Toch een beetje geschrokken (hodgkin?)

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
Meredith
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Ma 14 Feb 2011 15:00

Toch een beetje geschrokken (hodgkin?)

Berichtdoor Meredith » Ma 14 Feb 2011 15:21

Hallo,

Normaal gesproken ben ik niet een bezorgd type maar zou toch graag wat meer meningen willen hebben. Hopelijk kunnen jullie verder helpen.

Ik loop al een aantal weken met slikklachten, eten en drinken is een vrij pijnlijke aangelegenheid en vond het toch raar na een paar weekjes. Toen toch maar eens goed gaan voelen en ik ontdekte een flinke bult (zoals zo'n grote knikker) in mijn hals vlak onder mijn kin aan de rechterkant. Eraan zitten is niet prettig, het voelt aan als een blauwe plek. De bult zit wel vast.

Een dag later ben ik toch maar ff langs de huisarts gegaan die ook niet echt kon vertellen wat het was dus moest ik een paar dagen later op de echo. Ook die arts was onduidelijk en moest het ook nog even nader bekijken waardoor ik toch maar zelf een beetje ben gaan zoeken en uitkwam op hodgkin... Ik moet morgen naar de huisarts om de uitslagen en evt verder onderzoek te bespreken. Maar ik ben toch een beetje geschrokken van wat ik op internet vond!

Wat overeenkomt is dus de zwelling, hoewel de mijne wel pijnlijk is, en nachtelijk zweten. Toevallig was het vannacht heel erg en heb ik het regelmatig, maar niet elke nacht. Voor de rest ben ik niet afgevallen en heb ik naar mijn weten geen koorts gehad de afgelopen jaren. Zijn mijn zorgen terecht of zit ik mezelf, thanks to google, gewoon onterecht helemaal gek te maken?

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Toch een beetje geschrokken (hodgkin?)

Berichtdoor liddy » Ma 14 Feb 2011 17:54

Je hebt meer kans dat het geen kanker is dan wel.
Met name het feit dat het pijnlijk is, maakt de kans op kanker minder.
Wat kan het zijn:
* Een reactie van het afweersysteem door infecties van bijvoorbeeld keelamandelen
* Ontstekingen algemeen
* Ziekte van Pfeiffer (kissing desease)
* Andere ziektes en ontstekingsreacties zoals bijvoorbeeld bij kattenkrabziekte, tuberculose, HIV en aids, bepaalde geslachtsziekten en enzovoorts
* Kanker
Het is goed dat het onderzocht wordt, want je ziet wel er zijn diverse mogelijkheden.
Laat je niet gek maken door google.
Probeer afleiding te zoeken, want hoe meer je er aan denkt, des te meer zul je klachten voelen.
Dat is nu eenmaal de aard van een mens.
Hopelijk kan de huisarts je morgen geruststellen dat het geen kanker is.

anspatje
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: Wo 26 Jan 2011 23:23

Re: Toch een beetje geschrokken (hodgkin?)

Berichtdoor anspatje » Ma 14 Feb 2011 22:15

van googlen word je inderdaad nier altijd vrolijk.
Ik hoop dat je arts je snel weet wat het is en je gerust kan stellen.
succes


Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten