Koorts zonder "ziek gevoel"

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
Egeltje
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Ma 10 Jan 2011 19:27

Koorts zonder "ziek gevoel"

Berichtdoor Egeltje » Ma 10 Jan 2011 19:37

Beste allemaal,

Mijn vraag zal waarschijnlijk wat idioot klinken, maar ik stel ze toch maar liever. Een maand geleden (10 december 2010) heb ik een bloedonderzoek laten doen. Het was een volledig normaal bloedbeeld, alles was dik inorde.
Echter, de laatste tijd heb ik iets merkwaardigs aan de hand. Enkele weken geleden, heb ik op 3 weken tijd 2-3 keer een dagje koorts gehad. Ik had slechts 36.2° s'ochtends (mijn normale temperatuur is tussen 35.5 enb 35.9°) maar ik had de typische spierpijn, rugpijn, sufheid en koortsig gevoel. Volgens de dokter had ik telkens een lichte infectie die maar bleef terugkomen door de stress op het werk en de vermoeidheid maar het brak niet volledig door omdat ik gevaccinneerd ben tegen griep en omdat ik een redelijk goede weerstand heb.
Het duurde telkens maar een dagje. Tijdens mijn verlof tussen kerst en nieuwjaar is het weggebleven. Nu vandaag, 10/01, voel ik reeds enkele dagen een ruwe keel en geirriteerde luchtwegen met milde droge hoest. Ik heb ook wat lichte lage rugpijn maar voel me voor de rest prima, heb geen spierpijn, voel me niet suf en heb geen koortsig gevoel.... en volgens mijn thermometer heb ik 36.7°. Een stuk meer dan tijdens mijn enkele daagjes koorts (toen 36.2°) maar ik voel me helemaal niet zo ziek! Hoe leg je dat uit? Deze ochtend had ik 36.3°, da's ook nog steeds meer dan toen maar ik voel me niet zo ziek.

Dit is bizar en het baart me wat zorgen. Vooral omdat ik de laatste tijd merk dat ik iets gemakkelijker zweet onder mijn oksels en ik heb ergens gelezen dat lichte koorts, wederkerende infecties en overmatig zweten tekens kunnen zijn van leukemie.
Ik heb evenwel geen gewicht verloren en voel me voor de rest niet echt uitzonderlijk moe (vorige week wel wat, maar dat lag meer aan mijn ontregeld bioritme van tijdens de feestdagen).
Ik weet dat mijn bloedtest een dikke maand geleden inorde was maar toch maak ik me wat zorgen om deze symptomen...
Enig advies hieromtrent?
Alvast bedankt voor het lezen.

EDIT: Even vermelden: ja ik heb een lichte vorm van hypochondrie. Mijn arts weet ervan en ik wordt ervoor behandeld bij de psych. Maar ik vroeg het toch liever

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: Koorts zonder "ziek gevoel"

Berichtdoor stoffeltje » Di 11 Jan 2011 19:18

hoi egeltje,
heb je de klachten en angsten waarvoor je bang bent ook al bij je psychiater voorgelegd ?
laat je leven niet door je angsten lijden, maar dat zal je al gezegd zijn.
het is helemaal niet raar om je angsten te uiten hier!
meet ook niet iedere ochtend je temp. terwijl je je goed voelt.
en zoek afleiding.
bespreek het iig. met je arts.
en chroom niet hier te komen.
stoffeltje :wink:


Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten