mogelijk teelbalkanker.

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
0ngerust
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008 00:22

mogelijk teelbalkanker.

Berichtdoor 0ngerust » Vr 26 Dec 2008 02:54

Hallo iedereen

Ben 21 jaar en heb nu toch al een maand last van een zeurende en af en toe stekende pijn in beide teelballen.. dit wel afwisselend per teelbal en nooit tesamen.

Ben een 3 tal weken naar een arts geweest(was toen nog in het buitenland) deze heeft me toen onderzocht en vond geen knobbels etc...
ik had toen wel al sinds mei (had het toen opgemerkt .. maar daarrvoor nooit echt aandacht aan besteed daarmee)een iets dikkere linker bijbal.. maar volgens hem volstrekt normaal.
Ik moest hem wel contacteren en dan zou hij me doorverwijzen voor een echo moesten de klachten aanhouden voor enkele weken...
maar nu ben ik inmiddels al terug in Belgie vertrek wel al binnen enkele weken terug.
Nu heb ik deze week er toch vrij vaak last van .. en ik merk op vooral meer s'avonds dan doorheen de dag.. en ook vaak vergezeld.. van buikpijn afkomstig van nogal veel te eten
( ik fitness vrij vaak 5 of meer keer per week en eet dus erg veel voor mijn onderhoud)..deze buikppijn straalt dan ook vaak uit naar een van de teelballen.. heb gisteren dan ook een afspraak gemaakt
bij een uroloog maar pas op 5 januari(kon blijkbaar niet vroeger).

Ook merk ik soms dat doorheen de dag als ik pijn heb aan mijn linkerteelbal hij erg gevoelig is wanneer ik diep inadem.. etc


Het is eigenlijk allemaal begonnen in 2006 of ervoor toen had ik soms erg gevoelige teelballen voor een dag of 2 a 3.. dit trok wel vanzelf weg en kreeg dit ongeveer om de 6 maanden of minder en dan bijna een jaar niet.
Nu is het dus wel dagelijks... heb soms nog wel dagen wanneer het een stuk minder is.. maar deze avond.. was toch weer vrij pijnlijk.

Mijn vader is zelf arts maar wil hem hier compleet buiten houden.. was altijd al een erg gesloten persoon(ivm zulke zaken) en zie het echt niet zitten hem hierin te betrekken,
ook al is er wel een kans dat hij een afspraak zou kunnen vervroegen.
Wat lijkt jullie het verstandigste in mijn situatie toch maar even afwachten (nog een week en een weekend)..of toch iets anders proberen?
Zelf denk ik soms dat het wel iets ernstig moet zijn en ben er wel vrij ongerust over maar langst de andere kant lijk ik er soms ook in te berusten.. maar hopelijk is het niets natuurlijk.

Mocht iemand nog vragen hebben omtrend de aard van mijn klachten stel ze gerust!
Dank bij voorbaat.
Mvg :)

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Vr 26 Dec 2008 13:45

Je zegt dat de buikpijn veroorzaakt wordt door veel eten.
Daar kan ik bij de feestdagen iets bij voorstellen ;)
Eigenlijk geef je zelf het antwoord al.
Toch iets minder proberen te eten en bekijk eens goed wat je eet.
Wacht rustig tot 5 januari, succes.

Geniet van de feestdagen ondanks alles.

Als je zoals jij al wat klachten hebt.
Mocht de pijn ineens zo acuut wordt dat je het echt niet meer kunt houden van de pijn (niet meer kunt zitten, staan of liggen), bel dan een dokter.
Zo'n acute pijn wijst bijna altijd op een beklemming en daar is een kwaadaardige tumor uiterst uiterst zelden de oorzaak van.
Wel moet er iets aan een dergelijke beklemming gedaan worden.

0ngerust
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008 00:22

Berichtdoor 0ngerust » Vr 26 Dec 2008 16:39

Bedankt voor je begripvolle antwoord ga je raad dan ook opvolgen en rustig proberen af te wachten :).

0ngerust
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008 00:22

Berichtdoor 0ngerust » Zo 28 Dec 2008 02:53

Hetgeen ik nu echt wel merk is dat wanneer ik recht zit bv voor de computer.. dan begint die pijn enorm toe te nemen.. bij liggen heb ik er nooit echt last van.. ook amper (heel af en toe) bij wandelen.. vind het dus tocvh bijzonder vreemd ook straalt de pijn wel uit naar mijn onderbuik soms en binnekant bovenbenen.. :s..
Ik weet wel dat 5 januari niet zover meer is .. maar maak me toch nog steeds wel wat zorgen..

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Zo 28 Dec 2008 14:28

Bij zitten kun je druk ervaren van je kleren.
Kleren voel je veel minder bij staan of liggen in vergelijk bij zitten.
Zou dat het kunnen zijn?

0ngerust
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008 00:22

Berichtdoor 0ngerust » Zo 28 Dec 2008 19:39

Ik vrees van niet.. aangezien ik het veel minder heb wanneer ik achterover leun.. bv voor tv etc.
Ik heb ook wel gemerkt sinds vandaag dat ik af en toe in mijn linkerlies pijnscheuten krijg(enkel deze ochtend).. en nu merk ik ook 2 vrij pijnlijke plekken een heel stuk onder mijn navel(bij de vouw waar je been begint)(ongeveer waar de zaadleiders horen te zitten ofzo..) .. dit kan uiteraard misschien hebben te maken met dat ik gisteren ben gaan fitnessen en even leggpress heb gedaan(gewicht duwen met de benen(was lang geleden)).. maar toch betwijfel ik het een beetje.. aangezien ik dat nooit had voordien na zulk een oefening.
Ook heb ik nog pijnscheuten in mijn rechterteelbal..en heel soms in de linker...

Ik moet bekennen dat 5 Januari wel erg ver lijkt :s.. zelfs nu maar.. andere oplossingen weet ik ook niet echt dan afwachten.

mercske
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: Zo 28 Dec 2008 10:57

Berichtdoor mercske » Ma 05 Jan 2009 20:38

hoi daar,bij twijfel altijd van je arts een doorverwijzing vragen naar het ziekenhuis om bloed te laten prikken.je wordt dan gecontroleerd op tumormarkers.dit geeft aan of er tumorcellen in je lichaam aanwezig zijn.bij twijfel krijg je ct scan.ik denk dat dit de enige manier is om je gerust te stellen.
mijn arts ondernam geen actie maar ruim een jaar na mijn eerste klachten kreeg ik toch de diagnose zaadbalkanker met uitzaaiingen.dus niet twijfel en gewoon bloed laten prikken,ook een arts kan het fout hebben.als dat zo is zit jij met de problemen.
laat wat horen,groet marc

123456
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Do 11 Feb 2010 22:04

Re: mogelijk teelbalkanker.

Berichtdoor 123456 » Do 11 Feb 2010 22:07

@ongerust

Ik zit met precies dezelfde klachten en ben 19 jaar.
Wat was het resultaat bij de uroloog?

groeten


Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten