al een paar maanden angst; erg vermoeiend en ik wil hier graag mijn verhaal doen bij mensen die in ieder geval die angst begrijpen.
Zoals ik al zei een paar maanden geleden is het allemaal begonnen; het begon als volgt:
1e Een bult onder mijn oksel; dit was nog onschuldig ik schrok wel een beetje, maar het bleek gelukkig een vetbult te zijn.
2e Daarna kreeg ik een geirriteerde vagina en ook een grote witte bult aan de binnenkant van mijn vagina.
Nu was de schrik iets erger en heb toen mijn huisarts gebeld die wilde dat ik even langs kwam.
Toen begon bij mij de paniek en ik was inmiddels ook behoorlijk misselijk geworden.
De dokter heeft er naar gekeken en het bleek niets ernstig; een cyste en voor de irritatie kreeg ik een zalfje.
Dus ik was opgelucht.....maar de misselijkheid bleef.
Logisch dacht ik, want ik had me enorm druk lopen maken....
3e In dezelfde week als dat ik naar de huisarts was geweest voor die cyste, had ik ineens best veel bloed bij de ontlasting; volgende stresspunt dus.
Weer naar de huisarts gegaan en ik kreeg een doorverwijzing voor de chirurg want de huisarts dacht aan aambeien.
Kon een maand later terecht in het ziekenhuis en de chirurg is toen gaan kijken en zag dat ik aambeien had; er zijn 4 elastiekjes 'geschoten'.
Maar goed......het enige waar ik nu nog last van heb en me nog een beetje druk om maak, is dat mijn ontlastingspatroon compleet is veranderd.
Voor dit hele gebeuren had ik een vast patroon van 1 x per dag (heel soms 2x).
Maar nu is het dus anders nl.:
1. 's ochtends normale ontlasting; normale kleur, niets mis mee.
2. ongeveer 2 uur daarna word ik misselijk en heb ik dunne ontlasting; geen diarree maar dun en een enorme stank

3. In de loop van de dag raak ik dan verstopt en zo tegen de avond krijg ik dan nog een keer ontlasting wat heel weinig en hard is.
Bloed heb ik nu niet meer bij de ontlasting, wel slijm.
Ik ben bekend met het prikkelbare darm syndroom dat heb ik al vanaf mijn 16e, maar ik heb dit nog nooit gehad.
Moet ik me zorgen maken, of is het een logische reaktie van mijn lichaam op alles waar ik voor gevreesd heb?
(volgende week moet ik sowieso terug naar de chirurg voor nacontrole dus dan wil ik ook die angst gaan bespreken).
Alvast bedankt voor het lezen