Weer die angst na zoveel jaren

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
Imogen

Weer die angst na zoveel jaren

Berichtdoor Imogen » Wo 25 Mei 2005 21:11

Hi ik ben Imogen een moeder van 40 met nog 2 jonge kids van 8 & 9 jr. Heb borstkanker gehad , alweer 5 jr geleden. elk jaar controlle, alles gaat goed, todat ik vandaag voor controlle kwam. De mammografie zag er goed uit, over het bloed zei hij niet zoveel, alleen dat er een verandering in de lever zat. Nu a.s vrijdag krijg ik een echo van de bovenbuik en dan met name van de lever. de week daarop weer een mammografie en weer bloedprikken. Medicijne gebruik ik zo goed als niet enkelt een diclofenac of paracetamol tegen de hoofdpijn die ik heb overgehouden aan de chemokuren.

Ik ben bang echt zo bang dat er iets zit wat er niet hoort dus weel kanker.
Een lever valt niet (goed) te transplanteren, dat zou inhouden als de uitslag K zou zijn, dat ik hooguit nog een jaar te leven heb, als het je al gegeven is. Ik voel me goed en heb nergens pijn aan, maar ja dat had ik toen ook niet. Ik was daar gelukkig vroeg bij, en nu weer die angst na zoveel jaren........

Wie kent er iemand die leverkanker heeft en hoe of dat wordt behandelt, als het al te behandelen is. Ik sta echt doodsangsten uit, en hou rekeing met het ergste

Een ontzettend bange moeder Imogen :(

jodyi
Lid

Berichtdoor jodyi » Wo 25 Mei 2005 21:32

hai imogen,

weet je ; heel veel van de vragen hier zijn van mensen die bang zijn dat ze kanker hebben, terwijl het heel vaak onreeel is... met jou verleden echter is die angst helemaal niet zo onreeel, en daarom dus extra moeilijk om weg te nemen.. Ik weet dat diclofenac rotzooi is, heel veel medicijnen zijn ontzettend slecht voor je lever.. het ligt er dus ook aan hoe veel je slikt. Ik maak echter niet op , dat je die medicijnen vaak slikt.. ik kan je niet geruststellen.. maar weet dat er ook andere dingen met je lever aan de hand kunnen zijn.. en je arts zal niets zeggen en eerst kanker uitsluiten voor dat hij je wat verteld en voor ze verder zoeken naar een oorzaak van die afwijkende uitslagen. Zorg voor afleiding.. stop het weg die angst.. want voorlopig is het zinloos.. en als expatient moet je dat weten.. het verpest nu alleen alles en misschien is het wel nergens voor nodig.. komende dagen stralend weer.. richt je op je kinderen en probeer vooral te leven! en zo weinig mogelijk te denken aan mogelijke uitslagen.. je kan het toch niet voorspellen..
heel veel sterkte komende tijd..

jodyi
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*

Gast

Berichtdoor Gast » Wo 25 Mei 2005 23:18

Hi Jodyi,

dank je wel voor je snelle reactie. Ergens heb ik heel sterk het gevoel dat het niets zal zijn, maar de angst dat het wel het geval is, is net zo sterk aanwezig. Ik weet idd als expatient dat je het positieve moet blijven inzien, alleen neemt het negatieve momenteel sterk de overhand.
Die angst zit zo diep geworteld, dat ik in gedachten al een hele boel dingen aan het regel ben stel dat het wel zo is.

Diclofenac of andere medicamenten neem ik alleen in uiterste noodzaak en anders niet. Heb in 2000 genoeg medicamenten gekregen (chemokuur) Wist trouwens niet dat diclofenac zulke rotzooi was. Zo leer ik nog eens wat. Deze medicijnen neem ik dan ook maar niet meer en hoop dat ik het red met een gewone paracetamol.

Kan oververmoeidheid of stress-situatie ook op de lever overslaan. Wellicht een domme vraag, maar vraag het toch. Ik heb nl geen idee. Iemand zij dat tegen mij. Verder rook ik niet, en drink hooguit een 3 tal glazen wijn in een weekend en dan nog niet eens elk weekend.....

Imogen

Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”