Slokdarmklachten

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
Thedge
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Ma 22 Mei 2006 11:06

Slokdarmklachten

Berichtdoor Thedge » Ma 22 Mei 2006 11:12

Ondanks dat ik net 30 jaar ben, nooit heb gerookt of gedronken en niet afval, maak ik me ernstig zorgen over mijn klachten (keelkanker?). Hopelijk herkent iemand mijn klachten of kan iemand mij wat meer geruststellen:

* Borrelend geluid bij het drinken. Net alsof het door een gaatje druppelt.
* Eten lijkt zich in de keel op te hopen. Dan ineens met grote schok en veel lucht lijkt het door te zakken.
*Het bovenstaande punt kan ik beinvloeden. Als ik druk zet (net alsof ik op de wc zit), schiet er lucht naar boven en voedsel naar beneden.
* Ongeacht eten komt er regelmatig onverteerd voedsel of wat zuur omhoog. Overigens geen pijn hierbij.
* Sinds de klachten begonnen ben ik gaan snurken.

Ik heb al gehoord dat het een verstoring van slokdarm of kapot maagklepje zou kunnen zijn. Maar hoe meer geruststelling hoe beter natuurlijk. Maandag a.s. wordt er een sklikfoto gemaakt.

connie
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: Wo 08 Feb 2006 11:52
Locatie: tilburg

Berichtdoor connie » Ma 22 Mei 2006 18:20

Hoi Thedge,

Mijn vader heeft slokdarmkanker en had ook altijd dat zijn eten bleef hangen maar bij miijn vader was het zo erg dat al het eten er voortaan uit kwam en daardoor viel hij dus ook erg veel af vanaf kerst totaan half februari 10 kg.
Het enige wat ik je kan zeggen is laat jezelf goed onderzoeken en desnoods een scan of een gastroscopie ( hierbij gaan ze met een soort buis de slokdarm in en hallen ze stukjes overal af) dit hebben ze bij mijn vader sinds half februari dus 8x gedaan en we hebben ook 7x gehoord het is geen kanker maar het ziet er niet goed uit de 8x was het dus slokdarmkanker dit was op 11 april met mijn vader gaat het op het moment wel goed ze hebben een stent geplaats waardoor hij weer kan eten en ondertussen weer 5 kg is aangekomen maar verder is alles afwachten want er is bij mijn vader dus niets meer aan te doen. Deze klachten komen me bekend voor van voor mijn vader dus ging afvallen.

Ik hoop voor je dat het allemaal mee gaat vallen. Er zijn natuurlijk ook andere ziektes die deze klachten veroorzaken en weer beter te behandelen zijn.

Veel sterkte Connie

HansJ
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Ma 04 Sep 2006 16:38

Berichtdoor HansJ » Ma 04 Sep 2006 16:55

Hopelijk heb je een gunstige uitslag gekregen zodat je geen spijt hebt van het naar de dokter gaan. Maar geloof me indien de uitslag verkeerd is uitgevallen zul je ook blij zijn dat je gegaan ben.Men kan er nooit snel genoeg bij zijn. sterkte Hans


Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten