Cyste of....?

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
Wizard
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: Do 25 Jun 2009 20:12

Cyste of....?

Berichtdoor Wizard » Do 25 Jun 2009 20:14

Ik ben al een keer of 6 met dezelfde kies naar de tandarts geweest. De laatste 2 keer is een wortelkanaal behandeling verricht. Heb hier weinig hinder van gehad. Geen pijn tijdens de behandeling en zwelling nam geleidelijk aan af. Geen verdere compliciatie. End of story? Niet dus. Er is altijd een klein rest ontstekinkje (althans, dat dacht ik), sinds gisteren weer een flinke bult. Not again! :evil:

Vandaag heb ik me dus wederom gemeld bij zowat mijn tweede thuis. Kijken, voelen, foto's en warempel een andere diagnose. Een cyste (bij de kies voor mijn verstandskies, waar ik al diverse problemen en ontstekingen aan heb gehad). Doorverwijzing kaakchirurg (die kennen me inmiddels ook zowat bij voornaam. No big deal. Maar, ik ga morgen op vakantie en ondanks de kuur -die ik pas start, zou het flink ontsteken- had ik zoiets, even oriënteren wat ik er eventueel aan kan doen, een zwelling te voorkomen. En waar stuit ik herhaaldelijk op....? Mondkanker. Hmmm. Niet bij stil gestaan om eerlijk te zijn, maar het zet je wel even aan het denken.Mijn vraag is, hoe herken je een cyste en als het wat anders zou zijn, zou de tandarts dit niet hebben gezien en mij wellicht hebben doorverwezen naar het ziekenhuis of kan een tandarts dit niet zin? Krijg het wel een beetje benauwd bij deze akelige gedachte.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Cyste of....?

Berichtdoor liddy » Do 25 Jun 2009 20:29

Hoe een cyste voelt dat weet ik niet?
Juist doordat jij al een paar keer bij de kaakchirurg bent gekomen, zou ik rustig op het oordeel van de tandarts vertrouwen.
Hij/zij heeft jou in het verleden ook doorgestuurd toen het nodig was.
Bedenk dat je op internet enkel de verhalen leest, waarbij er iets aan de hand was.
Alle keren dat er niets aan de hand was, die worden niet op internet gezet.

Ga lekker op vakantie en maak je niet druk.

Wizard
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: Do 25 Jun 2009 20:12

Re: Cyste of....?

Berichtdoor Wizard » Do 25 Jun 2009 20:34

Echt druk maak ik me ook niet, wel schrik ik even als een cyste gerelateerd wordt aan mondkanker.

Vandaar dat ik me afvroeg, of iemand eens met de zelfde symptomen doorgestuurd is geworden.
De 'cyste' voelt rond en glad. Wel is een verdikking waarneembaar. Geen harde bulten o.i.d.

Bij de kaakchirurg ben ik 2 keer geweest om verstandskiezen te laten verwijderen. Toen had ik nog geen last van ontstekingen o.i.d.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Cyste of....?

Berichtdoor liddy » Do 25 Jun 2009 22:41

Als ik bij mij in mijn mond voel, dan voelt het ook anders waar mijn verstandskiezen hebben gezeten.
Ook een verdikking, wel glad.
Voor welke bult dan ook kan ik op het internet zoeken en uitkomen bij een vorm van kanker.
Dat moet je je goed realiseren. Ook dat goede verhalen amper op het internet gezet worden.
Ga er maar vanuit dat er niets ernstigs aan de hand is, anders zou dat vast op de foto te zien zijn geweest.

Wizard
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: Do 25 Jun 2009 20:12

Re: Cyste of....?

Berichtdoor Wizard » Do 25 Jun 2009 22:50

Dat is waar Liddy. Afijn, we zien het wel bij de kaakchirurg! Uiteraard houd ik het topic up to date, tenzij het vals alarm is. ;)

Wizard
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: Do 25 Jun 2009 20:12

Re: Cyste of....?

Berichtdoor Wizard » Za 09 Apr 2011 16:28

Cyste is inmiddels verwijdert door kaakchirurg!!


Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten