaapie
Lid

Hoe vertel ik het?

Berichtdoor jaapie » Ma 01 Mar 2004 19:54

Ik ben een jongen van 16 jaar en ik heb al sinds een jaar geleden zoiets een redelijk grote knobbel in mijn borst.
Het zit in het midden van mijn borstkas en als ik erop duw, beweegt het. Ik weet dat ik ermee naar de huisarts moet gaan, maar ik durf het niet te zeggen tegen mijn ouders.
Ik ben namelijk bang hoe ze het opnemen als er onderzoek enz gedaan moet worden...
Heeft iemand misschien een tip over hoe ik kan laten onderzoeken zonder dat mijn ouders het hoeven te weten?

Alvast bedankt :!:

studentje

zwijgplicht

Berichtdoor studentje » Wo 10 Mar 2004 13:09

Jouw huisarts heeft zwijgplicht, dus mag nooit wat tegen je ouders zeggen! Maar waarom wil je niet dat ze het weten? Als je onderzocht moet worden, zullen zij je denk ik wel steunen. Sterker nog, stel nou dat er iets ergs aan de hand blijkt te zijn, dan is het nog veel moeilijker om het ze te vertellen!
Heb je niet een goede vriend, of misschien een familielid, waarmee je erover durft te praten? Misschien kan die je helpen?

Veel succes, en zeker naar de huisarts gaan!! :!:

jo

geen zorgen

Berichtdoor jo » Di 11 Mei 2004 08:43

een paar jaar geleden had ik precies hetzelfde.
ik was nogal bang en ik ben naar de huisarts gegaan.
toen bleek dat als je in de pubertijd terecht komt, dat dan bij sommige jongens een kliertje in je tepel opzet.
het kan best lang duren voordat het weg is maar het is geen kanker.

Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”