tongkanker?

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
natascha32
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: Za 03 Dec 2005 10:51

tongkanker?

Berichtdoor natascha32 » Di 10 Jan 2006 18:21

Hallo allemaal,

Ik hoop dat iemand raad voor me heeft. Ik heb al heel lang klachten aan de linkerkant van mijn gezicht zoals keelpijn, pijn in mijn kaak, hals enz.
De laatste tijd heb ik veel pijn met kauwen aan de linkerkant en ook kan ik niet lekker meer tussen mijn tanden met mijn tong. Ik ben al bij de kaakchirurg geweest omdat ik zoveel pijn heb en er ook een plek in mijn mond zit wat eruit ziet als een tweetal aften maar hij denkt dat het amandellittekenweefsel is.
De laatste paar dagen krijg ik ook steeds oorpijn. Ik ben echt heel bang dat het mis is. Ik moet 30 januari naar de KNO-arts omdat ik naast die plek (zit op de onderkaak richting keel) ook wat bobbelig weefsel heb op mijn tong wat flink rood en doorbloed is. (moet je je tong iets omlaag drukken zeg maar)
Wie kan mij iets meer vertellen over de klachten van tongkanker, mondkanker??
Ik heb trouwens ook een opgezette lymfklier aan de linkerkant van mijn hals.
Ik ben zo bang!!

Rob22

Ik ben bang dat ik kanker heb

Berichtdoor Rob22 » Do 16 Mar 2006 18:04

Hoi natasha.
Zitten er rode bultjes op de zijkant achterin je tong?
En heb je er last van?
Zo ja, dan zit ik daar ook al een tijdje mee te tobben.
Alleen ik heb alles aan de rechterkant.
Ik heb niet alleen die bultjes aan de zijkant achterin de tong maar een stuk verder net me keel in heb ik op me tong een grotere bult zitten.
Ook pijn in de kaak, oor, keel, hals, pijnlijke en opgezette klieren, en spieren in dat gebied van schouder en nek.
Dit alles alleen rechts.
Ik ben ook best bang dat het kanker is, ook al een paar keer bij de dokter geweest voor dat ik al een jaar of 2 met opgezette klieren loop, maar uit bloed onderzoek was niks aan de hand.

Zijn er mischien nog meer mensen die daar me zitten te tobben en of wat het zou kunnen zijn.
Alvast bedankt

groetjes Rob

natascha32
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: Za 03 Dec 2005 10:51

Berichtdoor natascha32 » Vr 17 Mar 2006 20:49

Hoi Rob,

Wat vervelend dat jij ook dit soort klachten hebt zeg! Ik heb inderdaad rode bulten aan de zijkant en verder naar achteren op mijn tong zitten. Zien er echt heel bloeddoorlopen uit. De kaakchirurgen (2 verschillende) waar ik in december en januari ben geweest zeggen dat het onrustig amandellittekenweefsel is. Ik heb sinds een paar weken ook af en toe wat spoortjes bloed in mijn speeksel en een bloedsmaak in mijn mond (heb ik op een tissue gespuugd omdat ik steeds zo'n vieze smaak in mijn mond heb) en ook af en toe met tandenpoetsen. Ik ben eind januari ook nog bij een KNO-arts geweest en die bevestigd het verhaal van de kaakchirurgen. Ik weet het echt niet meer ben een soort wanhopig. Nu moet ik 23 maart (a.s. dinsdag naar een kaakchirurg in Nieuwegein) en ik ben best wel nerveus omdat ik zo bang ben dat het helemaal mis is!
Ben jij al bij een arts geweest? Wat zeggen die?

Groetjes,

Natascha

Nino

Bulten

Berichtdoor Nino » Do 13 Apr 2006 12:12

Hai ik heb ook al aantal weken last van keel en bulten. Maar i kdenk dat het een soa is of te maken heeft met griep of bacterieen. Ben daarnaast ook al tijdje moe en sow!

Katje
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Wo 22 Okt 2014 23:21

Re: rode bultjes in keel

Berichtdoor Katje » Wo 22 Okt 2014 23:34

Hallo, ik heb een aantal jaren geleden een infectie gehad in mijn keel,met rode bulten en daarop puskoppen. Na een antibiotica kuur is dit eigenlijk wel overgegaan. De laatste jaren echter lijken er steeds meer rode bultjes te groeien. Mijn huisarts zegt dat het papels zijn en dat deze niet te verwijderen zijn. Dit is ook niet nodig omdat ze volgens hem onschuldig zijn. Soms zijn ze even wat pijnlijk, maar meestal heb ik er geen last van en vergeet dat ze er zitten. Ik hoop maar dat de huisarts gelijk heeft. PAPELS dus. Je kunt ze niet verwijderen volgens hem omdat ze tot de structuur van de keel horen. Ik weet niet of je wat aan dit antwoord hebt, maar hoop het natuurlijk van harte. Succes


Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten