advies

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
zonnenbril
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Do 14 Apr 2011 20:58

advies

Berichtdoor zonnenbril » Do 14 Apr 2011 21:17

Hallo ik ben een jongen van 16 en een half jaar oud en heb sinds kort een knobbeltje ontdekt bij mijn linker bal. Het doet af en toe pijn en vooral bij het sporten heb ik er erg last van, aanraking is ook gevoelig. Ik heb ook een dof gevoel in mijn buik en ben gedurend de dag misselijk. Kan dit kanker zijn? en wat moet ik dan doen? Kan je ook anoniem naar een dokter gaan, want ik wil mijn ouders niet verontrusten.

Groet

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: advies

Berichtdoor liddy » Do 14 Apr 2011 22:15

Je hebt veel meer kans dat er niets aan de hand, dan dat het kanker zou zijn.
De enige manier om daar achter te komen is door naar de huisarts te gaan.
Door jouw leeftijd is je huisarts gebonden aan de geheimhoudingsplicht, want jij bent al 16.
Geheimhouding huisarts bij kinderen en jongeren
"Een huisarts mag wel met ouders praten over de medische situatie van hun kinderen jonger dan 12 jaar.
Voor kinderen van 12 tot 16 jaar beslist de huisarts zelf, na overleg met het kind, of hij de ouders inlichtingen geeft.
Het beroepsgeheim geldt ook na de dood.
"
Dus blijf je niet langer zorgen maken, maar laat het nakijken bij de huisarts.
Enne, die huisarts begrijpt heus wel dat jij het geen leuk idee vind om daar in je blote kont te staan.
Echter die huisarts is zelf ook jong geweest en zal zijn best doen om je op je gemak te stellen.
Geloof me een huisarts heeft liever dat je langskomt en dat hij je kan vertellen wat je hebt, dan dat jij je zorgen maakt.

zonnenbril
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Do 14 Apr 2011 20:58

Re: advies

Berichtdoor zonnenbril » Vr 15 Apr 2011 13:32

ok heel erg bedankt, ik zal contact op nemen met mijn huisarts


Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten