DELETED

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
DELETED

Hersentumor??

Berichtdoor DELETED » Wo 06 Dec 2006 14:29

DELETED

DELETED

Berichtdoor DELETED » Ma 11 Dec 2006 16:59

DELETED

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Ma 11 Dec 2006 19:29

Beste 24,

Een nadeel van internet is dat je van alles kunt vinden, maar niet weet of het op jou van toepassing is.
Het klopt dat hij aan het bloedonderzoek kan zien of er iets ernstigs aan de hand is.
Ook is het zo dat je bij een hersentumor altijd ergens uitval ziet. Dat is niet het geval, geef je zelf aan.
Wellicht is het raadzaam om je toch eens af te vragen waarom je zo aan een hersentumor denkt.
Om minder moe te zijn, zorg je voor een regelmatig dagritme, gezond eten, iedere dag naar buiten
(okee, als het regent, valt dat niet mee), geen alcohol en op tijd naar bed en op tijd eruit.
Mocht je problemen hebben met slapen, dan vooral geen koffie of thee drinken na 20.00 uur.
Rooibosthee is juist heel geschikt voor de avond.
Veel succes

Liddy

DELETED

Berichtdoor DELETED » Wo 13 Dec 2006 17:43

DELETED

DELETED

Berichtdoor DELETED » Wo 20 Dec 2006 16:15

DELETED

snicker12345
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Di 26 Dec 2006 11:35

Berichtdoor snicker12345 » Di 26 Dec 2006 11:43

24 schreef:Ik ben gisteren weer naar de huisarts geweest omdat ik nog de klachten heb, en heb ook de uitslag van de pfieffer test gekregen.
Ze zei dat ze kon zien dat ik het weleens heb gehad mogelijk in mn kinderjaren, maar nu heb ik het tenminste niet meer. Ik moest wel nog een keer bloed geven volgende week omdat mn bloedplaatjes te laag of weinig ofzo was.
Ze zag dat ik nog de klachten had en dat ik nog steeds met de gedachten van een hersentumor zat me dan toch doorverwijzen naar een neuroloog.
maar ja da is nog bijna een maand op 16 januari.
2 jan. heb ik een trainingkamp in Turkije met mn voetbalclub, als ik me nie heel slecht voel ga ik toch mee, nie da ik dan mee zal doen met de trainingen, wedstrijden maar toch.
Als ik daar ben ben ik van plan de eerste dag meteen naar een ziekenhuis te gaan om een scan te laten maken want ik weet zeker dat ze dat daar meteen doen. En hopelijk komt er niks geks eruit en als het vanaf die moment beter met me gaat is het dan echt psychologisch.
Heb vandaag voor de vermoeidheid, slaperigheid die ik al weken heb davitamon vitamintjes gehaald van de apotheek, kijken of het helpt.

Weet iemand trouwens of het laag zijn van bloedplaatjes iets erg is of iets kan aan duiden van iets ernstigs, ik ben het namelijk vergeten te vragen.


hello,

je moet je niet zo snel zorgen maken hoor over een tumor. ik heb sinds 3 weken ongeveer hetzelfde als jou. in het begin enorm duizelig vooral overdag, 's morgens was het altijd gedaan maar na enkele uurtjes begon het telkens opnieuw. de week nadien begon ik tintelingen te krijgen in mijn linkerkant (vooral hand en voet) en sinds deze week heb ik een vrij grote druk boven mijn ogen en aan mijn neus. ben al 2 maal bij huisarts geweest, heeft bloed genomen . bloed is ok geen te lage waarden, hij wijt het aan stress (ik heb op dit moment wel een drukke periode op 't werk).
ik zit soms ook met de gedachte van een tumor in mijn hoofd maar de kans dat het zoiets is, is volgens mij heeeel klein omdat je dan inderdaad van het ene op het andere moment ineens een uitval moet hebben in bijvoorbeeld je zicht, handen, benen, aangezichtspieren, etc ... als je hoofdpijn hebt van een tumor moet die al zooo groot geworden zijn dat je onmogelijk nog geen uitval hebt gehad.

er zijn wel een aantal mogelijke oorzaken:
mogelijk vitamine b12-tekort (duizelig, hoofdpijn, tintelingen, koude rillingen, etc) (heb ik ook allemaal deze symptomen)
verstopte sinussen (zou de druk boven je ogen kunnen verklaren)
slechte houding is ook mogelijk oorzaak van duizeligheid (iets geblokkeerd in je nek
whiplash? ik heb vorig jaar een enorme slag op mijn hoofd gekregen tijdens verbouwingen, whiplash symptomen kunnen soms een jaar nadien nog opkomen.

Gebruikersavatar
eisbaerke
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: Zo 04 Dec 2005 23:28
Contact:

Berichtdoor eisbaerke » Di 26 Dec 2006 13:14

teveel zorgen maken is nooit goed maar het is wel belangrijk dat je weet wat je hebt & wat de oorzaak is.

In mijn geval heb ik een "half jaar" rondgelopen met hoofdpijn en wel zeker 15 dokters gezien die allemaal zeiden dat er niets aan de hand was ... Pas na een half jaar nadat ik alles dubbel zag (tumor drukte op de oogzenuw) zijn ze in actie geschoten & nog geen week later lag ik aan de chemo ... Dat terwijl ik een half jaar eerder al tegen vrienden had gezegd "hier klopt iets ni ... alst maar geen tumor is ..."

Nu ik wil je met mijn verhaal natuurlijk ook niet de moed ontnemen maar het is wel belangrijk dat je van je dokter een correct onderzoek eist en dat ze niet rond de pot blijven draaien ... Ik was zeker bij mezelf dat er iets fout zat omdat ik nooit hoofdpijn had, voor men tumor misschien 3 of 4 keer voor een uurtje voor zover ik mij herinner ...

aan snicker12345: Als ik in jouw plaats was zou ik naar een neus-keel-oor arts gaan en de nasopharynx laten checken ... de symptonen die jij beschrijft dat je hebt zijn identiek gelijk aan de tumor die ik heb gehad (nasopharynx carcinoom, dit komt maar héééél zelden voor (nog geen 50 europeanen per jaar) en is uitermate onbekend bij huisartsen ... en ik ben ook een half jaar wandelen gestuurd met "stress" symptonen ... Druk op de ogen, duizeligheid, constante hoofdpijn behalve 's ochtends, ...
Alles over xerostomie (Geen of weinig speeksel & slikproblemen na bestraling in Neus-Keel gebied) => http://www.xerostomie.be

snicker12345
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Di 26 Dec 2006 11:35

Berichtdoor snicker12345 » Di 26 Dec 2006 14:24

eisbaerke schreef:teveel zorgen maken is nooit goed maar het is wel belangrijk dat je weet wat je hebt & wat de oorzaak is.

In mijn geval heb ik een "half jaar" rondgelopen met hoofdpijn en wel zeker 15 dokters gezien die allemaal zeiden dat er niets aan de hand was ... Pas na een half jaar nadat ik alles dubbel zag (tumor drukte op de oogzenuw) zijn ze in actie geschoten & nog geen week later lag ik aan de chemo ... Dat terwijl ik een half jaar eerder al tegen vrienden had gezegd "hier klopt iets ni ... alst maar geen tumor is ..."

Nu ik wil je met mijn verhaal natuurlijk ook niet de moed ontnemen maar het is wel belangrijk dat je van je dokter een correct onderzoek eist en dat ze niet rond de pot blijven draaien ... Ik was zeker bij mezelf dat er iets fout zat omdat ik nooit hoofdpijn had, voor men tumor misschien 3 of 4 keer voor een uurtje voor zover ik mij herinner ...

aan snicker12345: Als ik in jouw plaats was zou ik naar een neus-keel-oor arts gaan en de nasopharynx laten checken ... de symptonen die jij beschrijft dat je hebt zijn identiek gelijk aan de tumor die ik heb gehad (nasopharynx carcinoom, dit komt maar héééél zelden voor (nog geen 50 europeanen per jaar) en is uitermate onbekend bij huisartsen ... en ik ben ook een half jaar wandelen gestuurd met "stress" symptonen ... Druk op de ogen, duizeligheid, constante hoofdpijn behalve 's ochtends, ...


je doet me eerlijk gezegd wat schrik aan ... blijkbaar een gevaarlijke tumor? hoe gaat het dan met jou?
had jij dan ook die tintelingen? ik heb wel niet constant hoofdpijn, het komt even op voor enkele minuutjes en dan verdwijnt het weer, 't zelfde met die druk rond mijn ogen ... vorige week had ik verschrikkelijk veel tintelingen, maar nu blijken die terug verdwenen te zijn ... ik ga vanavond wel nog eens langs de dokter denk ik, maak me wat ongerust.

Gebruikersavatar
eisbaerke
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: Zo 04 Dec 2005 23:28
Contact:

Berichtdoor eisbaerke » Di 26 Dec 2006 15:42

aan snicker12345

het was nu niet de bedoeling van je schrik aan te jagen, nasopharynx is trouwens heel goed te behandelen & gevaarlijk dat is relatief ... hoe groter de tumor, hoe gevaarlijker het word ... dat is zo met alle kankers eigenlijk. Wat betreft de tintelingen die ik had, dat was voornamelijk aan men wangen & in men vingers. Ook niet constant, maar af en toe

De bedoeling van men reactie was eerder van te benadrukken dat je aan je arts moet vragen om de nasopharynx te onderzoeken (bij voorkeur een neus-keel-oor arts omdat die juiste apparatuur hebben om een zichtbaar onderzoek te doen (gaan ze met een buisje via je neus naarboven waarmee ze kunnen zien (gewoon relaxen ... doet geen zeer dan)).

De symptonen die jij hebt en ik ook had kunnen van 101 zaken zijn maar ik zou het jammer vinden dat je net zoals mij een weg moet afleggen van 1001 onderzoeken en dokters om pas een half jaar te ontdekken dat je een tumor hebt ... bij jou hoeft het daarom niet persé een tumor te zijn, het kan vanalles zijn, maar als ze dat onderzoek doen kan je weer een reden meer uitsluiten ...

Met mij (een dik jaar na de behandeling) gaat ondertussen alles terug goed, buiten dan de xerostomie :roll:
Alles over xerostomie (Geen of weinig speeksel & slikproblemen na bestraling in Neus-Keel gebied) => http://www.xerostomie.be

starfleet
Lid
Berichten: 129
Lid geworden op: Wo 07 Jun 2006 12:31

Berichtdoor starfleet » Wo 27 Dec 2006 10:49

liddy schreef:Beste 24,

Een nadeel van internet is dat je van alles kunt vinden, maar niet weet of het op jou van toepassing is.
Het klopt dat hij aan het bloedonderzoek kan zien of er iets ernstigs aan de hand is.


Was het maar zo simpel, helaas is dat niet waar.

Anne

starfleet
Lid
Berichten: 129
Lid geworden op: Wo 07 Jun 2006 12:31

Berichtdoor starfleet » Wo 27 Dec 2006 10:50

24 schreef:
Weet iemand trouwens of het laag zijn van bloedplaatjes iets erg is of iets kan aan duiden van iets ernstigs, ik ben het namelijk vergeten te vragen.


Het kan zijn dat je een heel simpele bloedarmoede hebt, dat zou ook de verschijnselen van vermoeidheid e.d. verklaren.

Anne

DELETED

Berichtdoor DELETED » Wo 27 Dec 2006 16:29

DELETED

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Wo 27 Dec 2006 22:40

[quote]nou hebben jullie me wel bang gemaakt,[/quote]

Waarom zou je nu bang zijn?
Omdat je een paar reacties hebt gehad, die je minder bevallen.
Mensen die niets mankeren, zul je niet op een forum over kanker vinden.
De meeste mensen hier hebben zelf kanker.
Als er gesproken wordt over een zeer zeldzame vorm van kanker, dan is de kans dat jij die vorm hebt eigenlijk niet aanwezig, hij is immers zeer zeldzaam.
Probeer een eerlijke kijk op zaken te houden. Maak het niet erger dan het is.
Ja, ik weet waarover ik praat. Ik heb zelf kanker. Het is alom bekend dat je met een positieve houding veel beter met je leven kunt omgaan.
Bekijk het eens statistisch, hoeveel mensen krijgen kanker, en hoeveel van die mensen leiden een redelijk leven, of beter nog, zijn er zelfs van genezen.
Er genezen vandaag de dag nog altijd meer mensen van kanker dan dat er dood aan gaan.
Wist je overigens dat de kans dat je aan een hart- en vaatziekte overlijdt hoger is dan aan kanker?
Kortom, neem jezelf serieus, probeer het leven van een positieve kant te zien en onderneem acties die kleur aan je leven kunnen geven.

Veel succes.

Liddy

DELETED

Berichtdoor DELETED » Do 28 Dec 2006 17:08

DELETED

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Do 28 Dec 2006 17:21

[quote]Vanavond ga ik proberen te trainen, ondanks dat ik me slap voel. Misschien dat ik los kom als ik sport. [/quote]

Prima idee! Lekker actief worden. Nu ben je moe van niets doen, vanavond hoop ik dat je moe bent van de inspanning.
Ondanks mijn vermoeidheid blijf ik in beweging, iedere dag een half uur. Er zijn dagen dat dit best moeilijk is,
(soms haal ik het half uur niet) maar ik weet dat het veel beter voor mijn lijf en mijn geest is als ik naar buiten ga.

Zet hem op :)

Liddy

petra k
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Do 28 Dec 2006 17:33

Berichtdoor petra k » Do 28 Dec 2006 17:44

Hallo

Ik ga ook een mega rot periode door.
Ik zit al 2jaar wat slechter in mijn vel niet kunnen focussen hartoverslag hoge bloed druk enz. Dit alles werd iedere keer afgedaan met stress.
Sinds eind nov ben ik 3 keer wakker geworden met draaiduizelingen misselijk en zelfs een keer spugen.De laatste keer was vorige week zondag sindsdien heb ik megadruk in mijn hoofd vooral als ik ga liggen voel me beroerd heb geen eetlust ben op vakantie geweest maar heb het niet meegemaakt. Ben daar ook 2 keer naar een dokter geweest maar hun zagen geen reden voor een hersen tumor (daar denk ik zelf aan)Ik heb al een afspraak voor neuroloog maar die is op 9 jan. De druk in mijn hoofd is iets minder maar zit vooral op mijn neusbeen tussen mijn ogen. Je zou denken mijn holtes maar dat is het niet. Ik heb ook af en toe tintelingen in mijn linkerwang ik word echt gek van al die klachten ben nog nooit zo moe geweest. Ik ben een stevige meid maar aan eten moet ik nu niet denken ben vaak misselijk heb ook braakneigingen.
Het voelt echt niet goed maar ik kan pas woensdag bellen of ze me eerder kunnen zien nu doen ze toch niks meer zegt ook de neuroloof.
pfff wat ben ik bang moest het even kwijt.
groetjes Petra

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Do 28 Dec 2006 19:09

Hoi Petra,

Voor alle duidelijkheid ik ben geen dokter.
Een paar simpele dingen die je misschien kunnen helpen.
Draaiduizeligheid is iets wat bij hoge bloeddruk kan horen. Vooral als je je ineens in bed omdraait of te vlug opstaat.
Hartoverslag: bij nogal wat mensen gaat het een stuk beter als ze geen koffie, cola (caffeinehoudende dranken) drinken.
Hersentumor: jij praat niet over uitval. Hersentumor gaat altijd gepaard met uitval. Heel kort door de bocht, jij hebt dus geen hersentumor.
Wat de tintelingen betreft, eet jij veel suikerhoudende produkten? Eet vooral gezond en gevarieerd.
Liever zes keer per dag een klein beetje en dan ook geen hele maaltijd proberen, echt een klein beetje. Als dat goed gaat, langzaam wat meer gaan eten.
Veel succes

Liddy

petra k
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Do 28 Dec 2006 17:33

Berichtdoor petra k » Do 28 Dec 2006 21:05

dank je wel voor je reactie ik weet ook dat ik geen uitval heb maar dokter zegt dat deze klachten niet bij mijn bloeddruk vandaan kunnen komen. Is het zo dat als alle neurologische testen niks uitwijzen zoals vinger naar je neus over lijntje lopen enz enz dit ook echt betekenen dat ik geen hersentumor heb.
Ik loop steeds vaker ergens tegen aan enz dit vond de dokter toch ook wel zorgelijk
En de druk in mijn hoofd is echt een drama deze druk is nog nooit zo groot geweest.
Sorry dat ik zo eigenwijs doe hoor maar ik voel me zo beroerd. ben vaak misselijk enz.
groetjes petra

Gebruikersavatar
eisbaerke
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: Zo 04 Dec 2005 23:28
Contact:

Berichtdoor eisbaerke » Vr 29 Dec 2006 01:18

:? :? :? :?

Ik krijg hier nu zelf schrik ... het is / was niet men bedoeling hier iedereen op te zadelen met vrees voor een nasopharynx carcinoom.

Voor de mensen die mijn nasopharynx verhaal willen wete,

Ik heb in november 2004 op een ochtend opgestaan met tandpijn, de tandpijn heeft enkele dagen aangehouden en was toen plots verdwenen maar in de plaats daarvan had ik wel precies een "stop" gevoel gekregen in men oor. Na enkele dagen met een stop rondgelopen te hebben ben ik naar de dokter geweest voor de 1ste keer. Die heeft me toen één of andere pilletjes voorgeschreven en in men oor gekeken, maar hij zag niks fout. Ongeveer 1 maand na de stop in men oor heb ik hoofdpijn gekregen, drukkende hoofdpijn vooraan in het hoofd, achter de ogen. Na nog enkele doktersbezoeken & pilletjes (tegen allergie, tegen verkoudheid) ben ik begonnen met pijnstillers te nemen, iedere dag 3 keer ibuprofen 600, dit een half jaar aan een stuk tot ze vastgesteld hebben dat het kanker was. Tijdens dat halfjaar zijn de klachten van "de stop" & "hoofdpijn" nog uitgebreid met vermoeidheid, tintelingen in de kaak & vingers, bloedend tandvlees tijdens het tanden poetsen, pijn in de kaak tijdens het eten (heb ik zelfs een onderzoek voor laten doen door een professor, die heeft me naar de kinesist gestuurd voor "kaakmassage" wat dus niets help & alleen veel geld heeft gekost, tenslotte zijn de klachten in mei/juni 2005 verergerd, de hoofdpijn werd erger (op een zeker moment waren het 5-6 ibuprofens per dag) en de laatste 2 weken voor er werd vastgesteld dat ik kanker had begon ik "dubbel te zien" (daarvoor had ik al regelmatig last van tranende ogen). De tumor was uitgegroeid tot stadium T4 en drukte nu op de oogspieren waardoor ik begon dubbel te zien. Uiteindelijk hebben ze een scan genomen en zo de vaststelling gedaan (eerst een CT scan maar daar was het niet duidelijk op, pas op de MRI werd het duidelijk), de behandeling is daarna gestart. ik heb 2 chemo sessies gehad van een week (met cisplatinum, dan nog 2 chemo sessies van 1 dag (eigenlijk moest ik nog een 5de krijgen maar die is nooit gegeven omdat de witte bloedcellen te laag waren) en na de 1ste 2 chemosessies heb ik 35 keer bestraling gehad in het tumorgebied & uit voorzorg nog 30 keer in de hals (tegelijk uiteraard) omdat er daar al miniscule uitzaaiingen waren in de klieren).

Nu al in december 2004 had ik het gevoel van "damn, hier is meer aan de hand, als het maar geen tumor is ... nu de eerste gedachte was dat ik ook een hersentumor had), nu het internet mag dan wel veel informatie bevatten en op den duur kan je je zelf wel 20 ziekten toeschrijven waar je klachten van hebt, ik wil dus gewoon benadrukken dat je niet zoals mij eerst een dik half jaar met klachten moet rondlopen en onderzoeken om dan pas de nasopharynx te laten onderzoeken, omdat dit net hetgene is dat ze nooit onmiddellijk gaan onderzoeken. Ohja, ik ben er nu 22 :) De klachten zijn begonnen op men 20ste en ondertussen stel ik het vrij goed, buiten dan de xerostomie & het "lichte" geheugenverlies dat ik heb door de behandeling (zie in vraag & antwoord forum)

Wie trouwens meer info wilt => http://www.nasopharynxcarcinoom.web-log.nl/

Is gemaakt door de mama van Greg, die hier trouwens ook vaak op het forum zit
Alles over xerostomie (Geen of weinig speeksel & slikproblemen na bestraling in Neus-Keel gebied) => http://www.xerostomie.be

petra k
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Do 28 Dec 2006 17:33

Berichtdoor petra k » Vr 29 Dec 2006 22:15

Hallo

Ik had vanavond zoveel last dat ik weer dokter heb gebeld ben uiteindelijk bij de neuroloog terecht gekomen. Die heeft een ct scan laten maken en buiten iets verwijd istarna magna(oid) maar dit zie je vaker.
Waren hier geen bijzonderheden op aangetroffen.
Dinsdag neemt mijn huisarts contact op met neuroloog voor verder onderzoek.
Zoals ik het lees denkt hij aan chronische hyperventilatie.
Ben toch wel iets opgelucht hoop dat het nu wat beter gaat want ja moet toch wel bedenken dat een ct scan niet zal liegen.

groetjes Petra

DELETED

Berichtdoor DELETED » Za 20 Jan 2007 19:39

DELETED

Gebruikersavatar
eisbaerke
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: Zo 04 Dec 2005 23:28
Contact:

Berichtdoor eisbaerke » Ma 22 Jan 2007 17:39

Hopelijk vinden ze niks verdacht :)

Laat het ons weten :)
Alles over xerostomie (Geen of weinig speeksel & slikproblemen na bestraling in Neus-Keel gebied) => http://www.xerostomie.be

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Ma 22 Jan 2007 18:36

Beste 24,

Wat fijn voor je dat je op trainingskamp eigenlijk geen klachten hebt gehad.
Heel simpel geredeneerd, dan kan het niets ernstigs zijn. Klachten gaan niet zomaar ineens over.
Kan het zijn dat je op trainingskamp zo in een andere omgeving was en zoveel afleiding had, dat je geen tijd had om met je lichaam bezig te zijn.
Soms kan de gedachte dat er iets ernstigs aan de hand is, je zo ontregelen dat je er klachten van krijgt.
Zoiets van: ik overweg een rode auto te kopen en ineens lijkt iedereen in een rode auto te rijden, iets wat je eerder nooit opgevallen is.
Ik wil je er op wijzen dat afleiding, wel gaan bewegen ook al voel je je niet lekker, juist heel gezond kan zijn.
Zoals je zelf zegt: "Ik was daar wel vermoeid maar dat was meer vermoeidheid van 2x maal trainen per dag."
Succes.

Liddy

DELETED

Berichtdoor DELETED » Ma 29 Jan 2007 16:29

DELETED

Gebruikersavatar
eisbaerke
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: Zo 04 Dec 2005 23:28
Contact:

Berichtdoor eisbaerke » Zo 04 Feb 2007 01:02

En weet je al meer?
Alles over xerostomie (Geen of weinig speeksel & slikproblemen na bestraling in Neus-Keel gebied) => http://www.xerostomie.be


Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten