Kanker..? Langwerpige bult achter Sleutelbeen..

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
Kraggy
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: Za 21 Mar 2009 06:14

Kanker..? Langwerpige bult achter Sleutelbeen..

Berichtdoor Kraggy » Za 21 Mar 2009 06:19

Hallo, Mijn naam is Kevin is ik heb last van Hypochondrie... (Denk ik, Ik ben wel non-stop bang, en al 3 doctorshebben gezecht dat ze niets vreemd aan me kunnen vinden maar ik blijf angstig...Bloed onderzoek liet ook niets abnormaals zien :<)

Hoe dan ook, door die Angst heb ik een drang om non-stop m'n lichaam te onderzoeken voor bultjes enzo.

3-4 dagen terug vond ik een langwerpige bult achter/boven (Dit ligt aan hoe ik m'n schouders enzo aanspan) m'n sleutelbeen hij begin't heel dun dicht bij de keel en word dan breder, halverwege de sleutelbeen is hij op z'n breedst en dan word hij weer wat dunner en verdwijnt achter het sleutelbeen in de richting van mijn schouder. Deze heb ik zo te voelen ook rechts, maar links lijkt hij een stukje groter. Het is gevoelloos, De huisarts had al gekeken, maar zij dat ze niks kon voelen, maar ik voel dit toch zeker weten. Ik heb geen uitleg gekregen over wat het kan zijn en maak me er al 1.5 dag ernstige zorgen over.

Wie kan mij helpen?

Vriendelijke groet,

Kevin

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Kanker..? Langwerpige bult achter Sleutelbeen..

Berichtdoor liddy » Za 21 Mar 2009 13:23

Zou het een idee zijn om in behandeling te gaan voor hypochondrie?
Je altijd zorgen maken over je gezondheid lijkt me niet leuk.
Overleg dit met je huisarts, zodat je een goede verwijzing kunt krijgen.

Kraggy
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: Za 21 Mar 2009 06:14

Re: Kanker..? Langwerpige bult achter Sleutelbeen..

Berichtdoor Kraggy » Di 24 Mar 2009 09:03

Beste Liddy,

Dit zal ik ook zeker doen, maar ik ben nogsteeds erg bang.

Ik let op alles, bijvoorbeeld merk ik dat ik redelijk snel gewicht verlies...

Ook is mijn urine zeer licht van kleur en met ik erg vaak, erg veel plassen.

Mijn Ontlasting is ook vreemd, ik had vorige week veel last van diarree, en nu is het opeens vast een nogal grijs kleurig... :(

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Kanker..? Langwerpige bult achter Sleutelbeen..

Berichtdoor liddy » Di 24 Mar 2009 11:22

Natuurlijk ben je nog steeds bang.
Dag hoort bij jouw ziekte, Hypochondrie.
Ja, je bent ziek, niet in je lijf, maar je gedachten volgen niet het goede spoor.
En om die in het goede spoor te krijgen, zul je een behandeling moeten volgen.
Dus maak een afspraak met de huisarts en maak een begin met weer geluikkig te worden.
Heel veel sterkte.

Kraggy
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: Za 21 Mar 2009 06:14

Re: Kanker..? Langwerpige bult achter Sleutelbeen..

Berichtdoor Kraggy » Ma 30 Mar 2009 19:44

Hallo Hallo daar ben ik weer :P

eventjes zou ik graag weer m'n hart willen luchten omdak ik nu niet meteen bij de huisarts terecht kan :<

De afgelopen dagen is het redelijk goed gegaan, niet zoveel last van de angst enzo, maar door een gesprek tussen mijn oma & moeder is het vuur helaas weer gaan branden :(

In mijn liezen kan ik onderhuidse bultjes voelen, hiervoor ben ik een week geleden naar de huisarts geweest en die zij dat ze lymfeklieren daar bij magere mensen regelmatig te voelen zijn ook al is er niets aan de hand, maar aangezien ze zo hard zijn en ik er zoveel voel maak ik me nogsteeds erge zorgen, ook mijn moeder zij dat ze die huisarts niet vertrouwt, (We hebben er 2, 1tje vertrouwt ze en de andere niet :P) helaas is die huisarts degene die het onderzocht heeft, De andere begon gelijk over mijn Hypochondrie en een Psychiater. :P

ook als ik in de spiegel kijk lijkt het alsof mijn oogwit in de rechter hoek tm mijn iris nogal geel kleurig te zijn, dus meteen angst van geelzucht..maar aangezien ik dit al ruim een week heb, en het de doktor niet opgevallen is (Ik had er niets van gezecht, Vergeten door de zenuwen...denk ik..)

Hoe dan ook, deze week zo snel mogenlijk een nieuwe afspraak en hopen dat het me helpt...

Vriendelijke groet,

Kevin.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Kanker..? Langwerpige bult achter Sleutelbeen..

Berichtdoor liddy » Ma 30 Mar 2009 22:04

Ik hoop dat je voor behandeling van je Hypochondrie in aanmerking komt.
Je hebt het nodig. vraag er desnoods de huisarts zelf om.
Ook jij het recht op een gelukkig leven zonder je steeds zorgen te maken.
Sterkte.

Kraggy
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: Za 21 Mar 2009 06:14

Re: Kanker..? Langwerpige bult achter Sleutelbeen..

Berichtdoor Kraggy » Do 02 Apr 2009 14:01

Goede Middag,

Bedankt voor de steun, Maar deste langer ik moet wachten om naar de Huis Arts te gaan, deste meer ik ga denken dat ik echt iets heb. xP

Ik lijk overal last tehebben van pijn die ik moeilijk kan beschrijven of verklaren, En overal waar ik ga en sta lijk ik herinnerd te worden aan de dood & ziektes :P
Meschien lijkt het nu allemaal zo erg nu ik er constant over na denk? M'n vrienden maken er helaas grapjes over, Bij m'n ouders kan ik er niet voor terrecht want die denken dat ik mee aanstel xP Gister avond rustig southpark willen kijken, aflevering waarin het ene karakter het andere karakter kanker toe wenst..... En zo gaat het al de hele week >.<

Dat het maar snel morgen is en ik naar de Huis Arts kan, hopelijk ben ik dan weer wat van de zenuwen af xP

Vriendelijke Groet,

Kevin.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Kanker..? Langwerpige bult achter Sleutelbeen..

Berichtdoor liddy » Do 02 Apr 2009 15:37

Het klopt, hoe meer je aan ziektes denkt, hoe meer je voelt in je lichaam.
Praat morgen vooral met de dokter over de hypochondrie.
Heel veel sterkte met wachten en met het gesprek morgen.
Ook al duurt een dag nog zolang, een dag heeft nooit meer dan 24 uur.

Kraggy
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: Za 21 Mar 2009 06:14

Re: Kanker..? Langwerpige bult achter Sleutelbeen..

Berichtdoor Kraggy » Ma 06 Apr 2009 16:58

Hallo daar ben ik weer, Afgelopen vrijdag een goed gesprek gehad met de huisarts over mijn Hypochondrie, Hij vond verder onderzoek niet nodig, Helaas ben ik het hier niet mee eens, ik vind het fijn dat ik niks ernstigs heb natuurlijk, op de Hypochondrie na. Maar ik vind het moeilijk te geloven dat ik zoveel klachten heb zonder dat er iets aan de hand is.

Om even op een rijtje te zetten van de Lymfeklieren:

Achter mijn rechter oor.
Op mijn kaak rechts
In de hals links (Zit er al een zeer lange tijd, jaren)
Bij mijn rechter & Linker sleutelbeen (De langwerpige bulten waar deze topic voor gemaakt was ^^)
In mijn rechter oksel

Deze zijn niet super groot, maar wel duidelijk voelbaar vooral die bij mijn sleutelbenen, ook heb ik voelbare bultjes in beide liezen, maar de huisarts zij dat deze regelmatig voelbaar zijn bij magere mensen, ook al zijn ze niet echt opgezet.

Zoveel opgezette klieren is toch reden genoeg voor verder onderzoek, of niet?

Er is nog geen Punctie of Echo verricht, wel een bloed test waar niets is uit gekomen

Zal ik het advies van een psychiater accepteren zonder verder onderzoek? of moet ik toch maar is hard door gaan drammen?

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Kanker..? Langwerpige bult achter Sleutelbeen..

Berichtdoor liddy » Ma 06 Apr 2009 19:08

Ja, accepteer het advies van een psychiater zonder meer.
Dat je het moeilijk te geloven vind dat je zoveel klachten heb zonder dat er iets aan de hand is, is nu net een gevolg van je hypochondrie.
Laat de hypochondrie geen loopje met je nemen.
Wat ik nu ga schrijven, klinkt heel hard.
Bedenk dat als je plek in je linkerhals, die er al jaren zit, echt kanker was, je er nu niet meer zou zijn geweest.
Dus maak een afspraak met een psychiater en start de behandeling op weg naar een gelukkiger leven voor jezelf.
Succes.

Kraggy
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: Za 21 Mar 2009 06:14

Re: Kanker..? Langwerpige bult achter Sleutelbeen..

Berichtdoor Kraggy » Wo 08 Apr 2009 03:08

Beste Liddy,

Hartelijk bedankt voor je steun, na elke reactie voel ik me weer een heel stuk gecalmeerd.
Morgen vroeg ga ik naar de huisarts om verder te spreken over die Psychiatrische hulp, toch ga ik uit voorzorg vragen om een echo en/of een Bioptie van de lymfeklieren, ik heb zo'n gevoel dat dit me erg zal helpen en als er niks uit komt het me ook zeer goed Gerust zal stellen.

Als het mag zou ik hier in ieder geval nog wat vaker willen posten over hoe de gesprekken met de Psychiater en verdere onderzoeken gaan, Meschien zal dit behulpzaam zijn voor mensen die een zelfde soort angsten/klachten hebben? + Het is fijn om ergens mijn ei kwijt te kunnen, M'n ouders verklaren me toch alleen maar voor gek xD

Vriendelijke groet,

Kevin.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Kanker..? Langwerpige bult achter Sleutelbeen..

Berichtdoor liddy » Wo 08 Apr 2009 12:57

Bedankt voor je compliment.
Heel eerlijk gezegd ben ik van mening dat een echo en biopt jou niet gerust zal stellen.
Want als gevolg van je ziekte zul je daarna toch weer iets op een andere plek gaan voelen en denken dat het toch mis is.
Mocht je om een echo en/of biopt vragen, weet dan dat je huisarts dit helemaal niet nodig zal vinden.
En daar geef ik hem gelijk in.
Echt de enige manier om jezelf gerust te stellen is in behandeling gaan.
Je zult moeilijke momenten hebben tijdens de behandeling, maar de beloning is zo groot.
Denk je eens in, je niet meer onnodig zorgen maken, zou dat niet heerlijk zijn.

Ook jij bent hier van harte welkom.

Kraggy
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: Za 21 Mar 2009 06:14

Re: Kanker..? Langwerpige bult achter Sleutelbeen..

Berichtdoor Kraggy » Wo 08 Apr 2009 13:59

Beste Liddy,

Ben vandaag bij de Huis Arts geweest, en heb een Verwijzings brief gekregen voor een Psycholoog bij het BTSW,
Ik spreek nog even met een goeie vriend van me af waarvan ik vermoed dat hij het adres goed weet te vinden omdat hij er in het verleden is geweest om mij de weg een keer te weizen naar het adres, en dan bel ik voor een afspraak(K'ben niet al te goed met die gekke plattegrondjes die ik van de route planner krijg ^^) Hij vond een Echo of Bioptie inderdaad niet nodig.

De beschrijving in de brief is:

"Sinds een paar maanden angst voor ziekte, Kanker. Bij Anamnese (Geen idee wat het is, en ik ga niet op google zoeken! :P), Lichamelijk onderzoek een aanvullend onderzoek zijn er geen aanwijzingen voor gevonden. Hij is niet gerust te stellen, Blijft aanvallen houden van angst, voelt iets in zijn lichaam en koppelt daaraan onmiddelijk de gedachte aan ernstige ziekte, Kanker. Woont nog thuis bij ouders en broertje en is werkzaam als magazijn man bij Albert Heijn.
Graag Psychologisch onderzoek en starten met adequaat begeleidings/behandelingstraject, Hij gebruikt geen medicatie."

Nu heb ik me nog iemand anders om me zorgen om te maken, namelijk mijn vader.

Hij heeft, voor zover ik weet, een soort zware onsteking in zijn arm gekregen, Zijn hele arm was opgezwollen en heet & Ze hebben de arm blijkbaar open moeten snijden om het schoon te maken of iets dergelijks. Nu moet hij dagelijks bij (Dezelfde :P) Huis Arts op bezoek komen om de wond schoon te maken en het verband te verversen. Ook heeft hij blijkbaar een bloed vergiftiging opgelopen waar hij Medicatie voor krijgt. Die huisarts heeft het wel druk met deze familie ^^ Hopelijk komt het snel goed, want ook hier maak ik me zorgen om.

Al en al voed het de angsten, Dus kben blij als ik mag beginnen met de therapie! :mrgreen:

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Kanker..? Langwerpige bult achter Sleutelbeen..

Berichtdoor liddy » Wo 08 Apr 2009 17:19

Goed gedaan!

Het woord anamnese betekent iets heel onschuldigs:
Een anamnese is wat een patiënt met betrekking tot de voorgeschiedenis en relevante omstandigheden van zijn ziekte aan de dokter kan vertellen.

Een anamnese komt tot stand doordat de dokter aan de patiënt gericht vragen stelt. Afhankelijk van de specifieke situatie kunnen daarbij bijvoorbeeld relevant zijn:
* Afkomst, leeftijd, gewicht en lengte van de patiënt
* Een beschrijving van het ziektebeeld
* Systematische vragen over verschillende organen
* Een eventuele ziektegeschiedenis van de familie (ouders, grootouders, broers, zussen)
* Kinderziekten
* Eerdere ziekten
* Verre reizen die de patiënt recent heeft ondernomen
* Sociale status, waaronder beroep, verslavingen (roken/drinken), allergieën, seksualiteit, et cetera

Samen met het lichamelijk onderzoek wat de arts zelf onderneemt, het klinisch onderzoek, leidt de anamnese tot de diagnose en een behandeling.

Dus dat klopt met wat jouw huisarts heeft gedaan. Verschillende dingen hoeft hij niet aan jou te vragen, want de ziektegeschiedenis van je familie is bij hem bekend.
Immers je familie is ook patiënt bij hem.

Ik hoop dat je vlug terecht kunt bij het BTSW.
Succes.

Kraggy
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: Za 21 Mar 2009 06:14

Re: Kanker..? Langwerpige bult achter Sleutelbeen..

Berichtdoor Kraggy » Do 09 Apr 2009 05:02

Hier ben ik weer,

Het is nu 4:30 snachts, Heb enkele uren liggen piekeren in bed met weer een angstaanval...
Wat deze keer?

Borstkanker/teelbal kanker.

Reden? Gynaecomastie (Lichte borstgroei bij mannen, Komt bij circa 40% van de jongens in de pubertijd voor)

Ik word helemaal gek, ik begin zelfs kwaat op mezelf te worden dat ik deze gedachtens heb, ik voel mezelf een zware aansteller en vind dat ik aandacht weg haal van de mensen die het echt nodig hebben.

De kans dat bortkanker bij een man voor komt is minder 1% van de kans dat het bij vrouwen voor komt, maar omdat ik (Denk) dat ik lichte borstvorming heb omdat ik het vet rond m'n tepel goed vast kan pakken (Ook al ben ik zo mager dat ribben licht zichtbaar zijn) en ik voel er onder harde bultjes, ook voel ik harde bultjes in het vet rondom de tepel tot aan de oksel. ik kan aan beide kanten gewoon een stukje vet vast pakken en het lijkt vol met knobbeltjes te zitten van verschillende formaten. Ik wil meteen weer een afspraak te maken met de huisarts, maar ik durf het niet omdat ik er gister nog geweest ben en hij me toen al een verwijzing naar een Psycholoog heeft gegeven, en ik wil niet zijn tijd verder verspillen. wat ik voel lijkt veel op
Afbeelding
Maar ik kan nergens iets vinden dat dit voelbaar is in de huid als bultjes enzo, het is ook het beste voelbaar in het gebied tussen mijn oksels & Tepels.

Nou heb ik eigenlijk gedaan wat niet mocht...Googlen, ik kan het niet helpen de drang is er gewoon om toch te gaan zoeken, als ik het niet doe zit ik er uren en uren over naa te denken en loop ik mezelf gek te maken met ideeen.

Nou blijkbaar komt die Gynaecomastie bij 40% van de jongeren in de pubertijd voor en blijft het maximaal 2 jaar, ik word binnekort 20 daardoor denk ik dat ik al door de pubertijd heen ben, mijn pubertijd begon rond mijn 13-14de denk ik aangezien ik toen mijn eerste schaamhaar kreeg.

Toen las ik iets waardoor ik meteen naar dit forum gerent kwam, Gynaecomastie komt ook vaak voor bij ziektes zoals Teelbalkanker, Lever & Nier aandoeningen en dergelijke, toen schoten de harde lymfeklieren enzo in m'n lies me weer te binnen en boem, Ik heb teelbalkanker.

Voor de mensen die dit lezen die iets wat meer zelf beheersing dan mij hebben, Mocht je hypochondrie hebben, Ga niks van symptomen opzoeken, je word helemaal gek :<

Liddy het spijt me dat ik zoveel van je tijd in beslag neem met mijn dagelijkse lange, hoogst waarscheinlijk zeer onredelijk klinkende berichten, maar iedere keer als ik hier een bericht plaats en antwoord van je krijg is het alsof er bakstenen van m'n schouder afvallen en voel ik me weer een tijdje gerust gestelt en het helpt me met volhouden tot ik op gesprek kan komen bij bijvoorbeeld de Huis Arts..Ik merk ook dat ik vaak als ik me weer eens zorgen maak hier terug kom om de berichten nog een keertje door te lezen.

Het eerste wat ik vandaag doe ik een afspraak maken bij het BTSW, desnoods moet ik het hele land door fietsen om het te vinden...ik wil die angst uit mijn hoofd hebben en weer verder kunnen leven..

Bedankt dat ik weer eens m'n hart kon luchten.

Met vriendelijke groet,

Kevin

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Kanker..? Langwerpige bult achter Sleutelbeen..

Berichtdoor liddy » Do 09 Apr 2009 12:46

Gelukkig ben je al een heel eind op de goede weg.
Je schrijft immers zelf: "Nou heb ik eigenlijk gedaan wat niet mocht...Googlen, ik kan het niet helpen de drang is er gewoon
om toch te gaan zoeken, als ik het niet doe zit ik er uren en uren over naar te denken en loop ik mezelf gek te maken met ideeën."
en "Voor de mensen die dit lezen die iets wat meer zelf beheersing dan mij hebben, Mocht je hypochondrie hebben,
Ga niks van symptomen opzoeken, je word helemaal gek :<"

Dit laat me zien dat je goed door hebt wat er aan de hand is.
Is het al gelukt om een afspraak te maken.?
Kijk jouw ziekte mag dan wel geen kanker zijn, het laat wel heel goed zien wat angst met je kan doen.
Voor kankerpatiënten kan het een hele opgave zijn om om te leren gaan met de angst "als het eens terugkomt".
In dat licht bekeken passen jouw berichten hier, naar mijn mening. En ik heb altijd de vrijheid om zelf te kiezen waar ik wel en niet op antwoord.

Kraggy
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: Za 21 Mar 2009 06:14

Re: Kanker..? Langwerpige bult achter Sleutelbeen..

Berichtdoor Kraggy » Do 09 Apr 2009 14:56

Beste Liddy,

Ik heb zojuist een afspraak gemaakt voor 17 april om 17:00. Dit was de vroegst mogenlijke tijd. Helaas zal ik dit wel eventjes moeten regelen met mijn werk, maar dat zal allemaal wel goed komen. Ze hebben er immers ook wel wat begrip voor dat ik met de problemen zit. Hoop ik. :mrgreen:

Kraggy
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: Za 21 Mar 2009 06:14

Re: Kanker..? Langwerpige bult achter Sleutelbeen..

Berichtdoor Kraggy » Zo 12 Apr 2009 06:05

Hier ben ik weer.

Het is 6 uur smorgens, Niet geslapen helaas.

Kheb nu enkele uren last van constante, hevige pijn in de buik, Zowel onderbuik als bovenbuik..Soms zitten er extra hevige steken tussen.
Mijn buik is nogal opgezet en de buik proberen in te trekken is zeer pijnlijk.

Kheb 10 minuten geleden besloten om een Infectie-remmende pijnstiller te nemen die ik eigenlijk kreeg voor Koliekpijnen toen de huis-arts dacht dat ik Niersteen had. Tot dusverre slechts een lichte vermindering. Ik hoop dat het snel minderword want ik kan er geen oog van dicht doen.
Slechte manier om m'n 20ste verjaardag te beginnen xP

Ik ga maar weer eens proberen de slaap te vatten nu ik eventjes mijn gal kwijt ben,

Bedankt.

Vriendelijke groet,

Kevin.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Kanker..? Langwerpige bult achter Sleutelbeen..

Berichtdoor liddy » Zo 12 Apr 2009 12:51

Van harte proficiat.

Kraggy
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: Za 21 Mar 2009 06:14

Re: Kanker..? Langwerpige bult achter Sleutelbeen..

Berichtdoor Kraggy » Di 14 Apr 2009 00:53

Goeie avond,

Daar ben ik weer met nog een verhaal die ik kwijt moet.

Ik heb besloten om toch maar weer naar de huisarts te gaan en om een goede controle te vragen van de lymfeklieren in mijn lies, Ze lijken groter te zijn en zijn nu overduidelijk voelbaar, langwerpige bultjes, een hele rij precies in de rand tussen het bovenbeen & onderbuik. Ze zijn echt heel hard en ik kan ze voor zover ik weet niet bewegen.

Helaas zit na een paar ietswat rustigere daagjes de schrik er nu weer zeer stevig in. :<

Met vriendelijke groet,

Kevin.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Kanker..? Langwerpige bult achter Sleutelbeen..

Berichtdoor liddy » Di 14 Apr 2009 11:53

Hopelijk heb je geen onderzoek bij de huisarts en wel een goed gesprek.

Kraggy
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: Za 21 Mar 2009 06:14

Re: Kanker..? Langwerpige bult achter Sleutelbeen..

Berichtdoor Kraggy » Wo 15 Apr 2009 11:49

Beste Liddy,

Ik kom net terug van de Huis Arts met een toch opgelucht gevoel.
We hebben voornamelijk een goed gesprek gevoerd, er is geen verder onderzoek geregeld, Wel vroeg ik hem om eventjes te kijken naar de klier bij mijn sleutelbeen..
Nu blijkt dat ik mezelf helemaal gek heb staan maken om niets.
Het was namelijk een pees, een pees met een lymfekliertje erop, maar dat lymfekliertje was zeer klein.
De maag & darm klachten zij hij dat het hoogstwaarscheinlijk een Prikkelbare Darm was, Die heb ik meschien door het stressen opgelopen.
Hij zij dat ik maar gewoon rustig het gesprek met de psycholoog af moet wachten.

Met vriendelijke groet,

Kevin.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Kanker..? Langwerpige bult achter Sleutelbeen..

Berichtdoor liddy » Wo 15 Apr 2009 13:19

Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad.

Kraggy
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: Za 21 Mar 2009 06:14

Re: Kanker..? Langwerpige bult achter Sleutelbeen..

Berichtdoor Kraggy » Vr 17 Apr 2009 17:06

Hallo,

Daar ben ik weer, ik ben vandaag maar de Psycholoog geweest voor het eerst. Helaas heb ik er niet veel meer vertrouwen in gekregen.
Het was voornamelijk een intake gesprek, dus ik moest niet al teveel verwachten. Ik heb een volgende afspraak staan voor 27 April, ik hoop dat dit gesprek iets wat meer behulpzaam zou zijn, wat 115 euro neer tellen voor een gesprekje waarna ik me nog niet echt op m'n gemakt voel (Dit voel ik me meestal wel als ik van de Huis Arts af kom, ook al is het maar van korte duur ^^) Ondertussen gaat het wel een beetje beter, ik kan me wat rustiger houden en sneller dingen als "Niets ernstigs" van me af doen. Ondertussen heb ik weer een nieuw bultje gevonden, zeer klein, ik vraag me af waarom ik me er zorgen over maak ook al weet ik dat het hoogstwaarscheinlijk niets is, ook omdat deze echt extreem klein is, nog maar net voelbaan. Nouja, ik ga door met mezelf rustig proberen te houden en zie uit naar het volgende gesprek ^^

Vriendelijke groet,

Kraggy.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Kanker..? Langwerpige bult achter Sleutelbeen..

Berichtdoor liddy » Zo 19 Apr 2009 19:26

Wellicht ben je aanvullend verzekerd en kun je via de ziektekostenverzekering iets terugkrijgen.
In ieder geval zijn de kosten van de psycholoog aftrekbaar voor de belastingen.
Ook mag je de kilometers heen en terug à € 0.30 aftrekken bij de belastingen.
Deze kosten blijven ook in 2009 aftrekbaar.

Daarnaast vind ik het knap dat je jezelf al wat rustiger kunt houden.


Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten