lipoom (of toch niet?)

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
x35

lipoom (of toch niet?)

Berichtdoor x35 » Di 23 Mei 2006 09:30

hoi,

ik ontdekte laatst een beweeglijk knobbeltje van ong. 0.5 cm tegen mijn sleutelbeen. ik ben er mee naar mijn huisarts geweest en zei meteen dat het een lipoom zou zijn. omdat ik het graag verwijderd wil hebben heeft hij me doorverwezen naar het ziekenhuis. nu heb ik gisteren zo'n cm onder het genoemde knobbeltje nog een knobbeltje ontdekt, iets kleiner maar ook beweeglijk. als ik naar het ziekenhuis ga zal ik daar natuurlijk melding van maken.

ik maak me, ondanks wat mijn huisarts zei, toch ongerust. is dat terecht? kunnen twee beweeglijke bobbeltjes (zichtbaar onder de huid) kwaadaardig zijn? of denken jullie dat de kans groot is dat 't echt twee lipomen zijn?

alvast nedankt voor jullie reactie.

ellen2
Lid
Berichten: 33
Lid geworden op: Di 04 Apr 2006 16:31
Locatie: Hattem

Lipoom

Berichtdoor ellen2 » Wo 24 Mei 2006 13:34

Hoi,

Ik zou zoveel mogelijk proberen om je er niet druk over te maken!
(heb ik 10 jaar geleden wel gedaan, en was nergens voor nodig).. :D
Ik had ook 2 lipomen naast elkaar, 2x geopereerd, later kwam er nog 1 terug, dit halverwege mijn hals, 5 cm onder mijn kaak.
De grootste was 5,5 bij 3,5 cm..Echt, probeer positief te blijven, en hopelijk ben je snel van dat *** ding verlost.
Laat je nog even weten hoe het is gegaan?
groeten, Ellen

x35

Re: Lipoom

Berichtdoor x35 » Wo 24 Mei 2006 15:28

ellen2 schreef:Hoi,

Ik zou zoveel mogelijk proberen om je er niet druk over te maken!
(heb ik 10 jaar geleden wel gedaan, en was nergens voor nodig).. :D
Ik had ook 2 lipomen naast elkaar, 2x geopereerd, later kwam er nog 1 terug, dit halverwege mijn hals, 5 cm onder mijn kaak.
De grootste was 5,5 bij 3,5 cm..Echt, probeer positief te blijven, en hopelijk ben je snel van dat *** ding verlost.