Verdacht vlekje

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
August
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Ma 10 Mei 2010 14:36

Verdacht vlekje

Berichtdoor August » Ma 10 Mei 2010 15:03

Beste,

mijn vrouw (die heel veel moedervlekjes heeft en sproetjes) had enkele maanden geleden een klein huidkleurig vlekje op haar heup die haar opviel omdat het constant jeukte. We stonden er verder niet bij stil. Het vlekje is gegroeid tot een 6 tal millimeter en jeukt nog steeds. Het is ovaalvormig (moest je het in de helft plooien dan is het overal netjes gelijk) en het heeft één kleur, roze. De rand is mooi rond en netjes afgelijnd tegenover de huid. Het ziet er een beetje uit als "wild vlees" (of hoe zeg je dat correct). Het is dus ook een beetje verdikt. Het is dus niet echt een vlekje in de huid maar meer een bultje, zoals een wratje.

Ik heb haar een tweetal weken terug toch maar een afspraak geregeld bij de dermatoloog. Die heeft het bekeken onder zo'n dermatoscoop en stelde voor om het te laten verwijderen en op te sturen naar het labo omdat ze niet precies kon zeggen wat voor iets het was. Eigenlijk wou ze een biopsie nemen maar stelde voor om het maar ineens te laten weghalen "want weg is weg en nu heb je er toch maar last van". Ze zei dat het niet zo dringend was en dat mijn vrouw zich absoluut geen zorgen hoeft te maken. Dat doet mijn vrouw ook niet, maar ik wel :? vooral omdat ik nergens kan vinden wat het nu wel zou kunnen zijn en ik ben gewoon iemand die zich heel snel zorgen maakt over zo'n dingen. Heeft iemand hier ervaring mee wat het zou kunnen zijn? Online lees je natuurlijk niets anders dan carnicomen of melanomen...

hopend op enkele reacties,
een bezorgde echtgenoot.

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: Verdacht vlekje

Berichtdoor stoffeltje » Ma 10 Mei 2010 18:14

hoi august,
zouden jullie nog een uitslag krijgen,of "als je niets hoort is het goed" !
je kan te allen tijde naar de arts bellen en je ongerustheid uiten!
stel je vragen op papier,die heb je zo te horen.
wees ook gerust als je antwoord hierop krijgt.
wees niet voor niets ongerust.
ben zelf geen arts, dus stel je vragen of waar je bang voor bent bij de arts die ze wel of niet kan bevestigen.
heel veel sterkte stoffeltje..

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Verdacht vlekje

Berichtdoor liddy » Ma 10 Mei 2010 22:18

Als iemand een verdacht plekje vind, dan gaat hij/zij op internet zoeken.
Het probleem met internet is, dat je nooit over iemand leest, waarbij het plekje onschuldig blijkt te zijn.
Want die plaatsen geen bericht op internet. Dat is 'zogenaamd' niet interessant.
Een rafelige rand en verschillende kleuren kunnen op een risico voor een melanoom wijzen.
Dat is bij jouw vrouw niet het geval, dus nog meer reden om te verwachten dat het iets goedaardigs is.
Dus gewoon weglaten halen en dan weet je na onderzoek precies wat het is.
Dat zal een hele geruststelling voor je zijn.
Succes.

August
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Ma 10 Mei 2010 14:36

Re: Verdacht vlekje

Berichtdoor August » Di 11 Mei 2010 09:09

Bedankt voor de reacties. Het wordt vandaag weggesneden. Volgende week weten we dan de uitslag. Ik post in ieder geval de uitslag.

Nog een week ongerust :(

August
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Ma 10 Mei 2010 14:36

Re: Verdacht vlekje

Berichtdoor August » Wo 19 Mei 2010 13:33

Gisteren de resultaten gekregen. Het bleek een ontsteking die zich had vastgezet op de onderhuid. Geen verdere behandeling/opvolging nodig.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Verdacht vlekje

Berichtdoor liddy » Wo 19 Mei 2010 16:18

Proficiat, geweldig nieuws voor jullie beiden.
Geniet ervan.
Fijn dat je hier gemeld hebt.

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: Verdacht vlekje

Berichtdoor stoffeltje » Wo 19 Mei 2010 16:24

hoi august ,
mooi nieuws van harte!
stoffeltje :)


Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 31 gasten