Is dit ernstig?

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
polly

Is dit ernstig?

Berichtdoor polly » Za 12 Mar 2005 16:08

Hoi,

een maand of twee geleden ben ik redelijk wat krampen beginnen krijgen in mijn buik. Die stond constant opgeblazen en gespannen. De dokter zei dat het een maagontsteking was en schreef me wat pilletjes voor.
Nu, twee maanden, later is dat gevoel er nog steeds. Ik heb ook een zeurende pijn in de buurt van mijn maag en achteraan in mijn rug ter hoogte van mijn lever. De pijn komt en gaat wel als ik mij even beweeg. Daarom dacht ik eerst dat het spierpijn was maar kan dit dan zolang duren?
Ik maak veel stoelgang, altijd in kleine hoeveelheden, drink en eet veel meer dan gewoonlijk maar kom geen gram aan.
Ik ben al meermaals bij de dokter geweest en heb een gastroscopie ondergaan. Alles bleek in orde te zijn en de dokter wijt het aan stress en angst. Ik heb mijn bezorgdheid rond kanker aan hem uitgelegd maar hij zegt dat dat uitgesloten is gezien ik nog maar 24 jaar ben (?!)
Ik geloof hem niet. Waarom stoppen die klachten dan niet, ook al voel ik me zeer goed? Ik ben zeer bang dat het hiet om iets ernstigers gaat...weet iemand raad? :?

Gast

Berichtdoor Gast » Za 12 Mar 2005 22:43

Beste polly,

Het kan misschien ook een maagzweertje zijn daar kun je namelijk ook een knagende pijn van hebben. Als de stoelgang verder normaal is maakt het niet uit of het kleine of grote hoeveelheden zijn. En als je echt zo ongerust :shock: :( bent, ga dan eens voor een second opinion bij een andere dokter langs. Indien deze ook niets afwijkends kan vinden, zal het misschien inderdaad stress zijn want daar kun je namelijk ook ontzettende maagpijn van hebben. Ze zeggen niet voor niets wel eens "ik heb zenuwen op de maag". Van stress kun je ook afvallen.
Veel sterkte ermee!

Groetjes. :)

cinderella
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: Za 07 Feb 2004 17:42

Berichtdoor cinderella » Za 12 Mar 2005 23:08

polly als ik jouw was zou ik een second opinie aanvragen ,zeker om dat de angst jouw niet los laat en ik wil je zeker ook niet bang maken ,maar ik was 26 jaar toen bij mij kanker werd ondekt en tegen mij werd ook gezegt nee dat kan niet je bent te jong.
sorry voor dit antwoord je wil het misschien zo niet horen maar met stress rond lopen is ook niet gezond.
En ik hoop binnekort te lezen dat het goed met je gaat en je geen pijn meer hebt
groetjes cinderella

Gast

Berichtdoor Gast » Zo 13 Mar 2005 12:10

hey cinderella,

bedankt voor je berichtje.
Jammer om te horen dat je kanker hebt. Ik wens je alle sterkte toe!
Ik weet wel dat kanker ook op jonge leeftijd kan voorkomen. Mijn nicht is vorig jaar overleden aan leukemie en ze was pas 29. Juist daarom waarschijnlijk dat ik zo weinig vertouwen heb in de diagnose van die arts. Je hoort ook soms de vreselijkste dingen over doktoren die zich vergissen hé.
Ik ga deze week terug naar mijn huisarts en zal hem nog eens op het hart drukken om mij grondig te onderzoeken. Misschien is het loos alarm...maar je weet maar nooit...
groetjes,
polly

cinderella
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: Za 07 Feb 2004 17:42

polly

Berichtdoor cinderella » Zo 13 Mar 2005 14:36

polly ik wil je veel sterkte wensen deze week en ik zal aan je denken.
het is jouw lichaam dus laat je niet afschepen.
Ik ben nu gelukkig kankervrij.
Maar laat nog horen hoe het met je gaat.
groetjes cinderella

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Zo 13 Mar 2005 15:48

hoi polly,

het slechtste wat een arts kan doen is je afschepen van wege je leeftijd... Je schreef echter wel dat je een gastroscopie had gehad.. is er ook al bloedgeprikt bij je? Want als die twee beiden helemaal normaal zijn, lijkt het op die plek vanbinnen (waar ze met de scoop geweest zijn) goed te zijn. Maarja, vervelend is het zeker dat je nog met die klachten zit. Stress kan veel doen, dat is een ding dat zeker is en zolang jij je niet gerustgesteld voelt, zal het niet verdwijnen ALS het stress zou zijn. Heb je 1 huisarts of zit je in een praktijk? want als dat laatste het geval is, is misschien een idee om de andere arts eens te laten kijken.. dat is iets wat je vrij gemakkelijk zelf kunt doen.
En probeer in tussen gewoon lekker te leven.. en er niet telkens aan te denken.. hoe moeilijk dat ook is.. zoek afleiding..

sterkte in elk geval,

jodyi
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*

Angel28
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Wo 02 Mar 2005 20:04
Locatie: provincie Zeeland

Berichtdoor Angel28 » Wo 06 Apr 2005 14:53

Hoi Polly,

Ik las je berichtje.
Ben je inmiddels al voor een second opinion naar de dokter geweest?
Ik ken namelijk je verhaal heel erg goed. Ik voel de laatste weken/maanden hetzelfde. Begin dit jaar is mijn moeder overleden aan darmkanker. De angst dat ik het nu heb is ook enorm groot geworden. In het begin was ik ook heel bang om naar de dokter te gaan. Dat heb ik dus weken uitgesteld. Uiteindelijk ben ik een paar weken geleden naar de dokter geweest en heb mijn verhaal gedaan. Hij zegt dat ik niet bang hoef te zijn, het zal wel stress zijn. Vreemd eigenlijk, dat veel dokters het op stress schuiven. Ik ging daar niet mee accoord en heb om een uitgebreid bloedonderzoek gevraagd. Dat heb ik ook gekregen, maar daar is niets uit gekomen. Ik schommel de laatste tijd ook heel erg met mijn gewicht. Ik weeg nog maar 48 kilo. Ik kan eten wat ik wil, maar het komt er gewoon niet aan. Als ik bepaalde dingen eet waar ik niet tegen kan dan zit in binnen het kwartier op de WC en dan loopt het er zomaar uit. Wel heeft de arts me geadviseerd om een uitgebreid maag,-darm en leveronderzoek te laten doen. Dit gezien de leeftijd van mijn moeder en de vorm kanker die ze had. Ik zie daar momenteel nog erg tegenop, het is nog maar 2 maandjes van mijn moeder. Ik wil dit eigenlijk naar het einde van het jaar schuiven, maar weet nu weer niet of dat zo'n goed idee is. Ben wel wat gerustgesteld omdat mijn bloeduitslagen goed waren en ze uit je bloed toch ook wel veel kunnen halen.

Ik wens je in ieder geval heeel veel sterkte en laat even wat weten als je weer naar de arts bent geweest.

Groetjes,

Caroline


Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten