Ik zit momenteel in een wat moeilijke periode.
Er is de afgelopen tijd nogal wat gebeurt. Ik ben een oom, opa en oma verloren, heb nogal een stressige periode op m'n werk achter de rug, ben bezig met het kopen van een huis en als laatste kregen we te horen dat een nicht van m'n vriendin borstkanker heeft met uitzaaiingen waar heel waarschijnlijk niets meer aan te doen is.
Na dit nieuws (zo'n 2 maanden geleden) kreeg ik allerlei vreemde klachten waar ik nooit last van gehad had. Ik had wekenlang steken in m'n onderbuik wat doorstraalde naar de schaamstreek. Ook was ik de hele dag duizelig/licht in het hoofd. Ik ben naar de huisarts geweest en die dacht of aan een ontstekinkje of aan stress. Een standaard bloedonderzoek wees uit dat alles prima in orde was en de klachten verdwenen ook vrij snel.
Na een aantal weken kwam de duizeligheid echter terug. De hele dag licht in het hoofd, gek werd ik er van. Op aanraden van m'n vader ben ik vorige week voor de eerste keer naar een magnetiseur geweest, en die kon me verzekeren dat ik lichamelijk niets mankeerde maar dat het alleen maar stress was. Echter ben ik na die tijd eens wezen voelen aan m'n lichaam en ontdekte ik onder iedere oksel een gezwollen lymfeklier die ongeveer 2cm lang was en laten we zeggen max 0.5cm dik. In m'n nek was niets te voelen behalve een heel klein bobbeltje van een paar mm wat heel goed iets anders zou kunnen zijn. Daarna ben ik eens wezen zoeken op internet, maar ik had gewilt dat ik nooit had zitten voelen en op internet was wezen kijken, de meest enge gedachtes spookte (en spoken) door m'n hoofd heen. Ik was toch maar naar de huisarts geweest maar die vond het zulke kleine verdikkingen dat het een ontstekinkje ergens was (ik zou alleen niet weten wat).
M'n magnetiseur zegt dus dat ik absoluut niets mankeer (hij schijnt het te kunnen voelen maar toch) en de dokter ook niet. Toch zit ik er enorm mee in m'n maag dat het wel eens hodgkin/non-hodgkin zou kunnen zijn, ik voel me nu nog naarder dan dat ik me al voelde en de duizelingen worden alleen maar erger wat waarschijnlijk door hyperventilatie wordt veroorzaakt

Heb ik reden tot ongerustheid of komt het eigenlijk nooit voor dat wanneer men hodgkin heeft dat onder beide oksels zo'n kleine verdikking zit? Zou een bloedonderzoek meer kunnen zeggen of is alleen dat niet voldoende?
Het vervelende is ook dat ik eigenlijk geen idee heb hoelang het er al zit en er nu pas achterkom. Een paar maanden geleden voelde ik me nog prima en was er niets aan de hand.
Bedankt voor het lezen van m'n verhaal.