knobbeltje onder oksel

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
Isa

knobbeltje onder oksel

Berichtdoor Isa » Ma 12 Sep 2005 17:33

Ik heb sinds een half jaar ongeveer een zwelling in m'n oksel van ongeveer 1 à 2 cm doorsnede. Ook heb ik sinds ongeveer 4 maanden veel last van toenemende vermoeidheid.

Ik ben hiermee al eens naar de huisarts gegaan en die heeft eraan gevoeld en ook gevoeld of de lymfeklieren in m'n nek misschien ook opgezet waren maar dat waren ze niet. Verder heeft bloed bij me laten prikken en me doorgestuurd naar een chirurg. Hij zei ook nog dat de zwelling in m'n oksel niet duidelijk afgegrensd was en dat was geen goed teken. Verder vertelde hij dat het voor hem heel moeilijk te voelen was of het zwellinkje aan m'n huid vast zat of niet.

De uitslag van het bloed was goed. Op de poli kan ik pas over 3 weken terecht dus ik vroeg me af of het bloedonderzoek de kans op kanker al heeft uitgesloten?

Want kankers als hodgkin en non-hodgkin zijn toch duidelijk in het bloed te zien? Verder las ik dat er een heleboel kankers ook wel uitzaaien in de lymfeklieren, maar als er al uitzaaiingen zijn, is het toch raar dat ze dat niet in het bloed vinden? En groeit die knobbel onder m'n oksel niet héél langzaam voor kanker? Bovendien heb ik géén last van gewichtsverlies...

Omdat ik pas op mezelf woon en laatst erg ziek was is de moeder van een goede vriend bij me blijven slapen. Zij is verpleegkundige op oncologie en heeft er ook even aan gevoeld en zei dat bij mij al m'n lymfeklieren in beide oksels opgezwollen voelen, vooral aan de kant waar dus dat bultje zit. Volgens haar is dit ook niet normaal en wijst meestal op ontsteking, en heel soms op kanker. Maar op ontstekingen hebben ze m'n bloed al onderzocht... Weet iemand misschien wat opgezwollen lymfeklieren nog meer kan betekenen behalve kanker of ontstekingen? Of kunnen dit misschien ook zweetkliertjes zijn die een beetje verstopt zijn geraakt door overmatig zweten? Of kan dit ook komen door het (hoewel ik ze scheer en niet anders onthaar)?

violet

Berichtdoor violet » Ma 01 Mei 2006 00:27

je lymfeklieren kunnen ook opgeezwollen zijn als je die zikete van pheiffer hebt. hiervan wodrt je ook heel moe. ik zou het voor de zekerheid even laten nakijken

Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”