Bang voor hersentumor

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
LukasS

Bang voor hersentumor

Berichtdoor LukasS » Ma 18 Jul 2005 15:36

Hallo allemaal...

Sinds ongeveer een jaar heb ik last van angstaanvallen. Dan gaat mijn hart supersnel, en ik heb minutenlang het gevoel serieus verschoten te zijn. Ongeveer een maand geleden is het zo erg geweest dat ik moest overgeven, mijn oren suisden en ik echt heel hard zweette. Gezien ik heel weinig transpireer was dit echt abnormaal - druppels zweet liepen van mijn voorhoofd.

Eergisteren had ik het nog eens voor, maar deze keer moest ik overgeven (echt niet veel, klein beetje maar), en ik stond te trillen op mijn benen. Dan heb ik me verplicht om naar het ziekehuis te gaan (kleine 250m verderop) maar tegen dat ik de straat uitliep was ik helemaal in orde.

Soms heb ik zeer lichte drukkende pijn aan de linker achterkant van mijn hoofd. Er is geen regelmaat in te vinden, maar meestal ondervind ik het in de wagen. De angstaanvallen komen meestal 's avonds voor, maar niet elke avond.

Ik maakte mezelf wijs dat het door ongezonde voeding kwam, dus ben op mijn eten beginnen te letten. Ik stak ook regelmatig een jointje op, maar daarmee ben ik 6 maanden geleden gestopt - zonder enig resultaat. Ik drink geen alcohol, en heb niet echt een stresserende job. Ben 26 jaar oud. Heb toen ik klein was epilepsie gehad, maar nu al 14 jaar geen aanval meer gehad.

Maak ik miijn eigen die dingen wijs, of is er reden tot ongerustheid? Ik heb zoooo vééél schrik om naar een doktor te gaan - ik durf gewoon niet.

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Ma 18 Jul 2005 15:59

hoi lukas,

dit klinkt ontzettend als hyperventilatie, maar ik heb geen verstand van epilepsie. Hyperventilatie word ook steeds erger vaak als je geen hulp krijgt, omdat je steeds banger word voor de aanvallen, wat dan weer een aanval uitlokt.
Waarom durf je niet naar de dokter? Omdat je bang bent voor wat je te horen krijgt?
Het klinkt misschien wat hard, maar als dat de reden is: Ga naar de huisarts! Je kwelt jezelf onnodig.
Je maakt je hier stapelgek mee, de angst neemt toe, en als het iets simpels is, is dat allemaal zinloos geweest en mogelijk in een kwartier bij de huisarts al voor een groot deel opgelost! En vooral omdat je hier al zolang mee zit!
Bijt door die zure appel heen.. en ga...

jodyi
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*

annelies
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: Do 09 Okt 2003 21:49

Bang

Berichtdoor annelies » Di 19 Jul 2005 09:41

hallo,
Wat naar dat je dat dan denkt dat je een hersentumor hebt zeg!
Als je dat echt had gedacht dan was je vast al onder de mRI gegaan door je arts hoor,
Ik denk ook hyperventelatie, ga gewoon naar je dokter en lees dan maar niet te veel wat het zou kunnen zijn allemaal want dat zal de hyperventelatie en de angstaanvallen alleen maar verergen!
Sucses en misschien kan je eens nagaan hoe je aan die aanvallen komt.
groeten annelies


Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten