Tumor in vinger.

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
arjan_jansen
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Zo 19 Sep 2010 20:17

Tumor in vinger.

Berichtdoor arjan_jansen » Zo 19 Sep 2010 20:43

Hallo.

Ik wil hierbij mijn verhaal kwijt.

Voor 3 weken geleden ben ik naar de huisarts geweest, Ik had al een tijdje een bult in mijn vinger en ik had het idee dat hij toch wel vrij snel groter aan het worden was, nu 1.2cm. Volgens de huisarts was het niet heel veel bijzonders.
Hij heeft me doorverwezen naar het ziekenhuis om een echo te laten maken, om zo te achterhalen wat het was.

Anderhalve week geleden heb ik de echo laten maken in het ziekenhuis, Een verpleegkundige was met de echo bezig en al snel kreeg ik het gevoel dat het haar niet wou lukken. Ik heb dit ook gevraagd aan haar, en al snel heeft ze haar bevindingen met de arts besproken, deze kwam samen met zijn collega ook nog even kijken.
Al snel zei de arts dat het een tumor was, hij kon niet zeggen of hij goed of slecht aardig is..

Afgelopen vrijdag weer naar het ziekenhuis geweest om te bespreken wat het nu was, en wat eraan gedaan gaat worden.
Volgens de arts is het een tumor, deze is in mijn zenuw gerooid en moet er zo snel mogelijk uit. met het gevolg dat ik een zenuw transplantatie moet ondergaan. En hij vertelde dat de kans 50% is dat de tumor goed is, en 50% kans dat hij kwaadaardig is. En dat ik aankomende week al geholpen moet worden op de o.k.

Ik ben hier best van geschrokken, het zou dus kunnen dat het niet goed zit, misschien verklaard dat wel mijn overige klachten van de laatste tijd. Erg moe..

Het zou toch wel heel raar zijn dat een ziekte zich via een vinger zou verspreiden...

Voor nu is het nog maar even doorzetten en afwachten, Maar wel erg vervelend leven in onzekerheid, onbewust houd het je wel bezig, alleen met slapen merk ik het al.

En misschien stel ik me wel ontzettend aan, dat ik me er druk over maak. En krijg ik te horen dat het druk maken allemaal voor niks is geweest, omdat het goed is.

Voor nu maar afwachten..

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Tumor in vinger.

Berichtdoor liddy » Zo 19 Sep 2010 22:18

Nee, jij stelt je niet aan.
Door dit bericht is je wereld op zijn kop gezet.
Je weet niet waar je aan toe bent.
Het is wel fijn dat je vlug geholpen kunt worden, maar dat is pas het begin.
Meestal heeft de patholoog een week nodig om vast te stellen of de tumor kwaadaardig is.
Het zal niet meevallen om de komende dagen door te komen.
Probeer afleiding te zoeken dan gaat de dag vlugger voorbij.
Ik hoop dat het goed voor je afloopt.

r.landouw
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: Ma 17 Aug 2009 10:12

Re: Tumor in vinger.

Berichtdoor r.landouw » Ma 20 Sep 2010 08:59

Hallo Arjan,
van aanstellen is geen sprake.
het is verstandig aandacht te besteden aan de knobbel.
het negeren daarvan zou ernstige gevolgen kunnen hebben.
ik wens je alle sterkte in deze tijd.
ik hoop vurig dat het goed zal aflopen.
probeer in ieder geval de aandacht af te leiden.
misschien door je op je hobbies te storten.
helpt echt hoor!
ik wens je alle goeds.
Ron.

Sammie6
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Wo 26 Okt 2011 22:20

Re: Tumor in vinger.

Berichtdoor Sammie6 » Wo 26 Okt 2011 22:38

Beste Arjan,

Toen ik je verhaal las, dacht ik dit wil ik toch even kwijt.
Nu 2 jaar geleden ging ik met hetzelfde probleem naar de huisarts, had al een tijdje een bult op me vinger die groeide.
Door de huisarts ben ik twee keer weggestuurd met het probleem dat het overbelast was, maar ik bleef pijn hebben aan de vinger.
Na mijn derde bezoek aan de huisarts besloot hij mij toch door te verwijzen naar het ziekenhuis, daar kwamen ze al snel achter dat het toch iets meer was dan overbelasting.

Er zat dus een tumor in me vinger, ik weet natuurlijk niet of mijn geval hetzelfde is als jou geval.
Ook bij mij konden ze niet zien of het goedaardig of kwaadaardig was. Na een biopsie was dit nog niet duidelijk.
Dus het moest zo snel mogelijk weggehaald worden. Dat gebeurde dan ook vrij snel.
Na mijn operatie bleek het goedaardig te zijn.

Ben nu een jaar verder, moet nog wel steeds op controle.
Morgen heb ik als het goed is mijn laatste bezoek aan het ziekenhuis. Ze gaan voor de laatste keer foto's maken van mijn vingers om te kijken of alles zich goed heeft hersteld. Door de operatie is er ook een stukje van mijn botten weggehaald in mijn vinger, die hebben ze gevuld met botsplinters uit mijn pols.
Verder blijft mijn vinger wel zwak maar voel me voor de rest prima.

Het is bij jou geval natuurlijk nog niet duidelijk of het goed of kwaad aardig is, mijn dokter zei wel dat het vaker voorkomt dat het goedaardige tumoren zijn.
Ik hoop dat het allemaal net zo goed is bij jou, als dat het in mijn geval was. Probeer er wat er hierboven ook al word gezegd niet constant aan te denken.
Ik wil je graag veel sterkte wensen!

Misschien heb ik niks geholpen maar ik wilde het toch even kwijt.


Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten