opgezette klieren

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
Berit

opgezette klieren

Berichtdoor Berit » Wo 08 Feb 2006 12:49

Beste allemaal,

Misschien dat iemand mijn vraag kan beantwoorden. Ik heb sinds een paar maanden (5 maanden) opgezette klieren in mijn nek. Bij de eerste ontdekking had ik nog geen klachten. Ik heb een bloedonderzoek gehad, daar kwam niks uit. Daarna bij de KNO arts geweest en die zij dat het een ingekapselde klier was wat van een oud virus kon zijn. Zo'n klier kan er wel een paar jaar blijven zitten zonder dat hij groot wordt. Ik heb er ook zo min mogelijk aan gezeten maar nu zat ik van de week te voelen en merkte dat ze iets groter waren, wel iets kleiner dan de eerste keer toen ik ze ontdekte. Maar nu ben ik ook zo moe als een hond en lusteloos en heb al een paar weken een verkoudheidje waar ik niet afkom, heb het de hele dag koud en zweet me s nachts een ongeluk, iets wat ik nooit heb gedaan. Vanmorgen ben ik weer naar huisarts geweest en die heeft de knobbeltjes nagekeken en kon er niks aan zien en hij wist het verder ook niet meer. Ik ben ook nooit verkouden.
Ik hou niet van knobbeltjes die horen daar niet en het maakt me een beetje ongerust. Alvast bedankt voor jullie reactie

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Wo 08 Feb 2006 13:18

hoi Berit,

misschien kun je eens vragen of je huisarts je bloed nog eens wil prikken, ter vergelijk met je bloeduitslagen van de vorige keer. Of ze niet slechter zijn geworden. Op zich is het natuurlijk winter. Veel mensen zijn moe en ziek nu helaas. Maar door bloed te laten prikken te vergelijken met vorige keer word je (en je arts) misschien wat wijzer..

sterkte

jodyi
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*

Patboon
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Ma 23 Jan 2006 10:15
Locatie: 's-Hertogenbosch

Nachtzweet

Berichtdoor Patboon » Ma 13 Feb 2006 01:46

Knobbels, klieren, moeheid, nachtzweet......

Als Non-hodgkin (NHL) patient klinkt het heel bekend. Ik wil absoluut niet zeggen dat ik je nu een eureka-antwoord geef, want de symptomen zijn niet genoeg voor een dergelijke diagnose.

Groter/kleiner worden...

Dit past niet echt in het beeld van NHL voor zover ik weet.

Bloedonderzoek is volgens mij bij NHL niet mogelijk, alleen een biopsie zou het uit kunnen wijzen.

Hou je andere klieren goed in de gaten: onder je armen en je liezen. Ook buikpijn/rugklachten die blijven aanhouden zijn belangrijke indicatoren.

Jen_ny
Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: Di 24 Jan 2006 08:28
Locatie: noordholland

Berichtdoor Jen_ny » Di 14 Feb 2006 17:25

Heb zelf ook zulke klachten gehad, bijna 3 jaar geleden. Bleek uiteindelijk de ziekte van pfeiffer te zijn. Gezien jouw klachten ga ik ervan uit dat ze hiernaar hebben gekeken met je bloedonderzoek?

berit

Berichtdoor berit » Di 28 Feb 2006 12:59

Bedankt voor jullie antwoord allemaal!
Ik zit erover na te denken om een keer een biopsie te laten doen. Volgens de KNO-arts wat het niet nodig. Ik moet er nog even over nadenken. Op dit moment zijn ze "rustig en weer kleiner" mochten ze weer opspelen dan wil ik een biopsie laten doen. Verder probeer ik er zo weinig mogelijk aan te zitten.
Op pfeiffer ben ik inderdaad getest en dat was het niet. Wat heel erg vervelend is is het nachtzweten. Overdag heb ik het koud en 's nachts zweet ik me een ongeluk. Komt jullie dit bekend voor? Ik was vergeten tegen de huisarts te zeggen dat ik zoveel zweet 's nachts.

smartie

Opgezwollen klieren

Berichtdoor smartie » Za 22 Apr 2006 13:06

Ik zit al 4!!! jaar met opgezette klieren in mijn hals en lies
2 rechts en links in mijn lies 0.8cm
4 in mijn hals 1cm 1cm 5mm en 2mm

Nuja 4 jaar lijkt mij al een lange periode
voor de rest heb ik geel last van vermoeidheid ofzo of nachtzweet

zou ik best toch eens naar de dokter gaan?

sterkte allemaal...

maarten

berit

Berichtdoor berit » Di 02 Mei 2006 15:25

Beste allemaal,

Uiteindelijk ben ik niet naar de KNO arts geweest. Een vriend van mij is dermatoloog en hij heeft mij verzekerd dat opgezette lymfeklieren die komen en gaan daar hoef je niet bang voor te zijn. Opgezette klieren die blijven zitten en groter worden wel.


Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten