knobbeltje lies spoedafspraak chirurg

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
jazeker
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Ma 26 Mar 2007 12:00

knobbeltje lies spoedafspraak chirurg

Berichtdoor jazeker » Ma 26 Mar 2007 12:05

Beste mensen,

Ik heb sinds meer dan een jaar een knobbeltje in mijn lies. Ik heb mij hier nooit druk over gemaakt omdat ik er nooit last van had. Sinds 2 weken doet het wel pijn dus besloot ik vorige week naar de huisarts te gaan. Die heeft gevoelt en mijn laten blazen om te kijken of het geen liesbreuk was. Niet dus!
Over het weekend meer pijn gekregen dus weer naar de huisarts gebelt die heeft meteen een spoedafspraak voor morgen bij de chirurg gepland. Ik schrok hier wel een beetje van. Hij heeft niets naar mij benoemd alleen gezegt dat we wel moeten weten wat het is. Maar verder geen zaken zoals gezwel, kanker of iets genoemd. Moet ik mij zorgen maken of niet?

Groetjes

jazeker..... die niet zo zeker is

starfleet
Lid
Berichten: 129
Lid geworden op: Wo 07 Jun 2006 12:31

Re: knobbeltje lies spoedafspraak chirurg

Berichtdoor starfleet » Ma 26 Mar 2007 12:17

jazeker schreef: Maar verder geen zaken zoals gezwel, kanker of iets genoemd. Moet ik mij zorgen maken of niet?

Groetjes



Zorgen maak je je toch en de huisarts stuurt je niet voor niets met spoed naar een ziekenhuis. Wil absoluut niet zeggen dat je kanker hebt, maar bobbels in de lies zijn altijd een reden om naar te laten kijken als ze niet vanzelf weggaan. Ze reageren ook op ontstekingen e.d. dus er hoeft geen sprake van kanker te zijn. Wel is er iets aan de hand, zeker als je nu pijn ervan hebt, en dat moet snel uitgezocht worden. Met bobbels in de lies is een huisarts altijd voorzichtig, veel voorzichtiger nog dan met een gezwollen lymphe in het hals gebied. De huisarts heeft het me weleens uitgelegd (die mopperde dat ik te laat kwam) jaren geleden, maar ben vergeten hoe het precies zat. Bij mij was het toen overigens geen kanker, maar kwam van een voetschimmel die uit de hand liep. Met antibiotica was het snel weer over.

Wat het bij jou is zal het onderzoek uitwijzen, in ieder geval veel sterkte en ik hoop dat het niks ernstig is.

Anne

jazeker
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Ma 26 Mar 2007 12:00

Berichtdoor jazeker » Wo 28 Mar 2007 17:45

nou gisteren dus in het ziekenhuis geweest. Er blijken nog meer knobbeltjes in die omgeving te zitten. De arts zei dat ik me nog geen zorgen moest maken. heb bloedtest gehad en volgende week heb ik een echo! dan de woensdag erop een afspraak met de vaatchirurg. Maar weer afwachten dus


Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten