Ik ben sinds een week bang dat ik borst of lymfe kanker heb, ik ben hier veel over gaan lezen en heb grondig zelf onderzoek gedaan voordat ik naar de huisarts ging. Ik heb 'clusters' van knobbels in mijn borst ondekt - voelt kwa structuur aan als bevroren dopewrten - en mijn lymfe klieren in mijn oksels zijn abnormaal opgezwollen.
De huisarts zelf heeft ook gevoel maar deed er vrij vaag over en zei dat het "normaal was".
Ik heb een röntgen foto laten maken en kreeg vandaag de uitslag. Tot mijn verbazing was de uitslag negatief. Je zou denken dat ik daar blij mee zou zijn, maar nu ben ik alleen nog maar onzekerder. Ik dacht dat zo'n foto wel uitsluitsel zou geven, aangezien m'n huisarts nog al lakoniek deed. Ik ben er vrij zeker van dat er iets niet goed is in mijn lichaam.
Toen maar bloed wezen prikken, de uitslag hier van krijg ik nog. Hopelijk weet ik dan meer, zo niet wat moet ik dan? Het lijkt me niet dat je een second opinion kan vragen als de behandelende arts zegt dat er uberhaubt niks mis met je is..
Ik ben erg bang voor misdiagnose, mijn moeder was het zelfde verhaal - dokter deed het af als spanning/stress en 3 jaar later bezweken aan uitzaaiingen naar de hersenen.
De grote onzekerheid - bang voor misdiagnose
Beste Kieroa,
Tja, internet kan een zegen zijn, maar ook kan internet mensen bang maken voor ziektes die ze niet hebben.
Ik kan niet beoordelen of er iets met je aan de hand is.
Wel zou ik je willen aanraden om zodra de uitslagen van je bloed binnen zijn, een gesprek aan te vragen met je huisarts.
Vertel hem/haar duidelijk waar je bang voor bent en vertel hem/haar met name hoe het bij je moeder is verlopen.
Op die manier snapt je huisarts beter waarom jij twijfelt.
Hopelijk kan hij/zij je overtuigen dat zijn/haar beslissing op terechte gronden is genomen.
Veel succes,
Liddy
Tja, internet kan een zegen zijn, maar ook kan internet mensen bang maken voor ziektes die ze niet hebben.
Ik kan niet beoordelen of er iets met je aan de hand is.
Wel zou ik je willen aanraden om zodra de uitslagen van je bloed binnen zijn, een gesprek aan te vragen met je huisarts.
Vertel hem/haar duidelijk waar je bang voor bent en vertel hem/haar met name hoe het bij je moeder is verlopen.
Op die manier snapt je huisarts beter waarom jij twijfelt.
Hopelijk kan hij/zij je overtuigen dat zijn/haar beslissing op terechte gronden is genomen.
Veel succes,
Liddy
Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”