Ben bang voor hoofd/hals kanker !!!

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Wo 27 Jun 2007 22:12

heel veel sterkte morgen serena! en dan ook met wachten op de uitslag!
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*

frederieke
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Wo 26 Sep 2007 13:46

Berichtdoor frederieke » Wo 26 Sep 2007 21:14

Even een reactie op het verhaal van Serena, ik hoop uiteraard ook voor haar dat het allemaal mee blijkt te vallen met de operatie en dat ze er dan vanaf is. Angst voor een droge mond na speekselklierverwijdering hoef je echter niet te hebben per definitie. Je hebt nl aan beide kanten 2 speekselklieren, de oorspeekselklier en de onderkaakspeekselklier, ik kan me niet voorstellen dat ze alles verwijderen aan twee kanten? Bij mij is een gedeeltelijke speekselklierverwijdering gedaan ivm een goedaardig gezwel (pleiomorf adenoom) en ik merk niets van een verminderde werking van (het restant van) de speekselklier, geen droge mond dus. Dat soort functies worden ook meestal overgenomen door de overgebleven klieren. Je hebt bij een speekselklierverwijdering wel andere mogelijke bijverschijnselen zoals Syndroom van Frey (transpireren en rood worden op de operatieplek bij het (zien of ruiken van) eten, er is een geringe kans op (tijdelijke) uitval van de aangezichtszenuw wat ertoe kan leiden dat je gezicht enigszins scheef gaat staan, maar meestal gebeurt dit niet. Ik heb in elk geval geen van deze bijverschijnselen ondervonden. veel succes,, Frederieke

Letter
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: Do 10 Jan 2008 16:34

Berichtdoor Letter » Zo 03 Feb 2008 18:12

Ook van mij veel succes gewenst voor komende woensdag Serena!
En ik hoop dat het allemaal een beetje meevalt.


Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten